T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: birk efter 05. Marts 2010 kl: 17:07:16
-
Min søns Polo 1,4 16v
Den øverste tandrem knækket lidt vildt.
Nok det værste jeg har set,ca 1mm riser i cylindrene.
Mvh. Birk
-
Av av av av.... :shock: :?
-
-og han kørte selvfølgelig i tomgang på brugsens p-plads????
-
Den øverste tandrem ? Har den mere end en ? Men fy føj. Det har da vist "spillet" godt i de cylindre. Har stemplerne overlevet ?
-
Intet har overlevet :-( blok-stempler-topstykke-krumtaps lejer )
Så kan ikke andet end at købe en anden.
Tætter på 130 KM :-))
Mvh. Birk
-
På brugsens parkeringsplads??? :-D
-
ja den har nok ringet helt om beyond den røde skala :0) sådan det ikk den første 1.4 16v og heller ikk den sidste der kaster et håndklæde i ringen..... :0) eller en gearkasses 2 gear :0)
-
på den igen..... :0)
-
Motorkod?
-
Ja,ved det godt Hasse. Det er en AUA
Noget rigtig L...
-
Ouch. Tror at Hasse har en PM til dig inden søndag ;-)
-
Tyvär den motorn var svår att hitta i sverige finns endast 2st till salu o de var för dyra.
-
Hvilke andre motorer kan man smide i den bil?
-
Om någon kommer med besked om vilka motorer som är samma som aua så ska jag se efter om det finns någon.
-
Dette er hvad jeg kan finde om motorfamilien - ved ikke hvordan det passer med boltmønstre, motorstyring osv osv osv:
identification
parts code prefix: 036
engine displacement & engine configuration
1,390 cubic centimetres (84.8 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 75.6 millimetres (3.01 in × 2.98 in), stroke ratio: 1.01:1 - 'square engine', 347.5 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1
cylinder block & crankcase
grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
fuel system
multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 126 newton metres (93 ft·lbf) @ 3,800 rpm — AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY
59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 ft·lbf) @ 3,800 rpm — BUD, CGGA
63 kilowatts (86 PS; 84 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 ft·lbf) @ 3,800 rpm — BXW, CGGB
74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 6,000 rpm; 126 newton metres (93 ft·lbf) @ 4,400 rpm — AFH, AFK, AUB, BBZ (discontinued)
applications
Audi A2, SEAT Ibiza, SEAT Córdoba, SEAT León Mk1 (1M), SEAT Altea, SEAT Toledo, Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Roomster (BXW: 05/06->), Volkswagen Lupo, Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Volkswagen Bora, Volkswagen Jetta, Volkswagen New Beetle
-
av av av. Godtnok så Marys motor heller ikke godt ud da den blev skildt ad, men dette slår den med flere længder.