Forfatter Emne: Motor uden nummer  (Læst 1389 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motor uden nummer
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 20:41:32 »
hmm, Bilen er en MV ifølge "klistermærke" i vognen. Motoren jeg fik med på en palle står der MV på. Så langt så godt; et kik på motoren monteret i bilen viser ingen nummer, bare et blankt felt. Kan man sjuse sig til hvilken motor der er tale om. En bunke medfølgende papirer nævner DJ, meeen kører de ikke med digifant (tænding og sprøjt) og MV med "almindelig" styret sprøjt?. Lod mærke til at strømfordeler på motor i bil ikke har vacuum, mens MV motor har vacuum. kan det indikere noget?

Ved godt det er nogle "utydelige" billeder.

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
Motor uden nummer
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2007 kl: 21:25:01 »
MV = digifant
DJ = digijet

Er der katalysator på motoren i vognen? MV er født med Kat, den sidder fra fabrikken i forlængelse af lydpotten. DJ er født uden Kat, men mange tyske biler har fået det efter monteret, og så sidder katten på forrøret til lydpotten (på langs af bilen, bag venstre baghjul).
Så vidt jeg husker er der vakum avancering på både DJ og MV!

/Mads

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motor uden nummer
« Svar #2 Dato: 24. Marts 2007 kl: 21:27:18 »
Takker for svar

Yep, den har kat. Har kikket i min svenske Haynes; der står at MV ikke har vakuum dåse, da digifant styre både tænding og sprøjt. Hvorfor der så sidder en fordeler med vakuumdåse på MV motoren jeg fik med, kan vel skyldes at der ikke lige var den rigtige ved hånden da den "skulle" skiftes.

Hinze