Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Hawaiibussen

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12
136
Dine Projekter... / En milesten!
« Dato: 07. November 2007 kl: 19:04:47 »
Hej T3 gutter og gut-inder,

To ikke helt almindelige år er gået! Der har været glæder, der har været sorger, der har været opture og der har været nedture....

To motorer er blevet skiftet ud, en kobling og der er gennemført adskillige halvstore reprationer. Min viden på diesel teknik er senest belvet opgraderet med pumpetiming og dyseindstilling.

Efter T3 nettet har jeg mange gange fortrudt minde daværende tanker om at opgive T3'ere.

Nu står jeg her utroligt meget klogere (tak Jarl og alle jer andre:) på vores allesammens yndlingsbil nr. 1! Mange nye venner er kommet til og gamle T3'ere er blevet skrællet.

Jeg er glad for at kunne fejre dette øjeblik med jer alle og løfter mit øklrus (med vand i) i en T3 hilsen, mens jeg skriver indlæg nr. 1000.

Mine to busser; Hawaiibussen og snehvide siger også tak!
Mine kommende projekter er: bremser, bremseforstærker og måske et syncro projekt.

Tak og skål herfra!

137
Dine Projekter... / Sparke dæk/Hygge på GDS fredag aften 2/11 fra kl. 17
« Dato: 01. November 2007 kl: 10:17:57 »
Hej

Jeg står overfor det første olieskift efter den nye motor er ilagt og udskiftning af servoslanger, da mit returløb er utæt.

Så derfor er jeg på GDS imorgen fredag. Jeg regner ikke med at det er nogen stor operation - men man ved aldrig......

Kig forbi hvis man lyster, jeg har et par øl og sodavand med!

SES VI :D

138
Diverse / Gummi-slange T, hvordan kan det laves?
« Dato: 31. August 2007 kl: 08:49:21 »
er det ikke en Golf 1,8 motor der ligger i der?

139
Diverse / Afmontering af topstykke i en 1.6TD fra 1990
« Dato: 21. August 2007 kl: 14:03:12 »
det sidder bare fast med 2 skruer på toppen en på forsiden ved dyserne og en ved indsugningsmanifolden! Det beskytter tandremstrækket fra dysesiden, så man ikke får nalderne i klemmen eller hvis man lige taber en skruetrækker der ned!  :?

Remhjulet på knasten skal lige have et klap med en dorn og en hammer fra bagsiden

140
Dine Projekter... / Hawaiibussen får nyt hjerte!
« Dato: 18. August 2007 kl: 19:43:51 »
Som det stod i tråden om Hawaiibussens skæbne skal den jo ha ny motor, grunden er at det jeg har oplevet fra min hvide bus er at det er bare en fornøjelse at vide at motoren bare er "fit 4 fight" og man ved at den er i orden. Den motor, som var i bussen var fra en milidoka, som havde kørt 90tkm i sit liv på 15år, før jeg fik den. Og jeg har kørt 30tkm efterfølgende

Idag skiftede jeg pumpe på den hvide bil da den har haft raps olie indenbords og den begyndte at tap dryppe, og det var en fornøjelse at gøre, bolte og møtrikker er spændt med det moment som VW foreskriver, så det er bare at gøre, ingen banken med hammer og gas flammer til at gøre boltene møre!


Hvor får man bolte til svinghjulet i DK (er det kun hos VW)

141
Diverse / Omdrejningstal og hastighed
« Dato: 14. Maj 2007 kl: 16:14:21 »
Jeg synes min bil køre på lidt høje omdrejningstal eller gør den?

Når jeg kører 100 på speedometret i 5. gear, står den på 3200 omdrejninger. Hvad er jeres erfaringer? Jeg skal have målt det med GPS hvad det reele tal er. Den røde bil jeg har skulle være helt identisk rent gearkasse og motormæssigt, jeg har desværre ikke omdrejningstæller i den, men den kan skyde en helt anden tophastihed uden motoren lyder "forkert".

Jeg havde en sjov oplevelse igår, da jeg lavede oliekøler. Jeg kontrollerede om den gearkasse den er født med , ASR 5G, stadig var i....NOT der står AVW på huset......Det slår jeg op i gearkasselisten og ifølge den er det en 4g fra en 1,6 L LBX årg 78-80......hva sker der her! Jeg regner med at det er en dum tysker som enten har flyttet indmaden fra en 5G over i det hus, grundet det var tærret op eller hvad årsagen nu kan have været!

Hvad er jeres erfaringer mhs. hastighed og omdrejningstal?

Jeg skal have andre dæk på mine 14" fælge, idag er der vinterdæk 185/82 på. Men jeg vil have de der 205/82 dæk, hvor får man fat i dem henne? Jeg har prøvet på daekonline.dk, men derkan jeg kun få org. størrelsen 205/70/14, som også er god nok, men jeg gad godt have den ekstra gearing.

142
Dine Projekter... / Overhaling af dieselsystemet
« Dato: 09. Maj 2007 kl: 19:59:48 »
Endelig gik jeg gang i at renovere mit dieselsytem i Hawaiibussen. Den har i en periode startet lidt trægt, men har altid villet i gang, dog med røg i de første 30 sek. Den skal have nye dyseindsatser, 294 med åbning på 165 bar. og have timet pumpen.

Det startede med at jeg skruede alle dyserør og dyser af. Det gik let på nær den sidste, den tættest på koblingsklokken.  Det tog 15 min. at skrue den ud. Selve dysekroppen var godt rusten og det gav meget modstand i alugodset og med Mølles erfaring med at det knækker tog jeg god tid og sprøjtede godt med "sovs" ned til gevindet. Her er et billede af gevindet til dysen godt snasket ind i rust og "sovs", ikke smukt, men det ser værre ud end det er.  :D



efter rens og tandbørste med diesel på vubti



Et billede af hele projektet efter rens!



Timing af pumpen fik jeg en fin beskrivelse af Jarl.

Jeg monterede uret og fandt OT på krumtappen. Så drejede jeg krumptappen tilbage så uret kørte tilbage lige til det punkt hvor viseren stopper og vil frem igen. Der nulstiller jeg uret og så drejede jeg krumtappen tilbage til OT og der kunne jeg læse på uret, min pumpe timing og den var 72...... :?

Jeg løsnede pumpen de fire steder og drejede den ned til den står på 93. Håber jeg gjorde det rigtige!

Forsættelse følger når jeg har fået trimmet dyserne.

143
Diesel Fora / Køb af dele til min T3
« Dato: 13. April 2007 kl: 22:08:29 »
Godaften og velkommen til

I dk:

howdiaudi.dk er godt

Thansen bruger jeg engang imellem

MECA bruger jeg til dieselpumpe ting og gløderør.

der mange andre jeg har bare ikke links på denne PC jeg skriver fra nu!

ebay har det største udvalg, dog er der tit en høj forsendelsesomkostning

-----------------

UPS

formumets brugere har altid dimsen man står og mangler.... : )

144
WBX/LBX Fora / Oettinger - Ishøj strand i dag 12/4
« Dato: 12. April 2007 kl: 20:57:40 »
Jeg var i surfklubben idag på Ishøj havn og jeg så en T3, ligner en Bluestar, først troede jeg det var Mads, på vej til Stranden. Jeg så den i Valby, ved søndermarken igår aftes kl 20. Den havde ihverfald samme nummerplade.

Den havde en dejlig boxerlyd  :? . Den havde det sorte Oettinger klistermærke på bagsmækken. Jeg kørte ned også til den men ejeren var der ikke og jeg satte en flyer i hans vinduesliste.

Er det en rigtig Oettinger......:=??

Nogen der også har set den?

145
Dine Projekter... / Ny JX´er i Snehvide
« Dato: 19. Februar 2007 kl: 10:22:48 »
Her kommer der en fortælling og en masse billeder om motor udskiftning i Whitestaren.

For mig er det et stort projekt og jeg ved der kommer mange spørgsmål.

Processen vil foregå i en carport i Vallensbæk og gribes an på følgende: Jeg har en blok og top skruet sammen og jeg skal til at skrue delene fra den gamle motor over på den nye. Jeg har de fleste pakninger, flammeskiver etc. Jeg regner med at starte med at skrue de 2 manifold på og derefter forsiden af motoren!

allerede nu har jeg følgende  :?:

kan man time tandremmen uden at have motoren på gearkassen?
-------------------------------------------------
Folk som er nysgerrige og vil komme med gode råd (dem er der brug for  :D ), er meget velkommen til at kigge forbi. Der er altid varm kaffe på kanden.

146
Diverse / Underligt koblings syndrom....HJÆLP SØGES!
« Dato: 13. Januar 2007 kl: 18:53:03 »
Her i aften skulle jeg hjem fra Vallensbæk, oplevede at min kobling ikke koblede ud så jeg skulle starte bilen i gear for at få den til at rulle  meget besynderligt!

Men pludselig fungerede koblingen igen og jeg kørte hjem til byen, dog noget nervøs for at den skulle gøre det igen. Der er masser afbremsevæske på. Forinden havde jeg kørt 10 km på motorvej med voll gazzzzz.

Er der nogen som har oplevet noget tilsvarende? og hvad er der galt? er det fjedrene eller pladerne som ikke slipper hinanden?

147
Diesel Fora / Min Turbo \"fiser\"
« Dato: 24. December 2006 kl: 12:21:45 »
Hej

Jeg har i et stykke tid lagt mærke til at når jeg giver den gamle JX noget at leve af og den virkelig trækker igennem kan jeg hører en brummen fra indsugning af luft som ledes ud. Jeg troede det var indsugningslangen der var utæt, men da jeg havde det skilt ad i fredag var der intet at se.

Den opfører sig lidt lidt sjovt - den trækker kraftigt og lige før det er tid til at skifte gear beynder den at "fise" og den mister lidt træk kraft, men hvis jeg så letter for gassen stopper det og der er igen power på. Jeg regner med at det er den sikkerhedsventil på manifolden som lukker luft ud - men kan man undgå det ved at skrue lidt ned for turboen? Jeg har ikke selv rørt ved turboen efter jeg købte den brugt.

Er det noget der er usundt for motoren?

148
Diesel Fora / Dom på mit topstykke....NYT SØGES
« Dato: 01. December 2006 kl: 22:26:05 »
Hej
så fik jeg skilt min gamle motor ad som har stået i tør vejr i 1½års tid. Jeg skulle gerne bruge dette topstykke til min nye jarl-blok som jeg afhenter i næste uge - men det hele skal spille og jeg ved ikke lige som topstykker og deres revner og hvad der kan accepteres..... :shock:

Jeg åbnede motoren som var meget kokset til ved ventiler og på templerne, og så der var revner mellem ventilerne og en lille en i godset PIS! Jeg fik renoveret dette topstykke 2003, ca 40.000 km siden, i Kroatien, på vej til ferie, efter at min tandrem sprang PIS (ikke en særlig sjov historie og stå på en bakke kl 7 om aftenen, 50 km fra hvor man skal holde ferie og man er dejlig træt og drømmer kun om en svømmetur og en kold øl :cry: ) dette var før jeg fik en stor indsigt i T3 JX motoren.

Jeg har også det topstykke som sidder i motoren nu, men det kender jeg ikke standen af endnu.

JARL kom endelig med din mening.......jeg går somsagt  ikke på kompromis.....



149
Diesel Fora / Tikken i motoren - NY LØST
« Dato: 05. November 2006 kl: 18:58:33 »
Hej.....igen!

Ja jeg ved nu ikke om dette er problem som skal løses - og dem har jeg mange af iøjeblikket  :?

Før jeg lavede udstødning i fredags havde jeg godt lagt mærke til at moteren tikkede når den trækker og turboen sætter ind. Jeg synes efter jeg har lavet udstødning at det er tiltaget (måske er det kun fordi den larmer mindre).......den bruger ikke olie eller vand og da jeg havde næsen nede i den, er der ikke noget at bemærke! Når den står i tomgang lyder den normalt, så snart den får lidt gas starter tikken og forsvinder igen når gassen er konstant, det samme ved kørsel!

Er det noget udstødning manifolds pakning som driller eller måske ventilerne?

Jeg håber dog at det er normalt! :?

150
Diesel Fora / Dieselpumpe
« Dato: 04. November 2006 kl: 18:28:49 »
Ja der er altid overraskelser når man går hygger om sit vogntøj!

Efter jeg skiftede udstødning igår var motorrummet ganske beskidt - derfor rengjorde jeg motorrummet grundigt! Jeg har tidligere haft lidt diesel lekage v. et overløbsrør på en dyse og v den klassiske turbosvingarm. Efter den var blevet tør kørte jeg en tur i den og da jeg havde kørt 20 km så jeg ned til motoren og opdagede at der er en utæthed på selve pumpen, umiddelbart der hvor dyserørne og magnetkontakten sidder.



Jeg har et parkningsæt liggende til pumpen - men er det lige til at skifte?

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12