Forfatter Emne: Skift af tændingslås  (Læst 1710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Skift af tændingslås
« Dato: 13. Maj 2007 kl: 20:46:44 »
På den dejlige dag hos Mølle, fik jeg 2 dørhåndtag til nøgleomkodning med hjem. Som tilbehør fik jeg også tændingslåsen, hvis den nu skulle bruges til et eller andet.
Og det skulle dan da; efter "moden" overvejelse og da jeg ikke nænnede at splitte dørhåndtagene fra hinanden (det havde jeg jo ikke så gode erfaringer med første gang) blev løsningen; skift da dørhåndtag OG tændingslås fra samme bil.

Et kik på nettet, det store altså, idet en søgning på vores eget net ikke gav den store hjælp.
Faldt over en lille beskrivelse til en jetta; Der blev nævnt noget med at måle ud og bore et lille hul og trykke på en fjeder....forresten jeg havde da en komplet værkstedsmanual til golf 1.. mindsandten om der ikke stod how to fiks din tændingslås.

Af med plastic panel langs ratstammen og af med tilhørende topplastic panel. Så er låsen jo fri til at bore i :)
Jeg havde jo Mølles aflagte til at øve mig på så det gjorde jeg selvfølgelig, men hele øvelsen tager maks en ½ time. Ingen roden med ledninger, det hele klares "oppefra".

lidt flere billeder http://fragreve.dk/T3


Hinze

Mølle

  • Gæst
Skift af tændingslås
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2007 kl: 21:01:14 »
Cool. En troldmand ud i udboringens svære kunst.

Regn med at blive bestormet af andre, som ønsker samme operation udfør.

-og glad for at kunne hjælpe.