Forfatter Emne: GoWesty lift kit, godt or not?  (Læst 3425 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmus Gross

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle 1,6 TD "86 Bus
  • By: 2500
GoWesty lift kit, godt or not?
« Dato: 21. Januar 2017 kl: 16:54:38 »
Hey,

Er der nogen som har erfaring med det lift kit GoWesty udbyder?
Jeg har set nogle 2WD, hvor det var installeret.
Er der nogle fordele ved det rent teknisk, eller gør man det kun for det visuelle?
Jeg er med på at der er mere frihøjde under vognen, men ellers kan jeg ikke se
Hvad det skulle være godt for? :)

Mvh.
Rasmus

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #1 Dato: 21. Januar 2017 kl: 19:26:27 »
har du et link til det?

Offline Rasmus Gross

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle 1,6 TD "86 Bus
  • By: 2500
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #2 Dato: 21. Januar 2017 kl: 20:32:30 »
Hey Hinze

Ja, her er en video hvor en fra campervanculture installerer dem på sin t3'er
https://m.youtube.com/watch?v=irivSB669Ao

Mvh.
Rasmus

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #3 Dato: 22. Januar 2017 kl: 07:23:57 »
jeg har dem på min syncro og er meget glad for dem
Mvh Jason
22644383

Offline Rasmus Gross

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle 1,6 TD "86 Bus
  • By: 2500
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #4 Dato: 22. Januar 2017 kl: 13:35:09 »
Okay, spændende. Kan du fortælle mig, hvorfor man typisk ville sætte dem på en 2WD?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #5 Dato: 22. Januar 2017 kl: 14:13:28 »
I princippet af samme grund, som hvorfor man monterer det på en syncro;
For at kunne køre steder, der kræver mere frihøjde. For at have plads til større hjul evt. med grove dæk. For med kraftigere fjedre og dæmpning at kunne køre i grovere terræn uden at en tungt læsset bil nikker og krænger. For at give den et rustikt terrænagtigt look

« Senest Redigeret: 22. Januar 2017 kl: 14:21:51 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Rasmus Gross

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 35
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle 1,6 TD "86 Bus
  • By: 2500
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #6 Dato: 22. Januar 2017 kl: 23:40:45 »
Okay, det var også det jeg umiddelbart tænkte :)
Det kunne godt være at man skulle erhverve sig sådan et sæt.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: GoWesty lift kit, godt or not?
« Svar #7 Dato: 23. Januar 2017 kl: 08:53:52 »
Dette skrev jeg i min tråd om udskiftningen af fjedre og støddæmpere på Arnold:

 porteren
Hero Member

 
Indlæg: 1.898
   
By: Jelling

Kim\'s syncro: Arnold den Grønne
« Svar #91 Dato: 28. Oktober 2011 kl: 12:39:32 »

Citér
Redigér
Fjern
Arnold har nu fået monteret Trailmaster fjedre og støddæmpere hele vejen rundt, og det har gjort den til en helt anden bil at køre i. Den er selvfølgelig blevet lidt hårdere, men er ikke ukomfortabel.

I sving og ved undvigelsesmanøvre er dens køreegenskaber forbedret meget. Den suger sig fast i svingene og ved dobbelt undvigelsesmanøvrer, trækker højtaget ikke nær så meget i bagvognen.
Den tager selv rimeligt store chikane bump med overlegen ro og uden ubehag, og styringen er blevet mærkbart mere kontant.

Bagi blev højden fra nav centrum og til skærmkant på ca. 49,3cm. med Trailmaster fjedrene alene.
Ikke prangende, men forståeligt med ekstra vægt af rock’n roll seng, højere tag, ekstra 110 amp. batteri mm, der hovedsageligt hviler på baghjulene.

Foran startede jeg ud med, at sætte både den 3 mm og den 6 mm medleverede skive på. Det gav en højde på knap 52 cm, hvilket jeg synes var i overkanten af hensyn til mine knokkelled.
Jeg valgte at fjerne alle skiverne igen, og det gav en sluthøjde på knap 51 cm. Det ser fint ud og er inden for normal højden, så unødvendigt slid skulle undgås.

Bagi har jeg så yderligere hævet den med et par 8mm skiver skåret ud af et plastskærebræt fra Ikea. Det har givet ca. 12 mm ekstra, således at bagenden nu er ca. 50,5 cm.
Når jeg så får sat køkken og overskabe i vil den sandsynligvis være lige høj i begge ender med undertegnede og en passager i.

For at kompensere for den negative camper, som hævningen gav, har jeg monteret et par spacere under de øverste bærekugler. De får også den øverste bærearm lidt længere væk fra fjederen.

Det har alt i alt kostet mig ca. 9000 kr. men det har sgu været pengene og besværet  værd.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen