4831
Diesel Fora / CS eftermonteret?
« Dato: 06. Oktober 2006 kl: 15:21:01 »
Skal lige har spurgt for om han nu også er SIKKER på at det er en TD Gider sq ikke trille til Brønderslev for at finde ud af at det kun er en D
Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til. 4831
Diesel Fora / CS eftermonteret?« Dato: 06. Oktober 2006 kl: 15:21:01 »
Skal lige har spurgt for om han nu også er SIKKER på at det er en TD Gider sq ikke trille til Brønderslev for at finde ud af at det kun er en D
4832
Diesel Fora / CS eftermonteret?« Dato: 06. Oktober 2006 kl: 15:10:30 »
Jeg er faldet over en 1.6TD motor til min bette t3'er, i min søgen på en løsning på røg/olie problemerne.
Det eneste der lige sætter pengepungen i ro er at der står CS Eftermonteret, hvad pokker menes der med dette?? (Kan ikke lige få fat i sælger, men hvis det er noget skrammel jeg skal lade være med at kaste mig ud i og få monteret i min syncro gider jeg ikke gøre mere ud af det) Den har gået 164.000 og han vil give 6 mdr. fuld returret. 4833
Diesel Fora / Skift af stempelringe« Dato: 05. Oktober 2006 kl: 17:12:57 »
Jeg har et budgetloft på absolut maks 10k, og de skal også gerne dække transporten hjem til mig, så må jeg jo se om jeg selv kan finde ud af at afmontere den gamle, samt sætte den ny i...
4834
Diesel Fora / Skift af stempelringe« Dato: 05. Oktober 2006 kl: 16:15:36 »
Det lyder somom du ved hvad du snakker om, er det evt. noget du kan klare at lave?
Det er nok noget der ligner 7 - 10 år siden jeg sidst skilte en motor i atomer, og det var kun til en havetraktor 4835
Diesel Fora / Skift af stempelringe« Dato: 05. Oktober 2006 kl: 15:25:42 »
Hvor besværligt er det selv at skifte stempelringene på en 1.6TD??
Jeg har ikke rodet med diesel motorer før, og i det hele taget ikke med 4 cylindret. Min lokale mekker vil have ~10k for at skifte dem, og det synes jeg nu nok er lidt pebret 4836
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 05. Oktober 2006 kl: 12:16:44 »Citat fra: "casper" Husk lige at smide nogle biller op i dit personlige galleri her på siden Så er der et par billeder af den i galleriet 4837
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 05. Oktober 2006 kl: 12:06:30 »
Lidt nyt om den...
Havde lige oliepåfyldningsdækslet af den mens den var startet, og der kom tydeligt nogle pust den vej ud igennem, fik olie på hånden helt uden at røre ved røret dertil... Så det er vel en flok nye stempelringe der skal til?! 4838
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 04. Oktober 2006 kl: 18:59:22 »
Var lige ude og starte den (den er lige kommet hjem med Falck idag)
Da jeg endeligt fik den til at gå i tomgang lød det nøjagtigt somom den manglede tænding på en af cylindrene, den hoppede og spruttede noget af det, indtil den ligesom fik varmen, så gik den fint igen, dog stadig med meget blå-hvid røg når den fik gas... Og så hyler en af remmene på den, men den skal mindst have skiftet tandrem og rem til generatoren...Den til generatoren begynder snart at trevle, og hende jeg købte den af har ikke skiftet tandrem på den i de 3 år hun har haft den... 4839
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 20:55:05 »
Nopes...Grøn ex. Fyns Amt bil fra Kbh. NV...
4840
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 20:40:37 »
Will do (skal bare lige have taget nogle af den først )
4841
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 20:23:56 »
Konen (der kørte bagved) siger at den var blålig...
4842
Diverse / Kan ikke blive i 2. gear« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 19:12:33 »
Det er min første transporter Er kun vant til 1303'ere
4843
Diverse / Kan ikke blive i 2. gear« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 17:56:27 »
Hvad kan der være galt når en Syncro fra '88 springer ud af 2. gear når man lætter foden fra speederen?
4844
Diesel Fora / Røg og gnister« Dato: 03. Oktober 2006 kl: 17:55:14 »
Jeg købte her i weekenden en Syncro fra '88, men på hjemvejen den røg generelt mere og mere fra vi begyndte på motorvejen vi nåede kun til kort efter udfletningen ved vestmotorvejen (E20) hvorefter der stod gnister ud af udstødningen på den.
Stoppede selvfølgeligt med det samme, og det røg nu MEGET kraftigt fra bagfra. Det skal lige siges at motoren er utæt og den taber nogen olie, jeg har nogle formodninger at røgen stammer fra olie der er dryppet på potten, men gnisterne :S Jeg har fået flere forklaringer, alt fra brændte ventiler til indmad i potten der er faldet sammen. Motoren starter fint efterfølgende, men har dog ikke været ude og køre da jeg endnu ikke har fundet den endegyldige grund til gnisterne. En af de nærmeste dage renser jeg motoren af og finder lækken, så jeg kan få skiftet det der måtte være utæt. Hvad er der størst sansynlighed for er sket? Da det skete kørte jeg rundt regnet 110 km/t. |