T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 22. Juli 2009 kl: 09:40:43
-
Hej folks
Efter sidste nødstop kl. 3 om natten med sprænkt kilerem foran lillebæltsbroen, kommer der her nu en yderligere forklaring på JXèns problemzoner ...
I går aftes havde jeg besøg af MDohna og vi havde en fed Pizza og lækker øl. Samtidig skiftede vi de der plastik vandstuds på min JXèr i min 1992 LLE. Prøv at se på billederne, de der deformeringer af materialet sker i løbet af 18 år - studsene havde nummer fra 1991 på ...
Det er her den drypper og mister kølevæske ... de der lyse pletter på de gamle vandstuds er fordampet kølervæske ...
Jens
-
Ikke på overfladen der direkte ligger på aluminium, jeg mener de der pletter på den anden ende af studsen hen til vandledningen - se øverste billede.
Jens
-
Men i betragtning af alderen, er der vel egentligt ikke noget at sige til det. Jeg har flere gange oplevet tilsvarende med studsen til termostaten,
og jeg sætter konsekvent en ny på når der skiftes termostat, det er trods alt en billig reservedel som forebygger dyre problemer.
Tony
-
hvis ikke studsens "ører" ved tilspændingen er blevet bukkede ville jeg nøjes med at skifte de tre o-ringe. Selv hos VW fås sådan et sæt til under en hund.
-
De dimser var total out of fuse ...
De var deformeret pga. varmen efter flere år ...
Der sidder metalrør rundt omkring til skruen ;-)
18 years until complete mailfunktion, en mulig reanimation er for the birds - købes nyt til under 10 euro ...
Jens
-
..og det er derfor jeg kun bruger de gamle alu-studser 8)
Den store studs var tydelig revnet, den anden bagved tæt på..
nu skal resten lige samles: 2 V-Remme og bagpotten
hvis ikke studsens "ører" ved tilspændingen er blevet bukkede ville jeg nøjes med at skifte de tre o-ringe. Selv hos VW fås sådan et sæt til under en hund.
nå.. det er derfor du mister kølevæsken undervejs (som ved træffet på Fyn) ;)
mvh, Michael
-
..og det er derfor jeg kun bruger de gamle alu-studser 8)
Den store studs var tydelig revnet, den anden bagved tæt på..
nu skal resten lige samles: 2 V-Remme og bagpotten
hvis ikke studsens "ører" ved tilspændingen er blevet bukkede ville jeg nøjes med at skifte de tre o-ringe. Selv hos VW fås sådan et sæt til under en hund.
nå.. det er derfor du mister kølevæsken undervejs (som ved træffet på Fyn) ;)
mvh, Michael
Hov hov Michael
Jeg kører også selv med alu studser, men kender problemet fra T4. På fyn var det en knækket kølerslange... Det ved du også godt... Ik????
-
Jeg vil da supplere med billed mere...
-
Det er i det hele taget et kendt VW problem med deformering af plasticstudser. De gør det også på Passat og Golf nok fordi det er de samme.
-
Er de alu studser nemme at opdrive ?
-
Er de alu studser nemme at opdrive ?
Ja. De ligger helt sikkert hos slagerne rundt omkring. Men de er jo beregnet til følere med en ledning, hvor plast studserne er til følere med to ben på stikket, så vil man konvertere mener jeg at det kræver ledningsnet skift i motorrummet.
-
Jeg fastholder udskiftning af plastikstudsen, en udskiftning af ledningsnettet i motorrummet til aludimser er lidt over the top for mit vedkommende.
Den kører fint og Michael fik lært fordelene ved brug af servostyring i en Bus ... Og jeg lærte noget om lækker guf med en topadresse til Døner i byen ...
Jens
-
Okay Mølle, det lyder til jeg skal ha et ohm meter på fuglereden når jeg når dertil.
Takker
....2 ledninger...den ene er sq da bare stel :idea:
-
ja den plastic studs var også utæt på vores, skiftede først o-ring men det hldt ikke længe.
da jeg så købte en ny studs med o-ring til 55kr hos hovwdiaudi (se under golf3) kunne jeg se at den gamle revnet indvendig fra og ud til et bolthul!
men den er nem og billig at skifte så det skal blive et stort broblem før jeg gider konvertere til alu-studser!
har forøvrigt en alustuds liggende, da det er den som hovwdi tror det er :evil:
-
den eneste forskel fra plast til alu er at man har stel med ud i stikkene . det tager en time at pille fra hinanden og bygge om til alu