T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: rcb efter 25. Juli 2016 kl: 11:13:49
-
Hej!
Jeg er i Ranarp Strand, nord for Ængelholm, med en 1,9 td, som hoster og ryger..
Der kan nemt være tale om noget toppakning o.l.
Jeg vil bare lige høre om nogen kender til et værksted heromkring der kunne have tid til at lave det.
eller eventuelt et godt sted at skaffe en reserve-bil, så ferien kan fortsætte..!
Tak, hilsen Rasmus Brandt
-
Hej!
Jeg er i Ranarp Strand, nord for Ængelholm, med en 1,9 td, som hoster og ryger..
Der kan nemt være tale om noget toppakning o.l.
Er der overtryk i kølevandssystemet? Eller ingen problemer der?
Er det startet langsomt eller pludseligt?
Det er jo ret tæt på Helsingborg, så kan den ikke køre selv til færgen uden yderligere skade på motoren.
-
Hej Brian.
-tror der er overtryk på slangerne. Men vandet er ikke meget snavset.
Den begyndte først at bruge vand, og så fik jeg jo kørt den for varm.
Der er lidt sort snask med ud af udstødningen nu. Og den starter vidst kun på 3 cylindre.
Jeg vil se om den vil køre til DK om et par dage.
Jeg har Falck abonement, men tror næppe de gider hente mig i Sverige, så Helsingborg ville være super.
Lige nu har vi lejet en forfærdelig ny Volvo v40 i Førsløv, og nyder solen og ferien et par dage endnu!
hilsen Rasmus
-
Giv et prej om jeg kan hjælpe er jo tæt på Helsingør
mvh
rabundus
-
Jeg vil se om den vil køre til DK om et par dage.
Jeg har Falck abonement, men tror næppe de gider hente mig i Sverige, så Helsingborg ville være super.
Mon ikke nok Falck vil transporterer bilen hjem?
Det må nogen vide.
-
Tak.
Jeg tror vil ringe og høre Falck om de har lyst at hente mig i Skåne.
Er der fare for at overtryk på vandet vil sprænge gummislangen?
-
Ja.
Mvh Jønne Ukendt
-
Har kørt hjem fra Norge med løsnet låg til trykekspantionen, så den kan komme af med trykket. Tjek vandet jævnligt, så du er sikker på at der er vand på. God tur
Hilsen Fynboen.
-
Hvis du har mulighed for det, kan du fjerne lukkeventilen i skruelåget på eksp.beholderen og hæve den bagerste vandbeholder over kølerhøjde.
Så vil luften fise den vej ud, og der kan løbe vand til motoren. Der vil forsvinde lidt som damp, når systemet er åbent.
Du skal være opmærksom på følgende :
Hold øje med vandstanden i den bagerste beholder, luft køleren ud med motoren kørende med ca 2500 omdr. (driftsvarm)
De høje omdr. er fordi den skal presse luften ud, når der ikke længere er tryk på systemet til at hjælpe med det.
Kontroller jævnligt at den ikke blander vand og olie (skum i olien eller meget oliefilm i vandet) for så er det nok bedst at lade den blive transporteret :-\
Jeg har flere gange kørt adskillige måneder med den løsning, så løsningen er gennemtestet ;)
-
Tak!
-Men med tryk på køleslangerne, mindre motorkraft og meget røg med sort snask skal jeg vel alligevel have lukket motoren op og få kigget på det..?
Der er vel ikke nogle der kender en god gammel diesel mekaniker omkring Ängelholm?
Ellers tænker at det er bedst at få den transporteret hjem. Falck henter i Malmø, med vejhjælp-plus, som jeg heldigvis har.
Så er der jo bare det med at få den derned, hvis jeg ikke tør presse citronen og køre.
-
Hej!
Jeg skal have flyttet bilen fra Ängelholm til ned omkring Malmö, godt 90 km, er der nogen der har et tip til en billig løsning..?
(Falck er ikke en billig løsning!)
mvh Rasmus
-
Hej Prøv at ring til Ahmad Al- Habashi han har et lille værksted i Malmøe hans telefon nummer er Dansk + 45 26991721 eller svensk + 46 76201 79 33
Prøv at forklar ham at bilen står i Ängelholm han er super til diesel biler og har som sagt et lille værksted i Malmoe men han skruer også på bil på GDS i Sydhavnen
han taler engelsk og gebrokkent svensk.
mvh
rabundus
-
Tak, jeg tror han lavede min kobling midt i en ferie for nogle år siden.
Jeg prøver at ringe til ham. Han kan jo måske både transportere den og kigge lidt på den..
-
Håber det går op i en højere enhed tror ikke at det skader dig at du hilser fra Rabundus eller Kleberg
;)
-
Opdatering:
Jeg fik ordnet toppakining, og (hedder den Plejlstang, den der holder et stempel?) af Ahmed i Malmø.
Så kørte den et par hundrede kilometer.
Men nu holder den på Møn, hvor Mogens på Møns Auto mener at jeg skal kigge efter en ny motor..
Den trækker dårligt og ujævnt, især efter ca. 20 km.
Imorgen får jeg den til København, hvor Ahmed kigger på den igen.
Men jeg er åben for forslag til hvad jeg skal gøre, hvis motoren er færdig.
Nogen der har en 1,9 TD liggende i skuffen, og er friske på et hjælpe med at få den lagt i?
Og hvad koster en spritny motor egentlig..? Jeg er så træt af gamle motorer, at jeg endda tænker på om nogen har undersøgt muligheden for at bytte til elmotor!
God søndag, folk. Rasmus
-
du skal skifte til række 4 benzin tror jeg billigere vægtafgift og super trækkraft og der er mange motorer at få og du har jo de dele der skal bruges
i din gamle dieselmotor
mange hilsner
Rabundus
-
ok, tak for den idé.
Skal den omsynes ved sådan et motorskift?
-
det skal den men det plejer ikke at være noget problem
-
1.8i benzin er en super løsning,,,, Har selv lige fået lagt i... Kører fint med 100-110km/t på motorvejen og fint med træk kraft :) :)
-
Lige for nu prøver jeg at køre videre med min 1,9td for med et nyt dieselfilter kører den umidelbart jævnt og godt.
..og man har jo ikke travlt når man kører i en t3´er!
Men jeg har brug for et udstørdningsrør. Alle de host har rystet det gamle rustne helt i smadder.
Nogen der har eet eller et godt sted at købe?
-
JEG HAR NOGET LIGGENDE
RABUNDUS
-
Ang. Udstødning, så skal du være opmærksom på hvilken manifold der sidder på bilen.
Jeg kan ikke gennemskue om du har turbo eller ej...
-
verner; det er en TD, men der er ikke sat en turbo på, for igen; man har jo ikke travlt i en T3
rabundus; jeg sender dig lige en PM og kigger gerne forbi og kigger på et rør!
Og nu må denne sommertråd vel også snart lukkes ned.
1000 Tak for råd og kommentarer!
Det har givet mig nyt blod på tanden! Man får dem ligesom altid til at trille videre, de dejlige firkanter!
-
verner; det er en TD, men der er ikke sat en turbo på, for igen; man har jo ikke travlt i en T3
rabundus; jeg sender dig lige en PM og kigger gerne forbi og kigger på et rør!
Og nu må denne sommertråd vel også snart lukkes ned.
1000 Tak for råd og kommentarer!
Det har givet mig nyt blod på tanden! Man får dem ligesom altid til at trille videre, de dejlige firkanter!
jamen så er det jo ikke en td, det er derfor jeg spørger ind til hvilken udstødningsmanifod du kører med!
for hvis der ikke er sat en sugdiesel manifold på, så passer et standard forrør ikke.
når man bygger en turbodiesel om til sugediesel, vil jeg anbefale at man skifter både indsugnings og udstødnings manifold til dem der sidder på sugediesel
-
Ok, tak, jeg tager lige et billede, for jeg ved det ikke.