Forfatter Emne: Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor  (Læst 1376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thomas_t3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 258
    • Vis profil
Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor
« Dato: 29. Juli 2012 kl: 14:56:33 »
Hej alle dejlige mennesker fra t3 nettet.

Jeg havde knoklet som en gal for at få synet vores camper og få købt fortelt inde i sommeren, maskineriet har ellers kørt som en symaskine, men den anden dag da jeg startede den op, ud af det blå klaprer den højlydt, der er masser af olie og ingen lamper der lyser, og lyden følger omdeejningerne, så jeg frygter lidt at der er røget en stødstang, eller en løfter, men vil gerne have en vurdering med nogen der har mere erfaring med wbx

Jeg bor ved Randers og giver alt lige fra frokost til kontant betaling ved fremmøde :-)

Det haster en smule da vi virkelig gerne vil nå en jomfru tur i den inden sommerferien slutter

Kontakt mig gerne evt på 42520110
Nu uden T3 2.1 MV Westfalia Joker camper - solgt - ØV!
Nu uden LT35 autotransporter - solgt - ØV!
Meeeen NU med VW T3 1980 luftkølet Westfalia veteran camper (Projekt)!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor
« Svar #1 Dato: 31. Juli 2012 kl: 20:29:20 »
Hvis den har stået lidt kan den godt "larme" i en ventilløfter eller 2. Det lyder grumt, meeen hvis du køre en tur på 5-7km kan den måske blive stille. Jeg bor nok lidt langt far Randers, men kan du optage lidt video og lægge det på youtube kan vi jo høre med

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor
« Svar #2 Dato: 01. August 2012 kl: 21:42:26 »
Hej Thomas!

Se bort fra stødstang, de "ryger" ingen steder!
Har selv haft en motor der en gang imellem har "hængt" i en ventilløfter!
Det lyder træls, men der ikke nogen vej udenom en køretur indtil løfteren er fyldt op med olie!
Jeg efterjusterede  de hydrauliske ventilløftere, som beskrevet andetsteds her i forum, og siden har det ikke gentaget sig!
MVH PETER

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor
« Svar #3 Dato: 01. August 2012 kl: 23:05:02 »
de skal klaprer lidt når de nærmer sig de 30 år :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline thomas_t3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 258
    • Vis profil
Søger en dygtig wbx mand til at lytte på MV motor
« Svar #4 Dato: 07. August 2012 kl: 20:38:00 »
Hej allesammen.

Tusind tak for jeres input, der var sågar et venligt t3medlem der ringede mig op og forklarede, med resultat af at den nu igen lyder godt og har silkeblød motor gang :-)

Så i har alle ret, det var en løfter der manglede at blive fyldt med olie, den havde ellers stået hele vinteren uden at den brokkede sig, at men efter 8-10 på flad baghjul forestiller jeg mig at fordi den har stået så skrå, så er olien løbet fra det ene hjørne, det passer i hvert fald med den løfter der larmede.

Endnu engang tak til dette fantastiske forum, nu tager vi af sted i morgen til Øster Hurup camping og glæder os utrolig meget!
Nu uden T3 2.1 MV Westfalia Joker camper - solgt - ØV!
Nu uden LT35 autotransporter - solgt - ØV!
Meeeen NU med VW T3 1980 luftkølet Westfalia veteran camper (Projekt)!