Vi var lige ankommet til Rømø Familiecamping som var første stop på en 5 dages efterårstur, der også skulle omfatte sort sol i Tøndermarsken, og en rundtur i Nordtyskland.
Jeg skulle lige flytte Arnold, så han kom til at holde lige, og så skete der bare intet, da jeg drejede nøglen. Den havde godt nok tøvet lidt da vi skulle starte efter at have besigtiget kammerslusen ved Ribe, men nu var den helt død.
Jeg var gennem hele følelsesregisteret; satans.... ferien ødelagt mm. Jeg orkede bare ikke tanken om, at skulle skaffe en ny starter og så ligge og montere den på en campingplads. Så hellere hjem med Falck.
Nå.. af med dækslet over startbatteriet, under passagersædet..... 12,72 V, alt i orden der, men måske skulle jeg lige skrue batteriskoene af og checke.
Jeg troede ikke rigtigt på det, men det viste sig, at der sad en lille smule ir på pluspolen. File og rense lidt og på med det hele igen.
Uden større forhåbninger drejede jeg nøglen og WBX'en sprang i gang uden den mindste tøven.
Den har startet upåklageligt siden, og vi havde en fin tur uden problemer.
Det har lært mig noget om hvor lidt, der skal til at gøre forskellen på, om man tror at turen er slut, eller om alt fungerer.
Det siger sig selv, at jeg nu har haft det hele skilt ad, og renslebet det grundigt, og samlet det igen med kobberfedt
[attachment=15869]hd3a8e25.JPG[/attachment]
[attachment=15870]ha958df5.JPG[/attachment]
[attachment=15871]hc64daf3.JPG[/attachment]
[attachment=15874]h6d3a31f.JPG[/attachment]