Forfatter Emne: Opfølgning af tidligere indlæg  (Læst 504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Opfølgning af tidligere indlæg
« Dato: 23. Maj 2007 kl: 20:15:27 »
Citat fra: "Vyffe"
Jeg har lige nogle spørsmål og problemformuleringer som jeg håber nogle af jer kloge folk kan hjælpe mig med :)

1) Hovedparten af mit vandforbrug stammer fra pakningen ved termostaten tror jeg.. Er den pakning til at skifte uden knækkede bolte osv? Går ud fra at det er den pakning her: http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=175798

Ja, den er såre enkel at skifte - to M6-bolte. Men tjek lige at studsen ikke er revnet og husk at få væske på systemet bagefter og luft ud.

2) Der går en "stofslange" op fra motoren(lidt til højre for termostaten under vandslangen), der fører op i ingenting, dvs. der sidder en bolt i enden af den.. Tror det er noget der har været anvendt på et tidligere tidspunkt i min motors historie. Problemet er at den er mørnet og den sveder en del.. Mon ikke bare slangen skal pilles af og så sætte noget nyt på der er tæt?

Til højre for termostaten?  Der er jo ingenting andet end fri luft??? Den kan jeg ikke lige greje - kan du tage billeder? - så kan vi identificere den

3) Efter jeg har skiftet olie vil min olieprob ikke holde tæt selvom jeg har spændt den godt til.. Der er vel ikke en pakning til den? Har ikke lige set den bundpropsmodel før :). Nogle der har erfaringer med det?

Jeg formoder du har modellen med "spyddet" - altså en konus, der lukkes af det bagvedliggende gevind? Den skal bare være gdt ren i konussen, så plejer den ikke at give problemer. Overspænd ikke! - Alu er skrøbeligt.

4) I 1. gear siger den en lidt pivende lyd, ligesom når man bakker hurtigt.. Er det normalt? I 2. gear siger den en "dokkende" lyd, specielt ved motorbrems? (ikke knokkelled).

Nej, det er ikke normalt. Men gearkasserne er notorisk svagelige på T3 - prøvat søge lidt rundt på forum.

5) Jeg syntes godt nok hovwdiaudi har jævnt mange ventildækselpakningssæt med store prisforskelle.. Hvilken skal vælges til en 1,6 TD?.

Gummi!

Der er sikkert flere problemer med den gamle spand, men kan ikke lige komme i tanke om flere!

Håber i kan/vil hjælpe :)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bo

  • Gæst
Opfølgning af tidligere indlæg
« Svar #1 Dato: 23. Maj 2007 kl: 20:16:00 »
Citat fra: "Vyffe"

5) Jeg syntes godt nok hovwdiaudi har jævnt mange ventildækselpakningssæt med store prisforskelle.. Hvilken skal vælges til en 1,6 TD?.

Der er sikkert flere problemer med den gamle spand, men kan ikke lige komme i tanke om flere!

Håber i kan/vil hjælpe :)


Lige den her tror jeg nok jeg kan klare :roll:
Du skal vælge det med gummipakningen. Det holder bedre tæt. Har du korkpakning på nu, skal du skifte styreboltene, men de følger med pakningen. (ihvertfald med den originale)

Resten af dine spørgsmål lader jeg de "rigtige" eksperter om :D

Bo

  • Gæst
Opfølgning af tidligere indlæg
« Svar #2 Dato: 23. Maj 2007 kl: 20:59:56 »
Øv! Han er sq hurtig ham Jarl :twisted:

Mads-kaa

  • Gæst
Opfølgning af tidligere indlæg
« Svar #3 Dato: 23. Maj 2007 kl: 21:52:14 »
for udluftning af køler:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1875

Hvad der er anderledes på diesel ved jeg ikke lige!

/Mads