Forfatter Emne: Nyindkøbt T3 \"Projekt\"  (Læst 5024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

henrik871

  • Gæst
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Dato: 18. Maj 2012 kl: 23:14:04 »
Halløj alle!

Jeg har tidligere haft en T3 1,6TD årg. 91, som jeg solgte for nogle år siden. Siden den gang har jeg fortrudt det mange gange!!

Nu har jeg sku været så fræk at købe en en ny: VW Caravelle 1,6D årg. 85, 8 personers. Jeg hentede den i mandag d. 14/5.

Bilen har stået stille i noget tid da vi kiggede på den i Viborg, en flink familie har brugt den. Bilen kunne ikke starte, samt skulle gå meget ringe når den kunne starte. Men efter få 100m fik vi gang i den. Og kørte dog også hele 250km hjem i den uden problemer, dog hang bremser foran. Så det var 50kmt op ad bakke og 110kmt ned af bakke og speeder i bund.

Her er så status:

1. Efter nærmere kiggen er den faktisk ret pæn i bund, samt døre og paneler, vi har banket rust i begge forskærme ved siden af sæderne foran, samt 2 små huller i bund bag og i bagskærmen - egentlig ok!

2. Starter defekt
3. Udstødning defekt - Forrør samt manifold er svejset sammen over flere gange, komplet ny udstødning samt udst. manifold.

4. Alle gløderør forholdsvis defekte, 2 er skiftet for nylig, 2 stk er endda flækket, eller smeltet????

5. Luftfilter helt sort?
6. V-remme defekte porøse, tandrem ser ok ud.
7. Bremser hænger foran (nye kaliber, og de små bremserør defekte)
8. Skydedør defekt, mange ruller under skærmen.
9. Støddæmper bag defekte, de virker, men selve beskyttelsen er rustet
10. Venstre ankerplade bag er rustet.
11. Lidt småting som lys i instrument og en enkelt forlygtepære.
12. Alle slanger til dyser porøse.

- Det er sådan set listen. Hvad vi kan se er bilen en gammel militærbil, da vi afmonterede ruderne i den var den grøn, og andre steder kan vi se bilen er grøn - Ellers er den "nylakeret" i 2010, hvilket kan ses, men det er en salgslakering, udvendig malet, min ikke i døre osv - Nå, men bilen skal synes, så vi er gået igang med det meste...

Jeg holder Jer opdateret med projektet.
PS, da vi skulle starte den i dag, måtte vi trække den igang, det betød desværre at kobling døde, vi fandt hurtig ud af at trykrøret var flækket under tanken, så ny rør skal vi også lave. :lol:

henrik871

  • Gæst
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2012 kl: 23:24:20 »

henrik871

  • Gæst
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #2 Dato: 20. Maj 2012 kl: 20:45:47 »
Update:

- Så har vi fået skifte kaliber, bremser og klodser foran, smurt så det kører!
- Nye små bremserør foran
- Skifter div. remme
- 4 nye gløderør
- Skiftet luftfilter
- Komplet ny udst. med manifold
- Dieselfilter udskift.
- Monteret tonede vinduer
- Monteret skydedør med nye rullere/lejer
- koblingstrykrør fra foran til slavecylinder bag

Dog gik hovedcylinder i dag - så vi kan stadig ikke koble ud/lufte systemet ud, så der skal en ny til (Er bestilt)

- Vi mangler at montere ny starter (ikke kommet endnu)
- Manger at montere instrumentering igen (Lyset fungere ikke, nyt system skal monteres da printplader er istykker)

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #3 Dato: 20. Maj 2012 kl: 21:34:22 »
Hvis det er den på billedet er den da pæn i lakken...

Men det lyder til at være en sund projekt.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

henrik871

  • Gæst
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #4 Dato: 21. Maj 2012 kl: 10:03:55 »
Jamen lakken er ok, den er nymalet i 2010, dog har den allerede "igen" diverse ruststeder, i div. samlinger, samt et par enkelte pletter på bagskærme og forskærme - Men ellers ok i lakken - Ja, den får den store tur, og godt alle ting går i stykker nu hvor den holder på værkstedet... Så kan vi da få det skiftet.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #5 Dato: 21. Maj 2012 kl: 12:02:36 »
jamen jeg kender det godt, min bus har det sådan at, hvis der er nogle ting der skal laves, så bestemmer jeg mig for om mandagen at den skal på værksted i veekenden, så kommer der alt tid tre-fire ting til i løbet af ugen.
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

henrik871

  • Gæst
Nyindkøbt T3 \"Projekt\"
« Svar #6 Dato: 22. Maj 2012 kl: 22:06:36 »
Så fik vi monteret ny starter i dag, samt ny hovedcylinder til kobling! - Nu spiller det bare... Det er ikke så tosset.

Fik også lige lavet nyt parketgulv til den!