Peter(4x4) bragte en ide om en kondensator fra et fadølsanlæg(eller lign.) på banen, en dejlig spiral med en mindre blæser. De ville i hvertfald kunne klare trykket.
Umidelbart kunne man også fristes til bare at trække et kobberrør fra indgang til allerede monterede vandoliekøler, ned under bilen, op forbi fronten og tilbage igen til vandoliekøleren. Et rørtræk på en 8 - 10 meter skulle nok køle i sig selv og så kan vandoliekøleren måske fungere lidt som olievarmer, ganske uden videre dikkedarer som termostater og andet nymodens stads. Måske ville der dog gå et par timer før motoren blev driftsvarm. Efterfølgende kunne man eksperimentere lidt med længden for at nå de (under) 100 grader ved alm motorvejskørsel............... Ved nærmere eftertanke kommer man nok ikke udenom en termostat.
En tredie ide kunne også være at montere en ekstra vandoliekøler, men det ville jo bare varme kølevandet yderligere op,så er vi jo nok lige vidt
Det kommer ikke til at ske at jeg investerer 4000kr i en oliekøler, så et eller andet alternativ skal der findes, på den anden side er jeg ikke heeeelt vild med at eksperimentere alt for meget med vores nyindkøbte, nyrenoverede aaz motor.
Ak ja livet er fuld af dilemmaer :roll:
Mht varmeapp. kunne man også forestille sig at det var fuld af nams som man ikke lige ønsker ind i oliesystemet