Forfatter Emne: jeg er grædefærdig  (Læst 25151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #75 Dato: 25. Juli 2012 kl: 23:39:03 »
Så felicia er en dyr bil?

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #76 Dato: 25. Juli 2012 kl: 23:43:12 »
den kører bare ikk særligt langt på literen, tror helt ærligt at en golf 3 1,8 går det samme som felicia 1,3... og ja de rådner totalt i bagklap og skærme. golf 2 1,3 er et bedre bud eller punto
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #77 Dato: 25. Juli 2012 kl: 23:59:04 »
Okay tak for input .. dem der vil sælge skriver 16 km/l , men det må jo så være salgstrick..

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #78 Dato: 26. Juli 2012 kl: 00:12:25 »
Jeg har haft 4 Skodaer med 1,3l motor. De har alle gået mellem 13 og 16 km/l. Jeg har stort set ikke haft andre udgifter på dem end indkøb, brændstof og forsikring/vægtafgift. i mit optik er Feliciaen en meget billig bil.

Vil man have en G2 må man stille sig op i køen bag mekanikerlærlingene for at overprise en 10år ældre bil, der har kørt dobbelt så mange km. I øvrigt er det efterhånden en udfordring at finde en golf der ikke er sænket og verbastlet med "Jettafront" og "90er døre".

Det enest minus ved feliciaen er at DIESELudgaven ikke blev importeret til DK (tyg lidt på det opelhaj :)  )  

....og punto??!..........fås den som diesel?
:)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #79 Dato: 26. Juli 2012 kl: 00:52:02 »
Citat fra: "dokajønne"

Egentlig er min foretrukne Favoritten, der lige er en tand ældre end Feliciaen, men det er ved at tynde ud i dem. De har samme dyder som Feliciaen, men er bare lidt mere simpel, driftsikker og billig i bådeindkøb og vedligehold (og så synes jeg den er federe, men jeg ved at jeg står meget alene med den opfattelse)

Jeg har oss altid bedst ku li Favoritten, den er lidt mere retro
og Skoda'sk end de nyere :)

Med hensyn til en bil mens din Dehler er på værksted, en Toyota Corolla er oss en meget holdbar bil, de er set med motorer der har gået helt op til 500.000, men så er resten af bilen oss rustet væk... men til at køre rundt i mens din T3 er på værksted er den da fin :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline carlo11

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #80 Dato: 26. Juli 2012 kl: 01:13:33 »
hej glemte at poloen er 1,4 med træk

hilsen carlo11

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #81 Dato: 26. Juli 2012 kl: 01:15:19 »
Et lille quriosim så var min første bil som 18 årig en favorit og den Holdte sgu til de tæsk den i den grad fik..

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #82 Dato: 26. Juli 2012 kl: 10:37:30 »
nu er det jo bare at slå en 1,3 felicia op på hvorlangtpaaliteren.dk og så begynde at hyle :0) nu har jeg haft lupo 3l hjul på vores med 4 bar i og lige lidt hjalp det sorry. punto fåes osse som diesel men skulle det ikk bare være noget der skulle køre imens bussen blev healet?? jeg fortæller bare om mine erfaringer med det østblok hø, siden 130 rapid har de ikk lavet noget der var cool :0) men find da et kørende objekt til et par tusinde og kør og få bussen på højkant, har du snakket med andreas i silkeborg??
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #83 Dato: 26. Juli 2012 kl: 10:56:53 »
Jeg ville gerne have noget der Holdte et par år da jeg ikke ønsker dehleren som mit daglige transport middel mere.
Jeg er glad for alle jeres input.
Ja jeg har snakket med Andreas af flere omgange .. han har været en stor hjælp.

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #84 Dato: 26. Juli 2012 kl: 18:17:29 »
Volvo 142 har jeg lige kigget på ..
Nogen mening om denne bil?
Den var fin i forhold til rust manglede en ny pakningsdåse i gearkassen men den var noget fedtet ind af frisk olie i bunden hvad kan det skyldes?

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #85 Dato: 26. Juli 2012 kl: 19:43:57 »
Hvis olien var på bunden omkring gearkassen er det jo nok slynget ud fra den. Men mekanikken på de gamle volvoer er ret solid, og der er masser af dele og viden i sverige. Der er også en del fans i danmark, og er den rigtig fin rustfri er der basis for et langvarigt venskab. Bare få mekanikken lavet først og tæt for olie. Bremseskiver på alle 4 er skønt :)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #86 Dato: 26. Juli 2012 kl: 19:58:13 »
Er dele dyre eller billige til denne model?

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #87 Dato: 26. Juli 2012 kl: 20:12:53 »
Det er vel afhængigt af hvad man sammenligner med. Der er en Classic Volvo side her : http://www.cvp-webshop.dk/ men spøg evt hos en Volvo forhandler. Så har du en baseline for org. dele og kan bedre sammenligne med andre leverandører f. eks. Mekonomen og andre

Et eksempel på en svensk side her : http://www.softbildelar.se/ men ved ikke om de er typiske priser for Sverige
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline carlo11

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 347
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #88 Dato: 26. Juli 2012 kl: 20:22:33 »
hej har har kørt volvo 240  vil have benzin kørte 9 solo men med hestetrejler 6 pakdåsen i girkassen er en svadhed
hilsen carlo11

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #89 Dato: 28. Juli 2012 kl: 14:25:39 »
Så fik jeg købt bil nr. 2.det blev Volvo 142 med nogen rust især under føderne i føresiden...
Men håber den kommer til st køre et par år eller 3 uden nævneværdige problemer.. har ikke følt MIG så heldig på det sidste.. faktisk har jeg aldrig købt brugt bil uden skjulte og dyre fejl...
Er der nogen der ved noget om hvor meget slør der må være i styrtøjet i en bil fra 69 for den er ikke helt skarp i ydrepositioner og virker heller ikke super præcis som nye biler i styrtøjet generelt..
P.s. nogen der ved hvor længe Aran er på ferie