Forfatter Emne: LBX & Megasquirt  (Læst 25329 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #60 Dato: 13. August 2009 kl: 20:43:13 »
Der har været lidt "bøvl" med høj tomgang, jeg kunne ikke lige finde lækagen, så nu har jeg genmonteret de to karburatore. Nu bruger jeg MS boksen til at syncronisere de to enkelte karburatorer, idet der jo sidder en trykføler i boksen, så har jeg omdr fra tændspolen og WideBand lamdasonden til blandingen. Er iøvrigt imponeret over hvor fint blandingen/lamda værdierne er i hele omdr området på sådan nogle "gamle" karber.

Meeen, man mærker tydeligt forskel på de to opstillinger.

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
LBX & Megasquirt
« Svar #61 Dato: 14. August 2009 kl: 12:24:46 »
Det er lidt sjovt, jeg har haft samme problem. Jeg fandt netop fejlen i dag, pakningen mellem manifold og gasspjæld. Jeg har læst at gasspjældene kan blive noget slidte, og lukke en masse luft ind, men det har du garanteret helt styr på...

/Mads

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #62 Dato: 14. August 2009 kl: 14:15:36 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Det er lidt sjovt, jeg har haft samme problem. Jeg fandt netop fejlen i dag, pakningen mellem manifold og gasspjæld. Jeg har læst at gasspjældene kan blive noget slidte, og lukke en masse luft ind, men det har du garanteret helt styr på...

/Mads


Hmm, det må jeg da få kikket lidt på, Tak

Mads-kaa

  • Gæst
LBX & Megasquirt
« Svar #63 Dato: 14. August 2009 kl: 19:43:21 »

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
LBX & Megasquirt
« Svar #64 Dato: 27. Maj 2014 kl: 14:09:43 »
Citat fra: "Hinze" post=27627
Så fik jeg lige et par minutter til at gå. Manifold monteret. Lidt alutape på lbx rørene, da wbx rørene er en anelse større. Dyser og dyserør monteret. Luftmængdemåler prøvemonteret, jeg var nød til at "save" lidt i luftfilterkassen for at få den til at gå fri af manifold. Benzinregulator og tomgangsluftregulator monteret. Begge tænding vacuum slanger forbundet. Benzin returslanger prøvemonteret. Krumtapudluftning monteret.
Det bliver godt med MS'en, så jeg kan få "smidt" den store luftmængdemålerkasse ud igen.



Hej Hinze

Jeg er blevet ejer af overstående system ink. MS-boks, du har sikkert solgt det for mange år siden :lol:  Men alutape og det hele sidder der stadig.

3 hurtige spørgsmål.
- Hvad er den ventil ting der sidder ovenpå plenum til? Den er ret præcis lige midt i dit billede.
- Kan du huske hvad der ligger af styring på MS-boksen?
- Hvad er dine erfaringer med MS og EFI på 2.0 LBX?

Mvh
Jesper.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
LBX & Megasquirt
« Svar #65 Dato: 27. Maj 2014 kl: 17:15:28 »
Hej Jesper,

Spændende. Er det fra Atle?

1. Tomgangs lufttilskudsventil
2. det er jo længe siden, men mener det var 029y4. Prøv at se mere her.
3. de er nok lidt begrænsede, kørte ikke så længe med det. Der er rigtig meget at læse (og forstå). Det havde jeg nok ikke helt tålmodighed til.

Offline jheltzen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 286
    • Vis profil
  • T3 model: Westfalia 2.0 CU LBX
  • By: 8830
LBX & Megasquirt
« Svar #66 Dato: 27. Maj 2014 kl: 17:44:00 »
Citat fra: "Hinze" post=111642
Hej Jesper,

Spændende. Er det fra Atle?

1. Tomgangs lufttilskudsventil
2. det er jo længe siden, men mener det var 029y4. Prøv at se mere her.
3. de er nok lidt begrænsede, kørte ikke så længe med det. Der er rigtig meget at læse (og forstå). Det havde jeg nok ikke helt tålmodighed til.


Ja det var fra ham jeg købte sættet.
Jeg har heldigvis allieret mig med en der har gjort alt læsestoffet, og bruger MS på hans driftingbil.