Forfatter Emne: Tolerancer, styrestang m.v.  (Læst 10114 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kennelmodvig

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 154
    • Vis profil
Tolerancer, styrestang m.v.
« Svar #15 Dato: 08. April 2014 kl: 13:07:12 »
Det går fremad, men vi har været generet lidt af en mand der selv skulle bruge sit værksted. Går alt godt, så skulle den gerne synes igen på fredag.
Oliespild og larm er der endnu ingen løsning på, men det arbejdes der på.
Noget helt andet vi fandt, som synsmanden ikke havde fundet, var at de langsgående bremserør efterhånden var meget rustne og derfor udskiftes.
Alt lys kunne jeg selv klare. En ledning der var knækket og en pære der var rystet løs.
Røg skulle der være justeret for og så er det jo bare at justere tilbage efter syn, så den igen kan trække ;-)
Jeg vender tilbage efter syn.
Lars Hagen

Bil: "Tøffe",\'89 Caravelle CL, JX motor, Duegrå metalic.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Tolerancer, styrestang m.v.
« Svar #16 Dato: 08. April 2014 kl: 13:48:14 »
Yderst fornuftigt at skifte de bremserør. Uanset syn.
Vi fik kasseret et lille stykke rør ved forrige syn, vistnok ud til et af forhjulene.
Jeg blev ubehagelig overrasket over hvor dårlige resten var, det eneste sted der var skiftet til kobberrør var til begge sider bagi.

Så alt blev skiftet til kobber, og selvom det lille T-stykke i venstre side blev flyttet ind på midten er det godkendt og iorden.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline kennelmodvig

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 154
    • Vis profil
Tolerancer, styrestang m.v.
« Svar #17 Dato: 17. April 2014 kl: 11:00:32 »
Så blev tøffe endelig synet og betinget godkendt.
 
Fejlene var få og små.

1 højre nummerplade lys - lygten er slet ikke monteret - endnu. Ligger klar, men jeg har selv lavet et hus af rustfrit plade.

2 Hornet virkede ikke - periodisk fejl - skal fejlsøges - nogen ideer?

3 hul i en plade ved baghjulet - en plade, som selv min mekaniker ikke kendte eksistensen af.

Nu mangler kun det sædvanlige rust i samlinger og ved bagruder som  man jo altid kan kigge på. En dag eller 2 i pinsen vil jo nok hjælpe på det.

Synsmanden var meget nøjeregnende og gik hårdt til den så resultatet er rigtig godt.

Går alt godt, så ses vi til Fyn 14!
Lars Hagen

Bil: "Tøffe",\'89 Caravelle CL, JX motor, Duegrå metalic.