Forfatter Emne: Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.  (Læst 8240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #45 Dato: 24. December 2010 kl: 12:06:06 »
Hej igen, allesammen! - Og først, glædelig jul. :)

Tusind tak for hjælpen. Jeg vil ud og tage gearstangen neden ud i dag. Det lyder jo til at være til at finde ud af.

Jeg har lige bestilt en ny blæsermotor på howdiaudi, og regner med at låne en kollegas hal at stå i. Så må vi se om det ikke kan lade sig gøre at skifte den.
KHSalvesen - Jeg leder lige efter den tråd du snakker om. Den vil sikkert være en stor hjælp.

Jeg har lige købt en el-pumpe af TONY, og det lyder til han måske også har en gearstang. Så jeg skal lige finde ud af hvordan bunden af min ser ud i dag. Så satser jeg på den er til at få fat i. :)

Mvh.
Emil

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #46 Dato: 26. December 2010 kl: 12:49:15 »
*UPDATE*
ATT: TONT

Så er gearstangen kommet af. Der gik lidt tid, ovenpå julefrokoster byture osv. :)

Som du (TONY) tidligere beskrev er det en model med en "gaffel" i enden, og en fjedermekanisme på siden.

Jeg har taget et par billeder:







Er det sådan en (TONY) du har liggende, og som jeg kunne få lov at købe? :)

Mvh.
Emil

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #47 Dato: 26. December 2010 kl: 14:19:45 »
Jeg har en liggende som ryger afsted i morgen. Gem alle smådelene så du ikke skal ofre et rep-sæt til 700,- oveni.
Gem også plast-delene som sidder på det nederste stykke af gearstangen, de ser ok ud og mangles på den jeg har.

Evt. rep-sæt er her : http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=798215003&Group=17327

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #48 Dato: 28. December 2010 kl: 17:15:03 »
*UPDATE*

Så er vi kørende igen! Mange tak til TONY for lyn-hjælp med ny gearstang og el-pumpe. :)

Bilen har været ude at køre en del i dag, og er både tæt, og med et gearsystem som går let, som aldrig før. - For rensede, og smurte hele linksystemet op, da jeg alligevel var i gang..

Næste trin er den nye blæser, som er bestilt fra hovwdiaudi.dk, og en ny blæserkontakt.

Til sidst skal bilen have et service og have fundet hvorfra den lækker diesel. Så er den tip-top igen. :)

Tak for hjælpen til alle!

Mvh.
Emil.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #49 Dato: 28. December 2010 kl: 21:32:38 »
Med hensyn til diesel-spildet, så prøv at kigge lidt på indsprøjtnings-dyserne, hvis jeg husker rigtigt så sveder den ene lidt...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

the-rabbit

  • Gæst
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #50 Dato: 28. December 2010 kl: 21:48:31 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Med hensyn til diesel-spildet, så prøv at kigge lidt på indsprøjtnings-dyserne, hvis jeg husker rigtigt så sveder den ene lidt...


Okay. - Det skal jeg lige se efter.

Dog syntes jeg at drypperiet kommer fra fronten af bilen. I nærheden af tanken.

Man tak for tippet ;)

Emil

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #51 Dato: 28. December 2010 kl: 21:53:27 »
Ja så er det sgu nok ikke en dyse... Måske jeg husker forkert, det er sket før...  :?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min tråd med spørgsmål til 1,6 DT bus.
« Svar #52 Dato: 31. December 2010 kl: 15:01:32 »
Citat fra: "the-rabbit"
Så er der lidt nyheder. :)

TONY har solgt mig en sprit ny el-pumpe han havde liggende. - Den skulle gerne komme med posten imellem jul og nytår. :)

KHSalvesen og jeg har, indtil nu, en halv aftale om en kontakt som "rejser" med datteren til Skagen tæt på nytårsaften. :)

 - Hvor er det her dog et herligt sted! :) Mange tak for venligheden allesammen!

God jul.

Mvh.
Emil Hansen


Kontakten er på Bakkedraget 6 i skagen.

VH og Godt nytår.
Kurt
Kurt - 25115788