Forfatter Emne: Hjæælp..kan det virkeligt passe??  (Læst 14673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Dato: 09. September 2010 kl: 07:59:54 »
Jeg har nu kørt et par tanke med Arnold.
I går var jeg på den første langtur(til sydfyn) :D og jeg havde svært ved at følge den almindelige trafik på motorvejen.
På udvejen gik det nogenlunde, men da havde jeg også en rygvind på op til 14 sek/m. På hjemvejen, hvor jeg havde den samme vind imod mig kunne den ikke komme over 90km/t, og op ad motorvejsbakken ved Slagelse, måtte jeg ned i tredie gear.
Jeg husker at have haft lignende problemer med den T3 1,6td, som jeg havde for ti år sinden, men det var med en 1200 kg campingvogn efter mig og et fuldt flyttelæs ombord.
Turen i går var med helt tom kasse.
Allerede fra starten syntes jeg at Arnold manglede trækkraft, og den kunne næsten ikke køre i 4. ud af lige vej. Det viste sig at tændingen, stod forkert og at katten blev rødglødende. Det hjalp lidt med en justering, men det er stadigvæk min fornemmelse at jeg mangler meget trækkraft i forhold til min gamle 1,6td som kun havde 70hk og et betydeligt lavere drejningsmoment.
Det skal nævnes at jeg har hævet gearingen med ca 5% på hjulene og 4. gearet er også blevet hævet, meen alligevel. Arnold har en WBX MV som skulle yde 95hk. Ka det virkeligt passe???
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #1 Dato: 09. September 2010 kl: 08:32:06 »
Nej da, en MV skal da "flyve afsted". Er vognen ikke fra Niels, måske et ring til ham i første omgang. Hvis ellers den er justeret korrekt, er det næste en kompressionstest. (jeg antager at bremserne ikke hænger)

Hinze

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #2 Dato: 09. September 2010 kl: 08:33:45 »
Det lyder lidt vildt ,men jeg kan godt genkende dit problem min ejen er heller ikke glad for modvind men jeg kan da godt holde den på de 80-90 stykker selv med de store hjul og en 1,9 DH motor.
Det burte ikke være noget problem med din MV maskine.
Har i tjekket kølevands føleren?(Den der fortæller motoren at den er varm) den skifter jeg jævnligt på min.
Hvad med dæktryk?Hvad køre du med der?
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #3 Dato: 09. September 2010 kl: 09:17:57 »
Jeg kommer lige fra Niels Erik i går og har i øvrigt fået efterset bremser og fået lavet diverse småting. Niels Erik kørte den selv over til mig på Sjælland og synes vist at den går rimeligt godt i betragtning af at den har stået stille et godt stykke tid.
Jeg selv vil nærmest sammenligne trækkraften med min gamle 1,6td da turboen var stået af. Altså med en almindelig sugediesel. Så det jeg efterspørger er en second opinion.
Dæktryk 40psi
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #4 Dato: 09. September 2010 kl: 09:27:35 »
Hvem fandt på at tændingen stod forkert; lige præcis en MV har jo tændingen styret i boksen og ikke med vacuum.

Tænker frit; benzintryk regulator, benzin pumpe (tryk), snasket luftfilter...

Køre den rent i tomgang eller står den og prutter lidt?

Hinze

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #5 Dato: 09. September 2010 kl: 09:48:04 »
Da jeg først hentede den hos Niels Erik kunne den på hjemvejen knap nok holde fart ad lige vej i 4. gear, og da da jeg nåede Nyborg og konstaterede at hverken spær eller decoupler virkede, vendte jeg om og afleverede bilen til ham igen. De konstaterede så på Sydfyns autocamper at tændingen havde stået forkert og at katten derfot blev rødglødende.
Da Niels Erik så 4 dage senere afleverede den til mig i Jægerspris kørte den også en del bedre, men jeg synes, som nævnt stadig at der må mangle meget.
Den har de første 2 minutter efter start haft problemer med at den gik ud, men efter at tomgangen i går blev skruet lidt op, går den nu fint.
Jeg har målt benzinforbruget til at være 7,92 km/l korrigeret efter GPS, og maskinen går blødt og fint uden mislyde og røg. den har lige klaret co2 test fint og den er tør for neden, men altså alt for sløv efter min mening.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #6 Dato: 09. September 2010 kl: 10:30:44 »
hvis katten har været rødglødene kan nogle af cellerne så ikke været klappet sammen så der ikke er den gennemstrømning der skal være
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #7 Dato: 09. September 2010 kl: 11:17:46 »
Jeg ville tjekke tændrør og kølevands føler og evt luftmassemåleren og ja af med katten og se om den er faldet sammen og så ud og prøve og køre en tur..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #8 Dato: 09. September 2010 kl: 11:36:24 »
Det med en forstoppet kat har jeg også overvejet som en mulighed, men hvordan kan en kølevands føler have den virkning at bilen mister trækkraft? Det virker i hvertfald ikke ,som om den ikke kan få varmen. Følernålen står stabilt lodret og der er masser af varme hvis jeg tænder for varmeapparatet.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #9 Dato: 09. September 2010 kl: 12:14:39 »
Kølevands føleren sider lige under termostathuset og den fortæller styreboxen om maskinen er varm eller kold.
Og lad og sige den siger den er kold så giver den motoren rigeligt at leve af hele tiden det kan nok også skyldes den kirsebær røde kat..
Og hvis den siger at den er varm så giver den en mager blanding.
Hvad med landasonden?? Den har ogse lidt og sige..
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #10 Dato: 09. September 2010 kl: 12:35:08 »
Mange tak for input.
Jeg kan godt se at det her er for kompliceret for mig, så her må jeg nok ty til eksperthjælp.
Det første jeg skal have afklaret er om bilen virkelig mangler hk eller det bare er min hukommelse der spiller mig et puds.
Pt. kører jeg til daglig rundt i en Galaxy med en VW 1,9tdi motor med 115 hk og 312nm såå..
Jeg kan, som jeg ser det, få sagen afklaret på to måder. Den ene er at mødes med en af jer fra Nordsjælland, som har en tilsvarende motor og så køre en tur og sammenligne.
Den anden mulighed er at ofre de små 700 kr, det koster at få bilen på et rullefelt hos Palms Auto i Ballerup. Et seriøst tuningsfirma der både kan måle den faktiske effekt og finjustere bilen.
Det kan hurtigt blive dyrt hvis jeg begynder at skille ting ad og prøve mig frem. Især når jeg ikke er stensikker. Desuden er der jo i sidste ende garanti på bilen, så hvis det f.eks. er en kat det handler om, så er den jo dækket, hvis reparationen foretages på Sydfyn.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #11 Dato: 09. September 2010 kl: 13:57:47 »
de kan ikk justere noget på sårn en gammel slæde.... men ja en rullefelts måling ville nok være en go start.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Eva

  • Gæst
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #12 Dato: 09. September 2010 kl: 14:59:00 »
Citat fra: "porteren"
.
Jeg selv vil nærmest sammenligne trækkraften med min gamle 1,6td da turboen var stået af. Altså med en almindelig sugediesel. Så det jeg efterspørger er en second opinion.



Jeg har kørt meget i 1,6 TD...også prøvet med en død turbo
Og kørt en smule med WBX.

Og jeg giver dig fuldkommen ret i din sammenligning.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #13 Dato: 09. September 2010 kl: 15:13:34 »
Kan Palms Auto Teste en 4wd på rullefelt?

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Hjæælp..kan det virkeligt passe??
« Svar #14 Dato: 09. September 2010 kl: 15:15:41 »
Citér

Jeg har kørt meget i 1,6 TD...også prøvet med en død turbo
Og kørt en smule med WBX.

Og jeg giver dig fuldkommen ret i din sammenligning.



ØØh, jeg håber ikke at du dermed mener at en 95 hk WBX altid kører som en diesel uden turbo??
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen