Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 113411 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
I håb om tilgivelse...
« Svar #405 Dato: 10. November 2010 kl: 11:16:14 »
Du skrev på et tidspunkt ,Jarl, at du ikke havde tilsluttet "pinsvinet" i indsuningsmanifoldet, og at den køret fint uden. Det er formodentilg temperaturbestemt hvornår den skal varme. I så fal, ved du hvornår den slår til? Tængte bare at den måske kunne undværes på en "sommerbil". Det kunne da være den sad i vejen for 1 HK eller 2.

Hilsen Fynboen.
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #406 Dato: 10. November 2010 kl: 16:51:59 »
Jeg har stadig ikke liv i pindsvinet, og den morgen, hvor det var -5 grader her, der kørte den upåklageligt uden. Men, selvf. har VW ikke sat den i for at lave et beskæftigelsesprojekt eller for at fordyre produktionen unødigt. Jeg er sikker på, at den giver noget økonomi, for dens opgave er jo sørge for at nedsætte kondenseringen af gasblanding i den kolde manifold, og derved optimere doseringen. Imidlertid er Monomotronic enormt "tilgivende", for lambdasonde og temperatursensorer sidder med nøglen til at tvinge dysen til at sprøjte korrekt ind, og det gør de - koste, hvad det koste vil.

Det er en ledning fra styreboksen til at styre et relæ, der tænder og slukker for pindsvinet. Jeg har ikke kendskab til, hvornår den giver strøm, men så vidt jeg er orienteret, så er den sådan en modstand, der giver mere modstand i takt med at temperaturen stiger, og dermed falder den afsatte effekt selvf.

I øvrigt har jeg et spg. til dette forums idemagere:

Jeg skal have placeret et luftfilter. Hvis jeg orkede at flytte servoens lagerbeholder, så kunne jeg nok lave plads til en rigtig luftfilterkasse, men det vil jeg gerne undgå. Naturligvis kunne jeg også bare sætte et K&N-agtigt filter på, men jeg magter ikke at høre på det ulidelige vræl, som det laver. Jeg er klar over, at mange vil betale flere hundrede kroner for at få noget ekstra støj i bilen, men jeg har altså ikke valgt en Carat, fordi jeg vil have en støjende bil. Tværtimod.
Derfor eftersøger jeg en luftfilterløsning, der er kompakt (gerne en, der kan ligge inde i hullet under venstre "øre"). Jeg har kigget lidt på de K&N-type filtre, der har en kappe rundt om. Monstro de er fornuftigt støjsvage? Det kunne være sådan noget:

http://cgi.ebay.de/Kegel-Luftfilter-Chrom-Sport-60-90mm-VW-Seat-Skoda-Ford-/200461544653?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eac706ccd

Ideer anyone?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #407 Dato: 10. November 2010 kl: 17:46:20 »
umiddelbart tror jeg ikke den dæmper støjen meget, der skal blot et lille hul til at få en org luftfilter til at larme meget!

Der er en her til 1 euro, hvis du er HURTIG!

http://cgi.ebay.de/bieten-Gebrauchten-Luftfilterkasten-/220692741942?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item33624fff36#ht_852wt_1139

om den kan være der? no idea :-P
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
I håb om tilgivelse...
« Svar #409 Dato: 10. November 2010 kl: 18:00:32 »
Jeg har tænkt mig at fjerne KN-filtret i Guld4eren og montere den originale (eller lignende) luftfilterkasse.
Pladsen til det findes helt enkelt ved at flytte batteriet, enten over under venstre "øre"
eller ind under bagsædet i et fastspændt aflukke med lidt udluftning neden ud, eller bagud af skråvæggen.
Der er jo monstermeget plads i det hjørne når batteriet er væk.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #410 Dato: 10. November 2010 kl: 18:14:41 »
Citat fra: "Jarl"
men jeg har altså ikke valgt en Carat, fordi jeg vil have en støjende bil. Tværtimod.


Hmm, synes ellers du på et tidspunkt selv monterede en dieselmotor i den fine carat. Har du fået sarte øre med tiden   :P

Hinze

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
I håb om tilgivelse...
« Svar #411 Dato: 10. November 2010 kl: 18:31:58 »
:lol:  :lol:  :lol:

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #412 Dato: 10. November 2010 kl: 18:46:18 »
Hvis du "skyder" et billede af motorrummet subs. der, hvor filteret skal sidde, kan vi jo altid komme med gode bud..... Har da vist et par stykker på hylden fra et konkurrerende fabrikat (!) men de kan MÅSKE kombineres.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #413 Dato: 10. November 2010 kl: 19:01:04 »
Så - så Hinze Rapkæft. Har du egentligt ikke engang droppet T3 til fordel for en plastic-Toyota?

Og Jønne Medløbermide - har du ikke i al ubemærkethed tilbagelagt mange hundredetusinde km i en T4?

Dobbeltagenter! ;-)

Jo - jeg skal prøve med nogle fotos, når det lysner i morgen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #414 Dato: 10. November 2010 kl: 19:55:11 »
således har jeg valgt at lave mit R4 projekt som er en PB motor
lmm er monteret i en org luftfilterkasse som er skruet fast på en stykke fladjern som så er skruet fast inde i hullet og på den måde får jeg også luften fra snorklen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #415 Dato: 10. November 2010 kl: 19:59:01 »
Citat fra: "Jarl"
Dobbeltagenter! ;-)


Pletskud  8)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
I håb om tilgivelse...
« Svar #416 Dato: 10. November 2010 kl: 23:11:30 »
Citat fra: "bos1"
således har jeg valgt at lave mit R4 projekt som er en PB motor
lmm er monteret i en org luftfilterkasse som er skruet fast på en stykke fladjern som så er skruet fast inde i hullet og på den måde får jeg også luften fra snorklen


sikke meget cola den drikker! har den godt af det? ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #417 Dato: 11. November 2010 kl: 08:18:21 »
Citat fra: "verner"
Citat fra: "bos1"
således har jeg valgt at lave mit R4 projekt som er en PB motor
lmm er monteret i en org luftfilterkasse som er skruet fast på en stykke fladjern som så er skruet fast inde i hullet og på den måde får jeg også luften fra snorklen


sikke meget cola den drikker! har den godt af det? ;)


det var for at se om der kom noget benzin ud og så havde jeg lige glemt hvilken af dem der var fødeslangen :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #418 Dato: 11. November 2010 kl: 09:20:55 »
Citat fra: "bos1"
således har jeg valgt at lave mit R4 projekt som er en PB motor
lmm er monteret i en org luftfilterkasse som er skruet fast på en stykke fladjern som så er skruet fast inde i hullet og på den måde får jeg også luften fra snorklen


Har du så tænkt nærmere over placering af ekspansionsbeholder og service dunken. Køleslangerne fra diesel passer så ikke helt mere.

Hinze

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #419 Dato: 11. November 2010 kl: 10:19:15 »
service dunken er væk og ekspantionbeholderens placering er jeg i fuld gang med men den kommer til at side næsten der hvor den plejer at side på en diesel
jeg skal bare selv lave en holder til den
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966