Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Andreas R

Sider: [1]
1
WBX/LBX Fora / Nye cylindre.
« Dato: 02. Juni 2019 kl: 16:42:35 »
Ved nogle af Jer hvor der kan købes nye cylindre til en rimelig pris?
- vwherritage.com har først sæt hjemme om ca. 3 ugers tid...

Det er til en DG´er

Tak.

2
WBX/LBX Fora / WBX DJ Olietryk.
« Dato: 28. April 2019 kl: 21:12:57 »
Hej med Jer.

Jeg behøver noget hjælp/råd.
Jeg døjer med at olielampen begynder at blinke og at summeren går i gang ved 2000 omdr.

Jeg har skiftet oliepumpe - fik fat i en hos gowesty.com - den gamle var ikke for god da jeg fik den ud.
Jeg har skiftet olietryksventilen - den som sidder lidt til venstre for olieaftapningen.
Jeg har skiftet begge olietrykssensorer. Den blå 0.25 Bar, og den grå 0,9 bar.

Jeg har med en prøvelampe kontrolleret begge sensorer.
- Via generatorens +pol kan jeg se at den blå 0.25 bar sensor afbrydes allerede inden motoren når at hoppe i gang, og prøvelampen slukker.
- Via generatorens +pol kan jeg se at den grå 0.9 bar sensor slutter, og faktisk er sluttet selv i tomgang, og prøvelampen tænder. I tomgang "blinker" prøvelampen ikke, men man kan ane at lyset fra prøvelampen pulsere en smule. Giver jeg bare en smule gas, står prøvelampen og lyser klart konstant.

I dag har jeg så haft et manometer på bilen. Ved kold motor når olietrykket helt op på 4.5 bar.
Ved varm motor, +80 grader C er der i tomgang ca 1.2-1.4 bar.
Jeg har læst mig frem til at der ved 2000 omdr/min skal være min. 2 bar.
- Hvis gassen øges, stiger olietrykket også - det går bare forholdsvis langsomt synes jeg. Olietrykket stiger stille og roligt til omkring 3 bar.
- Det er tandhjulspumpe der er monteret, så jeg går ud fra at olietrykket skulle stige ret hurtigt når omdrejningerne øges. Kan olietrykket stige så langsomt at overvågningen når at registrere et for lavt olietryk? - og derfor tænderfor olielampe og buzzer...

Ledningerne der går til det lille print der sidder bag speedometret og overvåger olietrykket er målt igennem. Der er fin forbindelse.
Jeg har lånt et andet speedometer i dag og prøvet med, dog fra en diesel. Med dét speedometer tændte lampen og buzzeren ikke! Jeg var så nysgerrig at jeg skildte det ad for at sammenligne med mit eget. Det print som kommer fra en diesel-vognen er ikke magen til mit eget. Der er flere komponenter loddet på, så derfor føler jeg mig ikke sikker på at det virker med et nyt print.

Jeg synes jeg har prøvet alt jeg hvad der står i min magt. Så jeg vil meget gerne høre fra Jer, hvis i kender til noget der måske kan hjælpe...
Mange tak!

3
Mekanisk / Stumper til automatgearkasse
« Dato: 21. Maj 2018 kl: 20:58:15 »
Hej alle  8)

Jeg er gået i gang med at renovere automatgearkassen på min gode T3ér. Den ligger i skrivende stund splittet ad ovre i værkstedet. Jeg har fundet nogle defekter inde i gearkassen, som jeg derfor bliver nødt til at udskifte.  :'(

Er der nogen af Jer der ved hvor jeg kan få fat i disse stumper? - det drejer sig om friktionsplader, stempler m.m inde i gearkassen. Jeg har fundet en smule i USA, men ville gerne at det var et EU-land i forhold til told osv.  ::)

Vh Andreas


Sider: [1]