Forfatter Emne: Udstødning  (Læst 8139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

transpeter

  • Gæst
Udstødning
« Svar #15 Dato: 05. Juli 2006 kl: 22:17:42 »
Nåååh, 'det kunne du..... Bare vent til forrøret eksploderer, så kommer lyder heeelt automatisk.......hehe

hvoffor - fordi, at jeg er ved at finde en løsning på dele til disse biler, så hvis der er nogle dele der er stort behov for, kunne jeg godt finde på at lagerføre disse dele. Derfor en lille "snuser".....
Så hvis der er andre dele, der bruges en del af, så hører jeg gerne herom.

Jeg kan mailes  på :     j.k.v@get2net.dk

TRANSPETER

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #16 Dato: 02. Oktober 2006 kl: 20:08:41 »
Hej
jeg købte for rør til min 1.6 TD ved NV Autodele

Forrør      398+Moms
Potte        698+Moms
Her er en link til siden




http://www.nvautodele.dk/shop/index.htm
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #17 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 17:06:20 »
så nu skal jeg have skiftet hele min udstødning inkl. forrør. Jeg har købt en let brugt komplet af Jesper.

Idag har jeg forberedt lidt med at skrue turbo og udstødningsskjold af. MEN boltene ved turboen er satme medtaget...........

Hvad gør jeg? Jeg har sprayede en masse WD40 på. Men en 13 nøgle fedter allerede på nogle af boltene. Jeg ved jeg skal bruge en masse varme - jeg havde dog tænkt mig at køre en tur så den blev varm inden jeg kørte ind på værkstedet, er det nok?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mølle

  • Gæst
Udstødning
« Svar #18 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 17:17:18 »
BRUG 6-KANTET NØGLE PÅ DE 6-KANTEDE HOVEDER OG 12-KANT PÅ DE 12-KANTEDE HOVEDER.

GAFFELNØGLE PÅ 6 KANT ER NOGET ØV.  :cry:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #19 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 17:19:19 »
Ja, det er en klassiker - og rigtig pisseirriterende.

Jeg vælger tit at "barbere" møtrikkerne af med en lille minisliber. Med lidt omhu kan det godt gøres uden at skade gevindet på støtteboltene. Hvis du har en lille møtrikspringer, kan den også bruges.

Når du så har fået skidtet af, så er det en god ide at rense gevindet i støtteboltene med en gevindskærebakke.

Når du så samler det igen, så er messing-møtrikker en god ting - så skruer du den nemlig bare af næste gang.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #20 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 17:47:43 »
Rustfri møtrikker er også godt.. de er hårdere end dem af messing

mht. varme, så skal du nok ha en gasflamme på (den lille model fra silvan fungerer fint) og varme dem op til de bliver rød/hvid glødende !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
Udstødning
« Svar #21 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 18:46:37 »
Hvis du har kvadret hovedet helt på bolten kan en svejsetang nogle gange bruges til at "holde" med!!!

/Mads

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #22 Dato: 14. Oktober 2006 kl: 21:24:46 »
jeg kunne godt bruge en bagpotte til en td, med flange montering
Mvh. Casper

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #23 Dato: 15. Oktober 2006 kl: 17:27:06 »
Hej,

Jeg har succes med at banke en nøgle i størrelsen mindre på, når rusten har rundet kanterne.

Jeg har et topnøglesæt der er 12kantet (eller mere) indvendig - det er perfekt at banke en 12 mm på en 13 mm møtrik/bolt.

Gætter på det samme kan gøres med en ring-nøgle.

/JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #24 Dato: 15. Oktober 2006 kl: 20:06:40 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej,

Jeg har succes med at banke en nøgle i størrelsen mindre på, når rusten har rundet kanterne.

Jeg har et topnøglesæt der er 12kantet (eller mere) indvendig - det er perfekt at banke en 12 mm på en 13 mm møtrik/bolt.

Gætter på det samme kan gøres med en ring-nøgle.

/JJ


det regner jeg også med at gøre! men jeg skal på GDS for at få ordenligt plads til at arbejde!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #25 Dato: 04. November 2006 kl: 01:33:58 »
Så for søren.......

Casper og jeg skiftede en fredag aften, hvor julebryggen kom på gaden, udstødning - både forrør og bagpotte. :D

Jeg startede med at afmontere underskjoldet og bagpotten for at gøreplads til den hel store operation  :D


Jeg fik dog et "tandrems" chock da jeg kunne se spændehjulet var helt blotlagt, fordi hullet i udstødningen havde pustet så varm luft op på tandremsdækslet, at det nederste var smeltet - SORRY JARL! umiddelbart ser remmen fin ud - den er kun 20.000KM gammel - men jeg burde nok skifte den eftersom den er blevet mishandlet af røg og varme! jeg har et nyt dæksel liggende!



Men som der altid sker - knækker der altid en bolt/gevind - det skete også her selvfølgelig - i turboen - men heldigvis havde jeg købt et gevindskæresæt i Biltema som fungerede perfekt, efter vi fik boret det gamle gevind ud! og se lige med nye boltgevind....mums


Den blev malet med sort varmebestandig maling og sat på - og nu ser den bare fin ud - billede kommer imorgen!
Jo det kan godt være at en WBX trækker godt, meeeen, jeg synes Alohaekspressen er stærk......jeg håber Casper kan bekræfte dette :roll: Jeg synes den trækker meget radikalt og jeg haft 2 JX´er før og har ikke oplevet en så stærk JX´er før!  :twisted:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Udstødning
« Svar #26 Dato: 04. November 2006 kl: 08:11:49 »
Ja, var det en bil, jeg havde råderet over, så lød beskeden sådan her:

Bilen er grounded og må end ikke startes før ny tandrem, strammerhjul og tandremsdæksel er monteret.

Alle sagerne fåes i Hovwdiaudi til en slik.

Det der med halvåbne tandremsdæksler er en risikabel sport. Én lille sten, der på mystisk vis finder vej ind, koster din motors liv.

Ellers ser det rigigt fint ud, med turboen - skønt med nye bolte. Kobber/messingmøtrikker, så kan man også tage dem af næste gang.

Og dejligt at få bekræftet, at JX trækker meget bedre end rygtet vil vide- der er sikkert en "lidt frisk" justering af ladetryk og dieselpumpe, og der er jo fint.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Udstødning
« Svar #27 Dato: 04. November 2006 kl: 10:29:58 »
Citat fra: "Jarl"

Bilen er grounded og må end ikke startes før ny tandrem, strammerhjul og tandremsdæksel er monteret.

Alle sagerne fåes i Hovwdiaudi til en slik.

Det der med halvåbne tandremsdæksler er en risikabel sport. Én lille sten, der på mystisk vis finder vej ind, koster din motors liv.


Ja jeg ved det og den bliver også skiftet - den er dog nød til at skulle kunne køre ud til gør det selv værkstedet i løbet af næste uge! Jeg var med lidt på sidelinien, da Casper skiftede tandrem på hans - så lidt træning er der  :shock:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Bo

  • Gæst
Udstødning
« Svar #28 Dato: 04. November 2006 kl: 18:34:26 »
Tjaa...skal vist også snart have skiftet....ihvertfald røret før potten og måske også potten....har ikke helt tjekket det ud endnu :?

Bo

  • Gæst
Udstødning
« Svar #29 Dato: 04. November 2006 kl: 18:36:33 »
Citat fra: "transpeter"
Er der stort behov for udstødninger, herinde??

TRANSPETER


Tjaah...skal vist snart skal have skiftet....ihvertfald røret før potten...og måske også potten...har ikke lige tjekket det endnu.. :?