Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - JK

Sider: 1 [2]
16
Generelt / Hjælp til bådtransport kbh omr.
« Dato: 12. Oktober 2009 kl: 15:34:50 »
Prøv Corona Material på Rovsinggade/NV, de har alle mulige specialtrailere. Og en stor varevogn med krog på koster da ikke så meget at leje én dag.

Ellers søg på VWnettet efter Erik "Cardude", han har en kæmpe USA truck med trailer, og tilbyder hjælp i ny og næ til specialopgaver, mod beskeden betaling.

Tilføjet: Hov, jeg fandt det lige selv... Se her: http://vwnettet.dk/topic/127507

mvh
JAKOB

17
Generelt / En anden fed guldfarvet highroof...
« Dato: 02. Oktober 2009 kl: 10:09:49 »
Helt enig.

18
Generelt / En anden fed guldfarvet highroof...
« Dato: 01. Oktober 2009 kl: 22:27:36 »

20
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 29. September 2009 kl: 17:33:59 »
Uh, det er godtnok lidt af en sjæleløs riskogerspand i kedeligt design, jeg fik foreslået dér.. Der skal tagvinduer, fuld luksusstue, bullbars og 4WD mm til, før den er lidt skæg.

21
Generelt / Set på Ebay / Blocket / Andet
« Dato: 27. September 2009 kl: 11:36:20 »
Her noget, der ikke lyder helt skidt, hvis man selv har tid at lave den færdig:

http://www.veteranposten.dk/visPrivat.asp?Id=17133

VW Caravelle
Årgang:       1982
Stand:       God
Suplerende oplysninger:
9 persones bus alt rust og bremser er lavet diesel turbo motor ilagt stort set klar til syn
skal males grim men brugbart indtræk gode dæk
nye støddæmper i bag jeg tror ikke der skal kostes mere på den for at den kan synes kun
lidt nonterings arbejde

Pris: 6.500,-

Allen Nielsen
Lisedalvej 26 Lyby
7800 Skive
Danmark
Telefon 1:    97578325
Telefon 2:    40722419

22
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 27. September 2009 kl: 06:58:27 »
Det "man" hører om kommende afgift er:
1000 kr mere om året for manglende partikelfilter for diesel-personbilerne.
- Det vil sige under en 10 % stigning i forhold til de 10.220 en hvidplade-T3D koster om året.
- Eller 625% oveni, for os, der også har en Lupo 3L!! ;-)

Ny importafgifter ER indført: 1000 kr mere i engangs-registreringsafgift ved import, per km under 16 km/l, så typisk 7.000 mere for en benzin'er og 4.000 mere for en diesel. Dog får man også fradrag for sikkerhedsudstyr, som f.eks. RDS-Radio :shock:


Alt i alt ikke beløb, der fuldstændigt smadrer ens privatøkonomi, men sammenholdt med eventuelt kørselsforbud i større byer, begynder det jo at lyde lidt surt.

- Af alternativer, findes der også Mitsubishi Cosmos: Den personbilsindrettede L300. Kunne også fås som "Shogun" 4x4 (dog mest varevogne). Tjek den ud.

mvh
JAKOB

23
Generelt / Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Dato: 22. September 2009 kl: 20:08:36 »
Stort kørekort og T4/T5 er nok det du vil blive gladest for, hvis du kan lide at køre minibus med godt udsyn over de andre trafikanter. 307 og Picnic er jo jo bare rummelige personbiler, som Volvo 245 var det tidligere.

Forskellen mellem busafgiften på 810 kr (benz) og tung personbilsafgift på 6780 kr (benz) vil hurtigt betale den investering. Og så er det jo skægt at tage kørekort og lære lidt nyt.

- Og så skrev én eller anden, at veteranforsikring giver halv vægtafgift. Det er noget sludder. Men alle biler over 35 år får KVART vægtafgift, ligemeget hvordan de er forsikret.

mvh
JAKOB
(stadig 6 år til min T3 bliver veteran...)

24
Din bil... / Frk Grå, aka Frk G, tidl Ms. Grey, - Ambassadefruen :-)
« Dato: 28. August 2009 kl: 14:44:38 »
Hej JJ - Apropos cykel, er din nye T3 cykelholder nu klar til afhentning.

25
Diesel Fora / Fra 1.6 til 2,4 Diesel.. Kan man??
« Dato: 27. August 2009 kl: 12:39:15 »
Find en motorsejler og sæt den 2,4D i - det er den helt perfekt til. De 70 heste er ikke alverden i en tung varevogn.
Eller lav hele T4'eren op og kør i den. Der er kun 15 år til at det bliver en fin klassiker ;-)

mvh
JAKOB

26
WBX/LBX Fora / Manglende olielampelys? - \"CU\" LBX
« Dato: 25. August 2009 kl: 16:14:36 »
Hej

På min ellers dejlige bus har jeg læst i instruktionsbogen, at olielampen skal lyse, når man sætter nøglen i og drejer et hak - præcis som på alle mine andre gamle luftkølede.
- Men det gør den altså ikke... :?
Prøvede at bytte om på diode/pærerne i instrumenthuset, men det hjalp ikke. Nu ved jeg bare, at både lade- og olielampe diode/pærer virker :)

- Hvor skal jeg ellers prøve at kigge?
- Hvor sidder olietrykskontakten på motoren?

Med venlig hilsen og på forhånd tak,
JAKOB

27
Generelt / Hvem har 220K til en VW bus?
« Dato: 18. August 2009 kl: 13:48:15 »
Syge priser han holder sig. Men han skal vel også leve af, at der kommer én og køber en bil hvert andet år...

Hvis nogen er interesseret i et hyggeligt gammelt folkevognsrugbrød, til menneskepris, har vores delebilsklub én til salg:
http://vwnettet.dk/topic/157738

Man skal lave lidt rustarbejde, men den kører sgu godt (meget bedre end min Reimo Camper...)

mvh
JAKOB

28
Generelt / Tag-telt - så cool :-)
« Dato: 09. August 2009 kl: 21:31:42 »
Skægt nok har jeg også fået den idé at skrue hjulene og "pinden" af combicampen og så lægge den på ladet af en doka. Så er man jo pludselig kortere end 6 meter på broer og færger, og må køre over 70-80 stykker. Dog har jeg ikke nogen doka at prøve det på endnu.

mvh
JAKOB

29
Generelt / Bygge køjevogn ud af campingvogn?
« Dato: 08. August 2009 kl: 10:42:07 »
Jeg kan varmt anbefale CombiCamp, til at have efter en VW bus:

- Den koster gratis at eje! (hvis totalvægt er tilstrækkelig lav)

- Har ikke vindmodstand, når man kører, så belaster ikke brændstofbugettet. Vores nu forhenværende 70 hestes T4 dieselferiebus kørte de sædvanlige 14 på literen over 5000 km med CC. Tager heller ikke udsyn bagud.

- Der er 2 gulve/plader/"senge" a 2 meter gange 2,5 meter i en klap-op-model. Alle hævet over ulækker våd jord.

- Er nem at slå op og ned på et minuts tid, og let at bakse rundt med med håndkraft

- Kan stilles på højkant i garagen til vinteropbevaringen, så den ikke fylder noget! :-)


Ja, det er sikkert "fyringsgrund" at vise billede af en T4 på T3nettet, men her ekvipagen anno 2007 ;-)


Vi har desværre stadig ingen T3 at sætte den på, men arbejder på sagen :-)

Forresten: En 48 hestes 1,6 benzinluftkøler mærkede heller ikke forskel med den på:


mvh
JAKOB

30
Diesel Fora / Diesel Kontra Benzin
« Dato: 07. August 2009 kl: 11:09:55 »
Sikken en interessant og lærerig tråd.

Guld for en T3-wannabee :-)

mvh
JAKOB

Sider: 1 [2]