Forfatter Emne: Problemer med 1.3D  (Læst 1077 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikkelpoulstrup

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 7
    • Vis profil
Problemer med 1.3D
« Dato: 03. November 2006 kl: 16:22:35 »
Hej
Jeg ved godt dette forum ikke beregnet til andre modeller end T3´eren, men jeg prøver nu alligevel.
Jeg ejer en vw polo 1.3D fra 1987. Den starter altid når den er kold og når den forvarmer. Når den er blevet varm, starter den godt når man starter inden for 2-3min efter man har slukket motoren.

Efter 2-3min efter slukning af motoren er den svær at starte. Jeg bliver nødt til at sidde og pumpe på spedeeren mens jeg tørner starteren 15-30sek. Jeg har aldrig oplevet at jeg ikke kunne få den i gang!.

Hvad kan det skyldes. Luft i brændstofstilførelsen? Dårlig kompression? Andre ting?

Kan man ikke lave en ombygning, så man kan styre glødefunktionen inden fra kabinen? Hvis ja, hvordan skal den så laves?

På forhånd tak?
Med venlig Hilsen

Mikkel Poulstrup

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Problemer med 1.3D
« Svar #1 Dato: 03. November 2006 kl: 16:39:44 »
Sød lille maskine!

Jeg tror, at du har fat i den lange ende. Luft eller glødefunktion.

Fra et gammelt indlæg - måske kan det inspirere dig:


Citér
Gløderelæet er styret af en lille temperatursensor, der sidder i den vandstuds, der sidder på topstykkets endegavl. I denne studs sidder 2 identiske sensorer. Den ene giver signal til termometeret, og den anden altså til gløderelæet. Det fungerer sådan, at når bilen er iskold, gløder den længe, når den er lunken gløder den kortere og når den er varm gløder den slet ikke. Er sensoren defekt eller er kablet faldet af eller har dårlig forbindelse - så "tror" gløderelæet, at det er isvinter og derfor gløder den løs. På sigt koster denne defekt, at gløderørene går i stykker - og det lyder som om det kunne hænge sammen med dine startproblemer.


Der er ikke noget så højrøvet, som at citere sig selv... :oops:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bo

  • Gæst
Problemer med 1.3D
« Svar #2 Dato: 03. November 2006 kl: 18:09:55 »
Med citater af den kaliber, ville jeg sq ikke betænke mig for at gøre det :D

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Problemer med 1.3D
« Svar #3 Dato: 03. November 2006 kl: 19:26:59 »
Nu du nævner den lille bil.

Kunne du ikke fotografere varmeapperatet, hvis det er til at komme til altså. Mistænker det er identisk med kabinevarmen i T3

Kurt
Kurt - 25115788