JX pumpe og dyser(nye) kører særdeles glimrende på en aaz, så det er der ikke noget galt i. Dog er det vigtigt hvilke typer thermofølere du har i vognen. Hvis det er den gamle type med en metalstuds på topstykket ved vandudtaget, så passer JX pumpen på. Hvis dit ledningsnet er af den nye type hvor du har en plaststuds på topstykket, så passer JX pumpen ikke på. Her taler jeg af "bitter" erfaring ;-) Har du den "nye" type ledningsnet, så kan jeg bygge en custom indsprøjtningspumpe til dig hvis du er interesseret(så kan du frit vælge hvor meget motoreffekt du vil have :-)).
Nu vi er ved det, så findes der til aaz motorene:
7 forskellige pumpebeslag
12 forskellige pumper med forskellige næselængder
3 forskellige tandhjul med forskellig indpresningsdybde.
(igen halv/hel bitter erfaring her........)
Så noter lige reservedelsnumrene ned inden du monterer pumpebeslaget på blokken.
En intercooler lyder som en glimrende ide, thermisk set.
Ellers så er oliekøler ABSOLUT essentielt på en aaz i en T3. Llavere kølerthermostat, answer jeg også som must, og en kølerkontakt er en god ide.
At du ikke har haft varmeproblemer med en 1,6 motor, kan ikke sammenlignes med en 1,9 motor. En 1,9 uden oliekøler, std.kølerthermostat osv. graver sin egen grav med lynest hast. Jan´s antagelse om maks 20k km passer nok meget godt.