Forfatter Emne: Ny motor  (Læst 2641 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ravn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Ny motor
« Dato: 11. November 2015 kl: 19:02:19 »
Jeg pønser på at lægge ny motor i min camper. Jeg er ganske ny i t3 verdenen, og vil derfor høre om en 1v motor fra en Golf 2 passer lige over i, self med gamle ophæng, udstødning osv.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Ny motor
« Svar #1 Dato: 13. November 2015 kl: 11:52:38 »
Undskyld Ravn, jeg ved ikke lige hvad du mener med en 1v motor, og jeg ved heller ikke om du kører diesel.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Ravn

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
Ny motor
« Svar #2 Dato: 13. November 2015 kl: 12:22:57 »
Undskyld, kan godt se mit spørgsmål var lidt mangelfuldt. Der ligger en 1.6td i bilen nu, og satser på at lægge en 1.6td fra en golf 2 over i, af typen 1v.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Ny motor
« Svar #3 Dato: 13. November 2015 kl: 14:05:49 »
OK, så er jeg med.
Jeg har lavet øvelsen et par gange, og der er ingen vej uden om at fjerne alt udenpå motoren, også kobling, og der skal du huske at købe det lille pilotleje der skal læggges ind bagi krumtappen til at styre højgearakselen på gearkassen.
Jeg mener at det leje ikke findes i Golf.
Så tager du JX motoren (tror du ikke det er sådan en du har i nu) og monterer del efter del hele vejen rundt om din "nye" motor. Bedst at finde tændingsmærker på begge motorer før du skiller noget ad, og husk pakninger, foreslår at skifte pakdåsen rundt om krumtappen, da det er temmelig træls at hive gearkassen af  p.g.a. utæthed der.
Det er hvad jeg ligenu kan huske, og håber andre byder ind med gode råd eller ideer.
Jeg håber en eller anden ved noget om 1V, det siger ikke mig noget.


Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 955
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Ny motor
« Svar #4 Dato: 13. November 2015 kl: 14:38:48 »
Ang. 1V så kan jeg kun finde følgende  1V 1600 I4 Petrol 45Kw 60Hk Golf, Jetta 1989-1992. (noget brystsvag maskine)

Men vil du bruge en Golf motor så skal bundkar, oliepumpe, motorophæng ect. flyttes over fra din JX'er.

Mvh
Carsten
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Ny motor
« Svar #5 Dato: 13. November 2015 kl: 16:43:40 »
En Golf II dieselmotor passer fint.. med din gamle som donor. du kan vælge at beholde diesel pumpen, eller bygge den på fra din gamle Diesel motor.. ellers er det bare oliepumpe, bundkar, olierør fra filterkonsol til turbo, udstødningsmanifold med turbo, indsugningsmanifold, oliereturslange fra turbo til bundkar, motorophæng. dækplade bag svinghjul, svinghjul og kobling, samt nyt pilotleje. udstødningsophæng og udstødning... evt. topdæksel og oliepåfyldnning og oliepind... lige til at gå til.. god fornøjelse....
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Ny motor
« Svar #6 Dato: 13. November 2015 kl: 16:48:13 »
vælger du en 1,9 diesel fra golf III eller passat er det også en mulighed.. dog med en lille udfordring med at tilpasse olietryk rør og returrør samt udstødning, da blokken er 20 mm højere end en 1,6 d, hvilket betyder øget længde af de to dele ligesom udstødning ikke passer helt så godt uden lidt modifikation...

God fornøjelse med projektet.. tag nogle billeder undervejs... det kan vi godt lide... ;)
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Ny motor
« Svar #7 Dato: 13. November 2015 kl: 19:49:50 »
Og når du så er færdig kan du glæde dig over at din motor med hydraulikløftere støjer lidt mindre end JX-eren.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032