Forfatter Emne: Hurtigt sommerprojekt!!  (Læst 11401 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #15 Dato: 21. November 2012 kl: 21:59:33 »
Lidt stemningsbilleder fra lakarbejdet, inden den blev malet blev fugerne krattet ud, grundet og fuget om med Sikaflex på forsiden og godt med Dinitrol ML på bagsiden, derefter blev de nye fuger grundet igen sammen med resten af spartelarbejdet:







Hele bussen blev dækket af og slebet inden den var klar til den endelige lak:




Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #16 Dato: 21. November 2012 kl: 22:24:42 »
"Benz-Killer" Attacks!!!


Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #17 Dato: 22. November 2012 kl: 00:40:47 »
Mere.... mere!! det ser skide godt ud :-)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #18 Dato: 22. November 2012 kl: 07:18:36 »
Og halløj en fin Merzer der lige dukker op på det sidste billed, det noget fra før 84, der herrens år hvor de stoppet med at lave biler..  ;)

Men et fin projekt, og god læsning

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #19 Dato: 24. November 2012 kl: 11:18:35 »
Jeg takker for skulderklap! ;-) Efter bilen blev malet har jeg vandslebet den overalt, for at fjerne støv, urenheder og andre fejl, processen lige nu er så at polere den matte overflade op igen, den er slebet med først korn 1000, så 1500 og tilsidst 2000, så poleret med slipol og tilsidst polishing compound og så skal den nok bare have en gang voks nu tror jeg, lakken har efterhånden dampet af længe nok til at man kan lukke overfladen med voks.

Benz'en er fanget fra en heldig vinkel, der er en del arbejde på den og den venter bare på at jeg er færdig med T3'en, jeg har en dårlig vane med at købe nye projekter før jeg er færdig med dem jeg er allerede er igang med, men det er rigtignok en ældre svend som Nikolaj skriver, årgang 80 med række sekser benziner med karburator, fejlfri læder kabine, aircon osv. Masser af potentiale...rust og potentiale! ;-)

Lidt dårlige billeder af den færdiglakerede bil, når den er færdigpoleret slæber jeg den ud i lyset og tager nogle ordentlige billeder!






Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
Hurtigt sommerprojekt!!
« Svar #20 Dato: 14. Januar 2013 kl: 13:15:23 »
Så er bilen for alvor taget i brug, i løbet af weekenden blev det til en tur på 1200km. fra København og hjem til Trondheim.
Der var sgu koldt undervejs..meget koldt! Da vi parkerede bilen lørdag aften stod den på -13 og efter check af vejrudsigterne for østerdalen søndag var jeg sgu lidt nervøs for om den gamle kasse kunne klare mosten, mellem 25 og 35 graders frost var at forvente, av det er koldt.
Søndag morgen blev det til kontrol af væsker og bilen fik en sjat frosttyk olie ekstra og sprang så igang, forude lå 500km. gennem vinterkolde midtnorge, planen herfra var ikke at stoppe for længe så motoren blev kold men kun til påfyldning af benzin og kontrol af væsker.. det blev så også til tømning af benzinfilter (der kommer stadig skidt ud fra tanken, hmm..)

På trods af ekstraudstyr i form af "vinterpakke", dvs. pap foran kølergitter og varmeapparat var der lidt problemer med at holde temperaturen i kabinen oppe, så is på indersiden af sideruderne var åbenbart også en del af vinterpakken.. godt vi havde thermodragterne med!
Bortset fra dette klarede bokseren det rigtig flot og udover omtalte benzinfilter med skidt var der ingen problemer med maskinen, skønt!

Jeg deler lige lidt stemningsbilleder fra turen samt undertegnede der tømmer benzinfilter for skidt under bilen i den lille by Tynset.. jeg ved ikke hvor koldt der var lige der igår, men jeg kan se at der er -33 ligenu idag..benzin på fingrene er en kold fornemmelse i den temperatur!