Forfatter Emne: Lidt begynder spørgsmål  (Læst 1695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

def420

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Dato: 06. Januar 2010 kl: 00:15:12 »
Hej igen igen. Lige et par spørgsmål til jer orakler derude :-]

1: I min CS'er sidder der en 5 trins gearkasse. Men oppe ved selve gearstangen mangler den plade, der ligesom skal guide gearne. Altså bilen var oprindeligt lavet med 4 gear, og på grund af 5 gear modellen, er pladen fjernet. Har i nogen anelse om hvilken plade jeg snakker om :-] Og hvis i har, hvordan får jeg så fat i en ?

2: Hvis man skal skifte tandrem, hvordan ved man så hvilken rem man skal købe ?? Der er forskel på antal tænder ikke ? Og der ved koblingen hvor man skal kigge ned for at indstille krumtappen rigtigt ( sig til hvis jeg vrøvler) , skal der da ikke sidde en slags dæksel over hullet ??


Det var alt for nu :-]

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #1 Dato: 06. Januar 2010 kl: 00:22:42 »
Skru en gearknop på fra en femtrinsbil. På knoppen står gearenes placering indskrevet.

Køb en tandrem til en 1.6D VW transporter årgang tjah vel fra 80-90.

Det lille kighul plejer at være forsynet med en plastprop så man ej finder på at stikke en finger derind.. :D

Kom forbi Løgten i weekenden hvor osse larsen, ibber og t1finn kigger derud hos undertegnede. Så kan du få en kop kaffe, en sludder OG femtrinsgearknop OG plastprop så du ej mister nogen fingre. :wink:

Mølle

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #2 Dato: 06. Januar 2010 kl: 08:05:02 »
Du skal bruge en skiftekulisse til at montere under bunden af bilen. samt den første halvdel af forbindelsesstangen mellem gearstang og gearkasse. Det er vist ikke gjort med en 5-trins gearknop. -Fortvivl ikke. Det du efterspørger ligger rundt omkring i gemmerne. Garanteret også tættere på Århus end Solrød Strand. Hvis ikke... så bare sig til.. så kommer det fluks til dig.

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #3 Dato: 06. Januar 2010 kl: 09:46:51 »
Jeg havde slet ikke forstået at manden søgte selve skiftekulissen til en femtrins.. :roll:

Ups! :lol:

def420

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #4 Dato: 06. Januar 2010 kl: 16:31:11 »
Løgten !! Weekenden !! hvor og hvornår :-]

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #5 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:10:21 »
Hej Mølle,

Er der forskel på den forreste del af stangen ( mellem kulisse og kadanled ) på et fire og et femgears skifte-system  ?  Jeg står også med en irriterende røre-pind på en af mine .....


Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #6 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:14:39 »
Ja der er forskel på det forreste led..
Du skal bruge en fra en femtrins hvis du skal finde alle de fem fremadgående gear.

 :wink:

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #7 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:16:53 »
Citat fra: "def420"
Løgten !! Weekenden !! hvor og hvornår :-]


Beklager dybt, men jeg har lige fået at vide at jeg skal til Sverige i weekenden. Så jeg har ikke mulighed for at byde på den kaffe alligevel. -ikke denne weekend.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #8 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:22:23 »
OK Pawel,  

Har du prøvet at skille kadanledet ad, for det er vel så der man sætter den "5" gears stang på ?????????

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #9 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:31:58 »
Nej, jeg husker det som at kardanleddet forbliver intakt. De to stænger skiltes ad uden at man skiller dem ved kardanleddet.

@ibber -da du hentede stangen med kardanleddet hos mig, var det så den del som var på gearkasse-siden eller i den anden ende ved skiftekulissen foran? Den var da ikke skilt af i selve kardanleddet ihvertfald.

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #10 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:43:23 »
Delningen sker efter kardanledet så när den är delad är kardanledet kvar på den stang som går till skiftekulissen.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #11 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:45:13 »
Skiftekulissen skiljer även på 4 o 5 trins för dom som inte visste det.

Pawel var i sverige ska du?
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

pawel

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #12 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:55:31 »
Citat fra: "Hasse"
Skiftekulissen skiljer även på 4 o 5 trins för dom som inte visste det.

Pawel var i sverige ska du?


Jeg skal da ud og klunse T3-stumper -hvad ellers!? :D

Nej, jeg skal blot holde weekend i Malmö med kæresten og en håndfuld venner. :wink:

ibber

  • Gæst
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #13 Dato: 06. Januar 2010 kl: 18:56:08 »
Citat fra: "pawel"
Nej, jeg husker det som at kardanleddet forbliver intakt. De to stænger skiltes ad uden at man skiller dem ved kardanleddet.

@ibber -da du hentede stangen med kardanleddet hos mig, var det så den del som var på gearkasse-siden eller i den anden ende ved skiftekulissen foran? Den var da ikke skilt af i selve kardanleddet ihvertfald.


der sidder en samling ca 20 cm foran kardanleddet , og jeg fik det hele fra den samling og bagud , fordi mit kardanled var slidt , og fandt så ud af at der også manglede lidt gods i selve kugleddet helt omme ved skiftet på gearkassen , så det var perfekt ...

ved du ca hvornår du tager afsted eller evt er hjemme igen fra sverige ?
så må vi jo flytte dette lille sparkdæk komsammen lidt  :D

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Lidt begynder spørgsmål
« Svar #14 Dato: 07. Januar 2010 kl: 06:56:08 »
Jaså ...... Altså skal man på jagt efter forreste del af den stang, hvis man vil opgradere til 5 gear.... Tak for info drenge ... :-)  god morgen og god snebold.....

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!