Forfatter Emne: pumpedød oder was?? praktisk hjælp søges i østjylland  (Læst 526 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pawel

  • Gæst
pumpedød oder was?? praktisk hjælp søges i østjylland
« Dato: 20. Marts 2009 kl: 10:38:46 »
godmorgen t3nettet, så er det atter en af de morgener hvor t3eren strejker og knejten kom ikke i børnehave..
nå men her er symptomerne: den vil ikke starte!
motoren tørner rundt, jeg skruer det første dysserør (tættest på taktrem) fri af dyssen så jeg kan tjekke om pumpen spytter diesel ud. det gør den desværre ikke. jeg lytter efter om magnetventilen slår til og fra når jeg tager det lille stik af og på, og den klikker fint. så måske falsk luft? jeg tager brændstofslangen af brændstoffilteret og lader den suge diesel direkte fra et glas med diesel, med den suger intet, der kommer ikke noget ud af det løsnede dysserør..
er sugefunktionen på pumpen gået død? skal jeg skifte til en anden pumpe?
er der nogen som er friske på at skifte en pumpe???
HJÆLP :roll:

pawel

  • Gæst
pumpedød oder was?? praktisk hjælp søges i østjylland
« Svar #1 Dato: 20. Marts 2009 kl: 12:59:12 »
nej,denne motor inklusive pumpe har kun kørt diesel..
når jeg holder fingeren for brændstofslangen så mærker jeg da at den suger når jeg tørner motoren rundt.. men der kommer intet ud af dysserne..
kan det være skidt i pumpen??
skal jeg blæse den baglæns med en kompressor??
(håber ikke det ovenstående forslag er langt ude i hampen..jeg er ikke mekaniker.. :oops: )

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
pumpedød oder was?? praktisk hjælp søges i østjylland
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2009 kl: 18:00:06 »
Tjek lige der kommer noget ud af returslangen når du tørner starteren... intet ud kan betyde flere ting men en stoppet intake ventil er en mulighed. Den tages ud med en fastnøgle. Selve trykjusterings ventilen ser sådan ud :

http://www.injection-pump.com/PumpPressureValve.htm

Oringene skal være friske og runde... ikke flade på kanterne.
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!