0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.
Så der lidt økonomital igen. Det hurtige resultat skyldes, at der lige var billig benzin på Jet...245 km og 22,13 liter = 11 km/lDer er næsten på decimaler det samme som min tidligere 1Y. Kørselsmønsteret har været blandet - 2 dage kørt frem og tilbage til job (36 km hver vej) lidt småture med ungerne til fritidsaktiiteter en enkelt gang på genbrugspladsen med den lille trailer og lidt småindkøb i Viborg.Endnu har jeg ikke tilsluttet forvarmet indsugningsluft eller sat strøm på pindsvinet i manifolden, hvad der ellers burde forbedre økonomien marginalt.Summasummarum: Hvis det mønster holder - og hvorfor skulle det ikke det - så er der for mig masser af økonomi i at køre med ABS. For på den måde, så er regnestykket egentligt meget enkelt - besparelsen i vægtafgift skal betale differencen i literprisen på diesel og benz. Det kan den meget let - og at jeg tilmed så forhåbentligt undgår at skifte top hvert år og desuden har meget mere lydløs og potent lkraft i bilen - ja det er jo så gratis bekvemmeligheder. Alt i alt et aldeles tilfredsstillende projekt - jeg tror, at mange ville få betydelig mere køreglæde og driftsikkerhed i deres T3 på den måde, men det alt for tidligt at kunne dokumentere driftsikkerheden endnu, så lad os nu se...
245 km og 25,12 liter istedetfor 22,13 liter ville give 9,75 km/l.Så der er en vis statistisk unøjagtighed i Jarlens målinger pt?Jeg plejer at køre til bilen går konsekvent ud ved højresving, så har jeg en rimelig præcis gentankningstærskel :-)
Opfordret!