Hej alle,
Jeg har fået fingerne i en ny vogn, en dejlig Syncro fra 1989 Westfalia Multivan indretning og Westfalia hævetag. 164.000 på org speedometer. En meget sund bil! Der er jo altid et men..... i dette tilfælde er den gamle JX bygget om til en 1.9 TDI, kode AHU fra en golf 3. Den er bygget om med manuel indsprøjtningspumpe og det kører ikke for den! Har taget motor og gearkasse ud, for at få styr på det. Håber nogle kan hjælpe med det her pumpe værk, har PT en pumpe i atomer som har kørt på bilen før, en fra en KY 1.7. Den skulle eftersigende have fungeret, men af ukendte årsager er den skiftet til en AAZ pumpe og der gik det så galt... Jeg læser mange på nettet rose land rover 200 & 300 tdi pumperne til brug på VW 1.9 tdi blokken, når man bygger til manuel pumpe... Nogle der ude med erfaringer hører jeg rigtig gerne fra jer!! Drømmen er at få en bil der er pålidelig til at tage på lange ture ud i verden.
Desuden kommer jeg nok ikke udenom at gøre noget ved gearkassen, nu når den får lidt mere moment end sådan en JX havde
... Alle dele fra JX er brugt, så den har nok ikke helt de 202NM som en AHU har??
Desuden søger jeg et Westfalia højt hjørne skab til bagerst venstre side, samt det overskab der går i forbindelse med... I beige farven! Og hvis i har i grå eksempelvis, så kan det jo males?
Desuden har jeg sat min anden t3 til salg, den er på dba og også nævnte i denne tråd her på forumet.
http://t3nettet.dk/index.php?topic=96754.msg134226;topicseen#newHåber at høre fra jer med hjælp til den motor,
Mvh Niels