Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - TONY

Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115
1681
Diesel Fora / Dårlige dyser/sen pumpetiming
« Dato: 13. Maj 2007 kl: 21:00:53 »
Min DoKa har længe kørt med mange vibrationer, ujævn motorgang og elendig tomgang og dårlig start.
Jeg mistænker dyserne for at være skyld i det, og efter at have læst Jarl´s seneste indlæg vedr. dyser, har jeg lige tjekket pumpetiming-tandremsstilling-ventilspillerum, for at udelukke dem.
Eneste fejl som blev rettet var en pumpetiming på 0,98 som blev rettet til 0,91
Motoren kører lidt mere jævnt ved 80-90 kmt., men den har mistet lidt bundtræk og accelration  :?

Kan den sene pumpetiming til dels have opvejet at dyserne åbner for tidligt  :shock:  :?:  :?:  :?:
Det er sikkert langt ude, men bare lige en tanke som strejfede mig  :roll:

Jeg er dog ikke i tvivl om at jeg skal på jagt efter nye dyser, for de andre ting er som før.

Hilsen Tony

1682
Diverse / Spørgsmål til DOKA-folket.
« Dato: 04. Maj 2007 kl: 23:52:24 »
Hej,

Da jeg fik den første bus, tænkte jeg egentligt ikke så meget på vægten, men regnede med at det nok var det "almindelige" for sådan én, Men har så senere fundet ud af, ved hjælp af sitet her, at der åbenbart godt kan gøres noget ved vægten, det skal også prøves  8)  for min bus vejer 1525 kg.
Dokaén derimod vejer kun 1400 kg.

Hilsen Tony.

1683
Diverse / Spørgsmål til DOKA-folket.
« Dato: 04. Maj 2007 kl: 23:25:35 »
Hej, nu må jeg lige smide lidt ind til debatten.

Jeg har en af de forholdsvis få DoKaér på hvide plader, og hvis vi taler om dieselmodellerne ( hvilket jo er det eneste rigtige  8)  ) så er den en del billigere end bussen, som jeg også har.
Bussen koster 2560.- i kvartalet, og DoKaén 1880.- i kvartalet. Og så er den også billigere i forsikring  :D

Nu har jeg 2 børn i børnehave, 1 i børnehaveklasse og 1 i 1.klasse. De 4 størrelser sidder fint ved siden af hinanden på bagsædet hvor der er seler til dem alle. Når de eks. skal hentes hjem, så er det jo bare at smide alle 4 cykler op på ladet, og turen til sommerhus er også med 5-6 cykler bagpå sammen med lukkede kasser til alt det som ikke kan være under ladet.
Det er opgaver som vores ellers fortrindelige bus ikke kan magte.
Så hvad der passer bedst er jo også et spørgsmål om hvilket stadie i familieudviklingen man er kommet til  :wink:


Hilsen Tony

Tag jer ikke af navnet på billedet, jeg ved sq ikke hvad der skete, men billedet kom da med.. :shock:

1684
Diesel Fora / Føler til \"forvamning\", hvor sidder den?
« Dato: 18. April 2007 kl: 22:13:24 »
--> Jan , var det et nyt relæ med samme nr. du satte i ?
Jeg har afmonteret ledningen til forvarmeren fra kontakten, men uanset hvor lang eller kort tid jeg lader den forvarme, så slukker den i det øjeblik motoren startes ! så der kan måske være en løs forbindelse til et af stikbenene på relæet, på din.

Hilsen Tony.

1685
Generelt / Stænklapgummi
« Dato: 03. April 2007 kl: 21:13:43 »
Det er også altid sjovt at lave tingene lidt anderledes..

30 x 80 cm.stænkklapper på min bus, holder det skarpe hjørne tørt og forhindrer alt det skidt som ligger sig ovenpå og bagved tankudluftningsbeholderne. (indsat billede hvis det virker i dag)

1686
Diesel Fora / Vandpumpe crash efter rem skift???
« Dato: 03. April 2007 kl: 02:53:17 »
Hvis låget er skruet på exp.beholderen når du prøver, så skulle den ikke have problemer med at sende trykket ud i køleren, når den får lidt omdrejninger  :?

Jeg plejer dog ikke at hæve fronten på bilen, ( er luftskruen ikke i forvejen det højeste punkt  :?:  )  men jeg plejer derimod lige at løfte exp.beholderen når jeg fylder vand på igen, da den ligger lavere end både den elektriske pumpe og vandstudsen på siden af topstykket.

For at klare udluftningen alene, folder jeg et stykke papir og sætter det i klemme ved tomgangsskruen, så kan den selv holde omdrejningerne oppe.

Hilsen Tony.

1687
Diverse / Fra 2-skive til 1-skive
« Dato: 03. April 2007 kl: 01:28:50 »
Hej,
Pakdåsen sidder vist bagved tandremshjulet på krumtappen, så du skal selvfølgelig have styr på dieselpumpe og knastaksel når (hvis) du skal have hjulet af....  :shock:

Hvis det er en dobbelt krumtapskive, plejer man kun at skifte den hvis svingningsdæmperen i den går i stykker, eller hvis den er blevet skæv.
Medmindre der skal en anden størrelse på, for at beholde samme udveksling mellem krumtap og vandpumpe, når du får det nye hjul på vandpumpen.. :?:  meeen..det har de jo nok taget højde for.

Hilsen Tony

1688
Diverse / Kender du en \"T3-schweitserost\"
« Dato: 01. April 2007 kl: 22:00:44 »
Tak for hjælpen (igen) Jarl,  :D

Hilsen Tony

1689
Diesel Fora / Vandpumpe crash efter rem skift???
« Dato: 01. April 2007 kl: 21:26:24 »
Du skal kun fjerne eller løsne remskiven på vandpumpen, hvor mange bolte har du skruet op af generatorbeslaget (4) ?
Du skal fjerne det lille beslag som sidder mellem generatorbeslaget og dieselpumpebeslag (tror jeg det hedder) for at komme til de 2 bolte som sidder ind mod dieselpumpen.
Der sidder også en 6 mm. bolt fra nederste tandremsdæksel som er skruet ind i vandpumpen, har du husket den ?

Hilsen Tony

1690
Diverse / Kender du en \"T3-schweitserost\"
« Dato: 01. April 2007 kl: 20:35:58 »
---> Jokke.
Jeg har 2 startere liggende af den tykke model, jeg ved at den ene er fra en alm diesel, så det er den anden sikkert også, men om de også kan bruges på en TDér må vi lige høre om der er nogen herinde der ved  :?:  :?:  :?:
......... lad høre.......

Den ene er som da den blev afmonteret (virkede), og den anden var i efteråret en tur omkring BOSCH og få loddet ny kabelforbindelse på.

1691
Diverse / Kender du en \"T3-schweitserost\"
« Dato: 01. April 2007 kl: 01:54:03 »
Tak for det Jarl, betryggende at vide når man aldrig har haft åbnet sådan en gearkasse før  :D

Så er jagten gået ind på et endedæksel fra en 5-trins gearkasse, skulle der være én herindefra som har et liggende i god stand.. :?:
Jeg har en 3H box mere liggende, MEN på den ser endedækslet endnu værre ud  :evil:

Så et stk. endedæksel købes, eller byttes gerne med starter ? pumpe ? blok ? eller hvad jeg nu har liggende.

1692
Diverse / Kender du en \"T3-schweitserost\"
« Dato: 31. Marts 2007 kl: 20:48:35 »
...Nu troede jeg lige at der skulle skiftes kobling (igen) og gearkasse, i påskeferien. Men gearkassen som skulle på, var lidt fedtet bagtil og ophænget skulle skiftes, og da ophænget var kommet af og alt det våde og porøse alu-snask var renset af, kunne man jo, som billedet viser, tydelig se hvorfor boksen var lidt fedtet   :evil:
Så nu dukker der jo lige en række spørgsmål op; Er det ukompliceret at skifte det bagerste "dæksel" , ser de alle sådan ud eller kan man finde et pænt (helt) dæksel, er der én herinde fra som har et liggende, og hvad skal det koste.... :?: Det er en alm. 5-trins 3H gearkasse.
Jeg vidste godt at gearkasserne var lavet af en dårlig legéring,
men havde slet ikke forestillet mig at det var SÅ slemt  :shock:

På forhånd tak for den hjælp som altid er at finde herinde  :D

Hilsen Tony.

1693
Generelt / Stænklapgummi
« Dato: 30. Marts 2007 kl: 00:20:54 »
Hej,
Prøv at slå et smut ind omkring den nærmeste grusgrav, de har ofte nogle slidte eller defekte transportbånd liggende, som man kan købe BILLIGT..  :D

Hilsen Tony

1694
Diverse / Gear link
« Dato: 24. Marts 2007 kl: 21:01:44 »
Yep´s, der skal sidde en glidebøsning, som reducerer dit gearskifte-slup betragteligt.   :)

Hilsen Tony

1695
WBX/LBX Fora / Hjælp til afmontering af føresæde.
« Dato: 15. Februar 2007 kl: 19:50:18 »
Hej
Nede ved plasticdækslet, på siden af sædet, sidder en lille fjederbelastet tap som skal vippes for at du kan køre sædet helt frem, og forbi det stop du sikkert har mødt.

Hilsen Tony

Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115