Forfatter Emne: hjælp - temp stiger....  (Læst 3836 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
hjælp - temp stiger....
« Svar #30 Dato: 15. September 2008 kl: 20:23:23 »
Hej Carsten

Udover kvajebajer (og nu kan der jo være mange i en T3 :-) ) - så må du gerne love at du på stedet køber en af disse:
* Haynes
eller, hvis du vover det tyske
* So wird es gemacht

Ikke så meget for vores skyld, men allermest for din egen - en T3'er er så meget mere dejligt et køretøj når man har lært lidt om at skrue på den, og kan klare flere ting under turerne selv - det udvider aktions-radius.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
hjælp - temp stiger....
« Svar #31 Dato: 15. September 2008 kl: 21:19:22 »
Citat fra: "Carsten"
Ja jeg kan kun sige at jeg er glad foralt den hjælp jeg fik. Uden havde den stadig stået død i indkørdslen! Når man som jeg absolut intet aner om motorer er det møghamrende svært at komme med en bare nogenlunde fornuftig diagnose. Og selvfølgelig har jeg da set i motoren, men hvis man nu feks ikke aner at der er en sammenhæng mellem kilrem og vandsystemet så kan  dens manglende tilstedeværelse åbenbart (ret let...) overses.  Det ved jeg nu - og tak for det. Er det ikke lidt det der er meningen med t3nettet - at man kan stille sine spørgsmål - kloge og mindre kloge? Dermed ikke sagt at kvajebajer ikke er fuldt ud berettiget  :wink:

Carsten.
Du har jo fattet det.
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
hjælp - temp stiger....
« Svar #32 Dato: 15. September 2008 kl: 21:32:02 »
Citat fra: "Carsten"
Ja jeg kan kun sige at jeg er glad foralt den hjælp jeg fik. Uden havde den stadig stået død i indkørdslen! Når man som jeg absolut intet aner om motorer er det møghamrende svært at komme med en bare nogenlunde fornuftig diagnose. Og selvfølgelig har jeg da set i motoren, men hvis man nu feks ikke aner at der er en sammenhæng mellem kilrem og vandsystemet så kan dens manglende tilstedeværelse åbenbart (ret let...) overses.  Det ved jeg nu - og tak for det. Er det ikke lidt det der er meningen med t3nettet - at man kan stille sine spørgsmål - kloge og mindre kloge? Dermed ikke sagt at kvajebajer ikke er fuldt ud berettiget  :wink:

Carsten.


Det er lige det der er T3Nettes styrke, for mig at se. Ingen spørgsmål er for dumme, ukvalificerede eller amatøragtige. Hvis folks pis kommer i kog over at de har hjulpet med at søge på en fejl og det efterfølgende viser sig at være noget andet, må de sq lade være med at svare.

Men kvajebajeren kommer du ikke uden om  :wink:

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
hjælp - temp stiger....
« Svar #33 Dato: 15. September 2008 kl: 21:37:37 »
Og dog........

Der må forventes at folk ved bare _lidt_ om biler, svarer lidt til at der kommer et indlæg om en bus der ikke vil starte, hvor der senere viser sig at tanken er tom.

Men resultatet er jo blot at der sker hvad Bo skriver, folk holder bare op med at svare på fejlsøgningsindlæg. Det kan man jo så synes om hvad man vil, men jeg synes personligt at det ville være ærgeligt hvis det endte der.
Mvh. Casper

PARKHAVE

  • Gæst
hjælp - temp stiger....
« Svar #34 Dato: 15. September 2008 kl: 21:41:45 »
Nu har jeg faktisk hjulpet en t3'netter over telefonen en mørk aften med fuldstændig samme problem.
Og jeg vil lige pointere at jeg kom med en del fejlsøgningsmuligheder inden den med remmen gik op for mig ( og jeg er sgu da for pokker engang udlært i sådan noget :oops:  :oops: )

Bo

  • Gæst
hjælp - temp stiger....
« Svar #35 Dato: 15. September 2008 kl: 22:17:45 »
Citat fra: "casper"
Og dog........

Der må forventes at folk ved bare _lidt_ om biler, svarer lidt til at der kommer et indlæg om en bus der ikke vil starte, hvor der senere viser sig at tanken er tom.

Men resultatet er jo blot at der sker hvad Bo skriver, folk holder bare op med at svare på fejlsøgningsindlæg. Det kan man jo så synes om hvad man vil, men jeg synes personligt at det ville være ærgeligt hvis det endte der.


Jeg tror nu ikke at alle "folk" holder op med at svare, men skulle det komme dertil så jo.. det ville være ærgeligt.
Dog synes jeg at det ville være endnu mere ærgeligt hvis det kun er "de rigtige" problemer "folk" gider at svare på/hjælpe med.

Eva

  • Gæst
hjælp - temp stiger....
« Svar #36 Dato: 15. September 2008 kl: 22:44:56 »
Citat fra: "jensjakob"
Hej Carsten

Udover kvajebajer (og nu kan der jo være mange i en T3 :-) ) - så må du gerne love at du på stedet køber en af disse:
* Haynes
eller, hvis du vover det tyske
* So wird es gemacht

Ikke så meget for vores skyld, men allermest for din egen - en T3'er er så meget mere dejligt et køretøj når man har lært lidt om at skrue på den, og kan klare flere ting under turerne selv - det udvider aktions-radius.

Gode hilsner

Jens Jakob


Ja, og hvis engelsk eller tysk ikke er sagen....så køb den svenske rep. håndbog "Så gör man"  VW 256 Bensin/diesel/turbodiesel 1981-1990(Svensk udgave af So wird es gemacht)

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
hjælp - temp stiger....
« Svar #37 Dato: 15. September 2008 kl: 23:21:51 »
Hej Carsten !
Der er lige en lille ting du også skal kigge efter det er revner i ekspantions
beholderen ,som regel lige under låget ,så render vandet af efter en hurtig tur med høj temp.
hilsen poul håber det bedste
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700