Nå .. men nu er det hele ret akedemisk for nu har jeg købt de to syncro doka bæster med et par ekstra motorer og lidt forskellige dele.
Den ene er reservedelsbil og skal hentes en af dagene på trailer.
Den anden er en skummel grøn syncro som Fyns Amt har monteret med hydraulisk lift! Det bliver min hverdagsbil og den kører fint på motorvejen hvis man holder sig til de 110. Der er lidt langt mellem 2. og 3. gear men det er nok bare tilvænning. Jeg har kørt 200 km i den i dag og har lidt svært ved at blive vant til gearskiftet der virker ret svømmende, skal lige finde ud af hvor man topper op med koblingsvæske og når jeg får en fridag skifte gearolien.
Hvor køber man billig god gearolie til sånen svend i Østjylland?
Måske skal gearkassen ha en overhaling, da jeg syntes den skramler når man ikke har koblet ud.. når man har koblingen i bund siger den ikke noget.
Desuden har vognen en dyb dunkelyd ved det ene forhjul når man kører langsomt. Måske hjullejet eller en styrebolt. Den piver også lidt når jeg drejer svagt til højre. Jeg hiver hjulet af den og kigger i weekenden, måske er det bare noget med bremsen da den har stået stille længe og hviner "klassisk" i bremserne.
Men alt ialt syntes jeg den så fin ud i bunden og der var kun noget overfladerust rundtomkring. Motoren sprang igang uden problemer og skulle efter sigende kun have kørt 80000 ca. efter en hovedrenovering.
Så jeg håber de mekaniske ting ikke er for komplicerede at fikse og glæder mig efter at have drønet lidt rundt i terræn i 10 mins inden det blev mørkt. Den er sku ret upåvirket.
En ny t3 doka syncro ejer i Østlylland er hermed en realitiet.
Håber at se jer derude! Tak for hjælpen.
Jeg skal nok tage nogle billeder og lave en profil på dyret når jeg får et ledigt øjeblik.
/Jan