Forfatter Emne: Vrøvl med dieselpumpen  (Læst 477 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

The Dude

  • Gæst
Vrøvl med dieselpumpen
« Dato: 02. Maj 2007 kl: 09:47:01 »
Mens jeg kørte på arbejde, lagde jeg mærke til at Tordenslæden havde langt mindre kræfter end normalt. Efter ankomsten kunne jeg se at der dryppede diesel ned på jorden. Det viste sig at komme fra dieselpumpen.
Da jeg var lidt i tidsnød, havde jeg desværre ikke mulighed for at tage nogle billeder, eller lave den helt store inspektion.
Utætheden er, hvad jeg kunne se i farten, på indersiden (mellem motorblok og pumpe).
Beskrivelsen er desværre lidt upræcis, men jeg skal have slæden ud på mit værksted idag og så må jeg går den efter i sømmene

- Er der nogle ting jeg skal være særligt opmærksom på (skal sevlfølgelig tjekke hvor det helt præcis er utæt)

- Kan det klares med et par nye pakninger, eller må jeg regne med en lidt større operation? Eller kan jeg lige så godt montere en ny/renoveret pumpe først som sidst? (Ved godt at det kun kan bive en cirka-vurdering pga. den upræcise beskrivelse)

- Kan pakningen evt. skiftes uden at skulle indstille pumpen/timing? (....hvor gærdet er lavest  :wink:  )

- Er det forsvarligt at køre rundt i den, eller må jeg regne med et flammehav på "agterdækket"?

Vender lige tilbage med billeder, når jeg får fri.

M.v.h.

Dan

Crapz

  • Gæst
Vrøvl med dieselpumpen
« Svar #1 Dato: 02. Maj 2007 kl: 11:16:16 »
Hvis det er kan du jo bruge mit billede til at tegne på
hvor det drypper fra :D



også uploade igen :D