Forfatter Emne: Hjælp søges (igen) Lucas pumpe.  (Læst 527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Hjælp søges (igen) Lucas pumpe.
« Dato: 15. Juli 2009 kl: 12:43:59 »
Desværre havde jeg ikke beslagene til at kunne sætte en Bosch-pumpe på min 1,9D (AEF) så jeg kæmper lidt med en Lucas-pumpe.
Den går meget højt i tomgang og det eneste som kan få omdrejningerne ned, er den arm som er indrammet på billedet.
Den kan flyttes ca. 2 mm. men min lokale mekaniker mener at den er at sammenligne med en mængdeskrue, som jeg heller ikke kan finde andre steder på pumpen.
Pumpen er en Lucas LS 4000.

Jeg vil gerne vide hvad armen er til, selvom der skal arbejdes hårdt på at få en Bosch-pumpe på.
Bilen skal trække campingvogn til Mols i morgen, så den skal helst gå så godt som muligt.

Pumpen har et frakoblet elektronisk "emne" siddende på undersiden, og en føler er også frakoblet, så det er meget naturligt at den ikke spiller 100%
Den starter også næsten for godt uden koldstart-aktiverering, men også her er jeg hjælpeløs overfor en Lucaspumpe...  :cry:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hjælp søges (igen) Lucas pumpe.
« Svar #1 Dato: 15. Juli 2009 kl: 13:40:20 »
Armen er til tomgangsregulering/koldstartshævning, så regulér du bare på den. En masse af det elhejs er sikkert til kombineret ELAB/startspærre og desuden kan jeg se, at der er flået noget AGR af pumpen.

Men - bottom-line - tag den store 9" vinkelsliber og lav en smuk skulptur til haven ud af den pumpe. Du får ikke fred og ordentlig motorgang, før du har en Bosch på.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!