Forfatter Emne: Arnold gør knuder?? Hjæælp.  (Læst 12615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #15 Dato: 26. Maj 2014 kl: 20:24:10 »
Kig grundigt på tændspolen, også selvom alt ser fint ud. Lirk forsigtigt højspændingskablet ud og kig efter brændt materiale. Hvis det smuldrer fuldstændigt, har du årsagen. Anden tændspole og der er brum i Arnold igen.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #16 Dato: 26. Maj 2014 kl: 21:48:21 »
Citér
Kig grundigt på tændspolen, også selvom alt ser fint ud. Lirk forsigtigt højspændingskablet ud og kig efter brændt materiale. Hvis det smuldrer fuldstændigt, har du årsagen. Anden tændspole og der er brum i Arnold igen


Tak Aran, jeg kan godt bruge lidt opmuntring, og jeg håber meget at du har ret, for jeg ville være rigtigt ked af, at komme til Fyn 14 i en tom  Mercedes Sprinter med feltseng, ingen varme, Trangia som køkken og værst af alt; lunkne bajere. :unsure:

Jeg har lånt en tændspole af den ukendte, som bliver afprøvet I morgen.

Desuden har Verner konstateret noget, der ligner en dårlig forbindelse I rotoren, som også har små revner, så ny rotor skal indkøbes.

Vi har også konstateret at der er godt benzinflow I returslangen, men det nyanskaffede benzinfilter bliver alligevel monteret.

Der er gnist på tændrør, men efter Verners mening, for  små og gule.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #17 Dato: 27. Maj 2014 kl: 09:41:31 »
Har lige haft lidt MV snak med Dirk. Dirk og Hasse kommer ogsü til Fyn14.

Zitat om MVèns normale kendte sygdomme:

Masse Verbindungen oder Nebenluft Ansaugstrecke Kurbelgehäuseentlüftung oder Auspuff ...

Altes Zündgeschirr, Kappe, Finger und Kabel incl Stecker
- Her har Verner ramt pletskud ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #18 Dato: 27. Maj 2014 kl: 15:42:17 »
Så er rotoren, og benzinfilteret skiftet. Arnold starter stadigvæk ikke.

Jeg har desuden prøvet med lånt tændspole og tændkablet I midten har også været udskiftet med et  andet.

Tændrørene har været ude og blive renset og justeret. Ser ok ud.

I kassen over tændspolen sidder der to relæer, hvoraf det ene er et 40 amp relæ. Det ser lidt suspekt ud. Det star en advarsel om højspænding på kassen, så kan det have noget med dårlig tænding at gøre??

Jeg fik I øvrigt skruetrækkeren lidt for tæt på to af polerne, da jeg skulle lirke relæet ud, og det slog nogle gnister. Kan jeg have knaldet en sikring et sted, eller skadet relæet? Den kunne jo ikke starte før, men jeg kan jo have lavet en fejl mere, med den kortslutning.

Ellers er jeg ved at være blank for ideer. Jeg kan lige nævne at den slår en ganske lille prut, første gang jeg drejer nøglen efter længerere tids ophold, men ikke når jeg drejer nøglen få sek efter.

[attachment=17668]hb15c39f.JPG[/attachment]


[attachment=17669]h741d366.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #19 Dato: 27. Maj 2014 kl: 16:05:36 »
Har du et nr man kan få fat i dig på?
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #20 Dato: 27. Maj 2014 kl: 16:14:19 »
Citér
Har du et nr man kan få fat i dig på?


20644102
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #21 Dato: 27. Maj 2014 kl: 18:45:27 »
Hvis ikke du allerede har været der kan du ta' et kig i den sorte boks til samlingen af ledningsnet (den i motorrummet). Jeg har oplevet at de to plus-ledninger, der sidder samlet med en bolt har drillet. Det gav nogle symptomer, der minder om dem du har haft, så check at det ikke bare er møtrikken, der har raslet løs...

Held og lykke med det.

Mattias

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #22 Dato: 27. Maj 2014 kl: 19:49:15 »
Citér
Hvis ikke du allerede har været der kan du ta' et kig i den sorte boks til samlingen af ledningsnet (den i motorrummet). Jeg har oplevet at de to plus-ledninger, der sidder samlet med en bolt har drillet. Det gav nogle symptomer, der minder om dem du har haft, så check at det ikke bare er møtrikken, der har raslet løs...

 Held og lykke med det.

 Mattias


Tak.
Kigger I morgen.


@ Hr. Mortensen

Temperaturføler ved termostathus (Special syncro) bestilt hos Günzl Classic parts.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #23 Dato: 27. Maj 2014 kl: 19:58:29 »
Jeg tror ikke du har skadet relæet som sådan, men der kan godt være smuttet en sikring på den konto. Jeg kan ikke lige huske hvad de to relæer er til, men 40 ampere er da en smule ..... Så det kunne jo sagtens have med tændingen at gøre ?  Og så tænker jeg: Tændingsmodul ud fra, at en af mine kammerater oplevede noget lignende med en Golf. Han kunne starte den på æter og holde den i live ca. et minut ad gangen. De udskiftede en masse af benzinslangerne, filter og tændrør.
Stadig det samme. Vi fandt et brugt tændingsmodul imellem mine vw stumper og kort efter smilede Jørgen fra øre til øre igen.
Hans kære Golf var levende igen.

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #24 Dato: 27. Maj 2014 kl: 20:41:49 »
Et bud, blandt flere, kunne være bundstykket i tændindslåsen...



bh.
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #25 Dato: 27. Maj 2014 kl: 21:11:13 »
de 2 relæer er henholdsvis til fødespænding til brændstofpumpe og styreboxen. Du skal kunne mærke at de trækker begge når du sætter tænding til, herefter slukker det ene og benzinpumpen slukker også (der går de nævnte 2-3 sekunder). Du kan få fruen til at sætte tænding på (men ikke starte) mens du har en finger på hver relæ for at føle efter. Du nævner en gnist og flow i benzin returslangen. Kan starteren tørne? hvor hurtig drejer den rundt? (i forhold til for en uge siden)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #26 Dato: 27. Maj 2014 kl: 21:46:00 »
Citér
de 2 relæer er henholdsvis til fødespænding til brændstofpumpe og styreboxen. Du skal kunne mærke at de trækker begge når du sætter tænding til, herefter slukker det ene og benzinpumpen slukker også (der går de nævnte 2-3 sekunder). Du kan få fruen til at sætte tænding på (men ikke starte) mens du har en finger på hver relæ for at føle efter. Du nævner en gnist og flow i benzin returslangen. Kan starteren tørne? hvor hurtig drejer den rundt? (i forhold til for en uge siden)


Fuld knald på startmotoren. Ingen problem der.

40 amp relæet til venstre er formodentligt det til styreboxen? og det er det der ser lidt suspekt ud. Men om det var noget jeg fik lavet med skruetrækkeren, eller om det var der før, ved jeg jo ikke.

Hvis relæet til styreboxen ikke klapper ordentligt, kan det måske forklare den gradvise forværring, som jeg beskrev I starten,  til den nuværende status af helt død.

Hinze, jeg kunne ikke finde relæet på din hjemmeside og Mekonomen kunne heller ikke finde det hos dem. Kan du evt skaffe sådant et hvis nødvendigt?

Citér
Et bud, blandt flere, kunne være bundstykket i tændindslåsen...



Hvordan kan bundstykket virke, som beskrevet?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #27 Dato: 27. Maj 2014 kl: 22:05:35 »
Citat fra: "porteren" post=111653

Hinze, jeg kunne ikke finde relæet. Kan du evt skaffe sådant et hvis nødvendigt?



Relæ her

Du kan jo blot luse relæ forbindelserne med en tynd skruetrækker for at se om det er fejlen. Hiv relæet lidt ud så har du benene lidt fri men stadigvæk i soklen. Så kan du lige snige en tynd skruetrækker lodret ned.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #28 Dato: 27. Maj 2014 kl: 22:14:27 »
Det ser ikke ud til at være det samme relæ. Det her har 5 ben.


[attachment=17673]h741d366_2014-05-27.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Arnold gør knuder?? Hjæælp.
« Svar #29 Dato: 27. Maj 2014 kl: 22:49:03 »
har du så også 5 tilslutninger i soklen der er forbundet med ledninger?