Forfatter Emne: Udstødning  (Læst 8138 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Dato: 04. Juli 2006 kl: 09:45:48 »
Hej

Har i nogle steder hvor man får en billig bagpotte til en TD´er fra 1/90. Jeg ved at den skifter årgang der omkring. Jeg har den bagpotte på som skal sættes sammen med afgangsrøret, med et kraftigt spændebånd.

Thansen har to til en 1989´ér
http://www.thansen.dk/products.asp?c=721268380&n=1814855249

Jeg kan udmiddelbart ikke se forskel på dem!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Djursland

  • Gæst
Udstødning
« Svar #1 Dato: 04. Juli 2006 kl: 10:18:46 »
hej hej med dig...

grunden til at du ikke kan se forskel er at det er det samme foto de bruger... men prøv at kør der ind og sig hvilken du skal ha så finder de nok den rigtig til dig......

Mvh Flemming  :lol:

transpeter

  • Gæst
Udstødning
« Svar #2 Dato: 04. Juli 2006 kl: 12:13:31 »
Eller osse fordi de ganske enkelt ikke har den rigtige. Der bli'r jo ikke solgt ret mange til disse modeller her i DK.
Jeg nægter at tro på at de har den rigtige, og så til den pris. Tror det ikke!!
Generelt har "taiwansen" jo ikke ret meget styr på den slags ting.....

TRANSPETER

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #3 Dato: 04. Juli 2006 kl: 12:34:57 »
VW´s ETOS giver følgende reservedelsnumre:
bagpotte til "rørsamling" 068 251 053 H, eller 068 251 185 B
bagpotte til flangesamling 068 251 053 J

hovwdiaudi har følgende:
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=128020
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=128025
Jeg har købt et forrør hos dem, og var positivt overrasket over kvaliteten, nu er det jo også kun et stålrør, så hvordan deres potter er ved jeg ikke.

Om ikke andet kan du måske bruge numrene fra ETOS, normalt har "de" thansen/hovwdiaudi og.lign. et originalt nummer til ref. så kan du se om den passer.
Mvh. Casper

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #4 Dato: 04. Juli 2006 kl: 14:49:58 »
Citat fra: "transpeter"
Eller osse fordi de ganske enkelt ikke har den rigtige. Der bli'r jo ikke solgt ret mange til disse modeller her i DK.
Jeg nægter at tro på at de har den rigtige, og så til den pris. Tror det ikke!!
Generelt har "taiwansen" jo ikke ret meget styr på den slags ting.....

TRANSPETER


kan nu ikke helt følge dig i at thansen stumper skulle være så ringe
jeg har købt masser af stumper hos dem og aldrig haft problemer
rent faktisk har jeg flere gange fået dele der er nøjagtig de samme som man får hos en aut forhandler
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

transpeter

  • Gæst
Udstødning
« Svar #5 Dato: 04. Juli 2006 kl: 18:08:59 »
Selvfølgelig kan du da være heldig, at det virker. Jeg tænker en del over hvad jeg tør købe 'der. Kender flere, der har rendt og byttet forskellige dele til biler, bare fordi det er noget godtnok.  Men ok, prisen på mange af deres dele, er jo osse meget lave. I hvert fald på de dele, de har stort flow i. Problemet med disse "billig-bikse" er, at de som regel kun forhandler dele, som der kan sælges meget af. Og skal man bruge dele, som der ikke går så meget af, ja, så fører de det ikke. Og der kan "os" med T3-modellerne, jo jævnligt komme i klemme.

TRANSPETER

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #6 Dato: 04. Juli 2006 kl: 20:12:27 »
Citat fra: "transpeter"
Selvfølgelig kan du da være heldig, at det virker. Jeg tænker en del over hvad jeg tør købe 'der. Kender flere, der har rendt og byttet forskellige dele til biler, bare fordi det er noget godtnok.  Men ok, prisen på mange af deres dele, er jo osse meget lave. I hvert fald på de dele, de har stort flow i. Problemet med disse "billig-bikse" er, at de som regel kun forhandler dele, som der kan sælges meget af. Og skal man bruge dele, som der ikke går så meget af, ja, så fører de det ikke. Og der kan "os" med T3-modellerne, jo jævnligt komme i klemme.

TRANSPETER



det er korrekt at de kører efter udbud og efterspørgsel koncept
men som jeg skrev før er mange af de dele de har de samme som feks mekonomen-aut.forhandlere og mange andre sælger
mange dele kommer rent faktisk fra det samme lager som levere til de andre
men alt i alt er det jo bare min mening (og nej jeg er ikke ansat eller har aktier eller noget andet men thansen at gøre )
til gengæld synes jeg også at deres blinke/lyse brian gejl er noget billigt taiwan bras
og det er helt korrekt at dem der står bag disken ikke altid er de skarpeste lys hvorfor man så selv er nød til at tjekke at det er de rigtige varer man har fået udleveret hvilket jeg altid gør
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #7 Dato: 04. Juli 2006 kl: 22:04:09 »
Jeg har kørt flere Thansen udstødninger op. De holder et par år - langt fra så længe som VW's eget system, men stadig billigere - selv den kortere levetid iberegnet. Prøv at køre ned til VW og spørge på et forrør til en TD - og bestil lige tid på hjerteslagsafdelingen i forvejen :wink:

Jeg har fået både den nye og den gamle model hos Thansen - men hvis man skifter komplet, så er det jo inderlig lige meget.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #8 Dato: 04. Juli 2006 kl: 23:09:17 »
Citat fra: "Jarl"
hvis man skifter komplet, så er det jo inderlig lige meget.


Det var lige det jeg ville spørge om for jeg kan kun få den "gamle" til 799 for potten.

Jeg har desværre ikke fundet den "nye" i Thansen og hos Howdi koster den knap 1200 for potten.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #9 Dato: 05. Juli 2006 kl: 01:17:20 »
Ja, forskellen ligger jo kun i hvordan forrøret forbindes med potten, så hvis begge dele er af samme type, så kører det bare. Om den gamle type med spændebåndet eller den nye type med 3 bolte på flanger er bedst, det kan jeg ikke afgøre - begge dele fungerer fint.

Jeg synes egentlig, at det største problem på T3-dieseludstødningerne er at de ryster i stykker. Mange gange kan man svejse forrøret sammen igen og så har man igen et par år i fred.

Men indrømmet - VW's eget forrør med varmeskjold er da vildt lækkert, men prisen :shock:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #10 Dato: 05. Juli 2006 kl: 08:21:20 »
For noget tid siden skulle jeg have ny udstødning på syncroen, jeg kan ikke huske vw prisen, men den lå på den anden side af 3000kr. Så smuttede jeg i THansen og vips fik jeg et til 800kr. Jeg spørger om det passer på en Syncro og ja ja det gør det. Det gjorde det også MEN det har jo ikke drejningenn op under motoren så forrøret sidder nu og høvler heftigt af min højt elskede frihøjde :( . På den anden side tror jeg at jeg havde købt det alligevel da prisforskellen var enorm.

Morale: Man kan sagtens få uoriginale reservedele der passer, men om de PASSER er en anden sag
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mads-kaa

  • Gæst
Udstødning
« Svar #11 Dato: 05. Juli 2006 kl: 12:01:06 »
Som alternativ til THansen, som nok primært handler med de mest udbredte reservedele til biler i Danmark kan jeg var anbefale Käfer & Co (se links siden)! Det nytter selvfølgelig ikke hvis man skal bruge det her og nu, men det kommer efter en uges tid, og så er priserne altså på niveau med THansen!!

/Mads

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #12 Dato: 05. Juli 2006 kl: 15:54:03 »
Jeg købte en bagepotte hos Thansen OK kvali synes jeg! Den skal males matsort alligevel - så får den nogle ekstra lag så den holder i langtid
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

transpeter

  • Gæst
Udstødning
« Svar #13 Dato: 05. Juli 2006 kl: 17:59:38 »
Er der stort behov for udstødninger, herinde??

TRANSPETER

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #14 Dato: 05. Juli 2006 kl: 21:55:06 »
Citat fra: "transpeter"
Er der stort behov for udstødninger, herinde??

TRANSPETER


hvorfor? jeg gad godt have en frækkere udstødning....evt. med lidt larm i :twisted:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.