Forfatter Emne: Ang konvertering til 1,9 TDI motor  (Læst 9543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #30 Dato: 07. December 2014 kl: 21:40:51 »
Det er bare hul i hovedet med at smadre gearkasserne på række ... alt der Tdi halløj er også en af årsagerne til, at de "billege" diesel gearkasser ikke mere kan findes på markedet.

Jeg er med i ånden om at renovere gearkasserne inden de kommer ind i bussen, har selv lige sendt en 5.83 drivlinje til renovering, der kan hurtigt komme op til 1.500 euro ekstra udgifter, men så har jeg nok ro de næste mange år, såfremt jeg ikke lejer med for meget drejemoment NM og Tdi i projekte ...

Kender til folk der har smadret 4 gearkaaser på række, de bruger en masse penge ...

Og det med at købe ukendte gearkasser uden at kigge på krone og spidshjul er risiko ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline tobias

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #31 Dato: 08. December 2014 kl: 11:58:06 »
Jeg tror jeg prøver med en 1,9 tdi 90hk. Kører ud og henter en passat på onsdag, og skræller det hele fra den. Denne bil er i forvejen ændret så meget så originaliteten vidst ikke er værd at spekulere på længere.
Jeg opretter en projekttråd inden længe, er allerede gået igang med at skille den og svejse de få rusthuller der er. Den for en hel larkering efterfølgende.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #32 Dato: 08. December 2014 kl: 12:31:59 »
Citat fra: "Hr Bæk" post=116845
Jeg tror jeg prøver med en 1,9 tdi 90hk. Kører ud og henter en passat på onsdag, og skræller det hele fra den. Denne bil er i forvejen ændret så meget så originaliteten vidst ikke er værd at spekulere på længere.
Jeg opretter en projekttråd inden længe, er allerede gået igang med at skille den og svejse de få rusthuller der er. Den for en hel larkering efterfølgende.


Det lyder fornuftigt.
Lav endelig også tricket med turboen for at fjerne bundtrækket. Det er ene og alene for at skåne din gearkasse ved de lave omdrejninger.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline tobias

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #33 Dato: 08. December 2014 kl: 13:26:18 »
Mary, regner med at tage passatgearkassen med i den tro at den er væsentlig stærkere. Det bliver lidt en ombygning men håber jeg for en lidt mere motorvejsvenlig bil ud af det.

Offline tobias

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 13
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #34 Dato: 08. December 2014 kl: 13:50:24 »
Mary, regner med at tage passatgearkassen med i den tro at den er væsentlig stærkere. Det bliver lidt en ombygning men håber jeg for en lidt mere motorvejsvenlig bil ud af det.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Ang konvertering til 1,9 TDI motor
« Svar #35 Dato: 09. December 2014 kl: 17:20:03 »
En træls ting ved en TDI her i vinterkulden:

Den producerer slet ikke så meget overskudsvarme som en AAZ...
AAZ motoren kan sagtens holde hele kabinen varm, uanset hvor koldt det er udenfor.
TDI kan stort set kun lige producere varme nok til lidt fislunkent luft, hvis man vel at mærke holder hånden helt tæt hen til varmedyssen.

Så TDI er en kold fornøjelse om vinteren. Meget kold.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk