Forfatter Emne: Høj skærende lyd mellem 3200 og 3600 omdr  (Læst 645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Høj skærende lyd mellem 3200 og 3600 omdr
« Dato: 03. Juli 2007 kl: 20:30:27 »
Hej!

Tusind tak til Flemming for lån af ur til timing og tak for drikkelse! Jeg skylder vist en fadbamse!

Vi satte pumpen til .99 og efter vi spændte var den gledet tilbage på .96 (ja amatører og ivrige som vi vare glemte vi at løsne dyserørene på pumpen).

På turen hjemad opdagede jeg en høj skærende lyd (vinkelsliber på hult tyndt metalrør) men kun mellem 3200 og 3600 omdrejninger (i alle gear) samtidigt virker det somom at der er en nisse der sidder nede i motorrummet og trækker i speederkablet samtidigt. (Den mister ikke så nemt omdrejninger). Desuden virkede det somom der også var en anelse mere træk i den op til 25-2600 omdrejninger hvor det så fladede ud markant. (Men det er forsvundet efter nedenstående ændringer)

Jeg har efterfølgende skiftet generatoren da jeg mistænkte den men det var ikke den, lyden er der stadigvæk. Jeg har dog fået MEGET mere lys i forlygterne :shock: .

 Jeg har desuden skruet ned for pumpen da den røg lidt sort efter timingen. Det havde den måske egentligt gjort siden Jarl stillede den op men nu er der ihvertfald ingen sort røg længere.

Der er hul i udstødningen der hvor flexrøret i bøjningen går ind i muffen til forrøret (CS specifikt) og jeg har lyst til at prøve at flå det af for at høre om det kan være det der lissom rasler eller går i ressonans.. men det kan næstne ikke passe.. når man kører lyder det desuden somom det kommer mest fra venstre side bagud.

Er det noget med mine dyser? Jeg har efterspændt rørene så meget jeg tør, er pumpen timet HELT i skoven? Den STOD sku på .96 da vi havde spændt...  Nogen ideer?


En rådløs Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Høj skærende lyd mellem 3200 og 3600 omdr
« Svar #1 Dato: 03. Juli 2007 kl: 20:40:55 »
Hov.. der er også luft i toppen af den første kølevandstank.. !

Kan det være lejerne i vandpumpen der er gone? Så den suger luft ind OG larmer af H til? Den lød ikke helt sund da jeg lyttede til den oppe hos Jarl.

Hmm det skader vel ikke at skifte den og til 249.- ved thansen..

http://thansen.dk/product.asp?c=1048039830&n=1814852459&pn=1815434317

hmm.. de har til gengæld ikke pakningen.. eller?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Høj skærende lyd mellem 3200 og 3600 omdr
« Svar #2 Dato: 03. Juli 2007 kl: 21:40:44 »
Hmm den siger IKKE lyden i frigear når jeg holder stille og gasser op til 3200+ ???

Dieselfilter lige skiftet.. ikke flere luftbobler i tilførselsslangen.. det er jo godt.. MEN mange bittesmå bobler i returslangen når jeg gasser op??? (hvid diesel nærmest) utæt pumpe ??? ARGH !!??!

Jeg tjekker lige alle bolte og strammer alle dyserør efter og kører en tur...


Kl. 22.47

Goddamnit jeg er en amatør.. 12eren ind til højtryksdelen kunne strammes mere.. Jeg strammede den med jysk moment ..Og.. efter at pumpen havde luftet ud.. var alting normalt igen.. ??!?! Holdafast 1/16 omdrejning kan betyde meget, så har jeg lært lidt igen og krisen fik mig presset til at skite generator..

Nu må jeg vist hellere tage mig lidt af min forsømte familie.. Markus tog sine første skridt i dag.. og far lå bare og rodede med Doka  :(
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Djursland

  • Gæst
Høj skærende lyd mellem 3200 og 3600 omdr
« Svar #3 Dato: 03. Juli 2007 kl: 22:48:53 »
Citat fra: "jankjerbye"
Hej!

Tusind tak til Flemming for lån af ur til timing og tak for drikkelse! Jeg skylder vist en fadbamse!

Vi satte pumpen til .99 og efter vi spændte var den gledet tilbage på .96 (ja amatører og ivrige som vi var glemte vi at løsne dyserørene på pumpen).

Den STOD sku på .96 da vi havde spændt...  Nogen ideer?

En rådløs Jan


jamen det var da så lidt jan du siger bare til hvis der er andet jeg kan hjælpe med

ja den gled lige tilbage til 0,96 hmmm øv det er rigtig at vi glemte at løsne dyserør hmmm det går nu nok

og det skal lige siges at dysene er justeret til 185 bar hvis jeg husker rigtig derfor 0,99 i timing på pumpen

inden vi begyndte at stille om stod den til 0,77 i timing og det kunne vi ikke forstå så vi prøvede flere gange og kom til 0,77

jeg ville kikke efter noget blik der går imod noget andet blik måske udstøning eller sån noget

Mvh Flemming   :lol: