Hej Blackchart,
Skrev en lang smøre..... men opdager at du kører i Syncro..... så der er nok ikke møj der passer ha ha.... Sorry.....
En rar lille omgang skrueri…… Jeg har taget min ud nogle gange på samme måde og det går fint hvis du ellers kan få den så højt op at du kan hæve karossen 40 cm. Husk at tage skiftearmen der sidder på kuglehovet af og smid den til side før du sænker noget ned, lad den endelig sidde oppe foran, den ligger fint på gulvet uden at være for meget i vejen ellers hæng den i en strip ude til siden. Jeg hang også motoren op i starten med en talje, men hvis der er lydpotte på vipper de ikke mere ned en hvad der er passende for hele operationen, men kig lige efter hvilke ledninger og slanger der evt. kan komme i klemme eller blive for korte ( dieselslanger, køleslangen for enden af topstykket m.m. samt gaskablet der går igennem den lodrette plade ) Måske skulle du lige købe en ny pakdåse til krumtapakslen bag svinghjulet når du nu er der nede for det tager kun et kvarter at skifte den med og ofte er den utæt og smider olie her. Der er to typer af pakdåser her… den ny er med hele svineriet bygget sammen incl. aluminiumbeslag, lidt pebberet så hvis du ellers er lidt fingernem og har en af de der kroge til at trække pakdåser ud med er det udmærket kun at skifte selve ringen med gummipakning i og trække den ud uden at skifte hele mollevitten som man gør med den ny type pakdåse. Husk lidt Locktite når du spænder svinghjulet på igen og også gerne lidt på de der bolte der holder selve trykpladen. Til sidst skal du lige huske at hente et pilotleje (det lille nåleleje i midten af svinghjulet plus en pakdåse til den indgående aksel (højgearsakslen) i gearkassen, det koster en hund hos VW og du finder det ikke i samme kvalitet ret mange steder. Så skulle du kunne køre i evigheder uden problemer.
Hvis du kommer til at rive kanterne ud af Inbus boltene der holder akslerne på gearkassen skal du ikke gå i panik.... du kan komme til med en af de små Bacho rørtænger på omkring tyve cm. længde... jeg anbefaler dig stækt at have en ved hånden. Til sidst .... pas på med ikke at hive og vride for meget i det hydrauliske koblingsrør der går gennem tværvangen foran baghjulene, hvis det knækker er det 450 kroner ud af skabet... tag koblings slavecylinderen af gearkassen uden at skille systemet ad, at det så har godt af at blive luftet og få frisk bremsevæske er en anden sag... men vent til den sidder fast på den ny kasse du.
God arbejdslyst….og gode Hjul…..