Forfatter Emne: motor SKAL skiftes  (Læst 6300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #15 Dato: 10. Januar 2009 kl: 15:26:20 »
Citat fra: "LJensen"
så er vi ved at samle den nye motor og vi mangler et tilspændings tal på koplingen... hvor mange kilo?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
motor SKAL skiftes
« Svar #16 Dato: 10. Januar 2009 kl: 15:34:55 »
koblingstrykfod til svinghjul  25NM ifølge autodata
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #17 Dato: 11. Januar 2009 kl: 11:09:07 »
hej folkens,

så er den "nye" motor i. Slanger og ledninger er samlet og boldtrykket har været i top over koldstart wieren.

den skal startes i eftermiddag... er der noget jeg skal være opmærksom på første gang vi drejer nøglen? (udover den skal være i frigear osv.) :lol:

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
motor SKAL skiftes
« Svar #18 Dato: 11. Januar 2009 kl: 11:47:42 »
Hvis I ikke har primet oliepumpen kan den få svært ved at pumpe olien op fra bundkaret.

I kan enten prime pumpen med en boremaskine. (Vacumpumpen fjernes for at komme til toppen af pumpen.

Ellers kan i bare løsne oliefilteret under opstart og skrue det fast når der kommer olie frem. Det sviner en del mere og er en smule mere hillbilly agtigt...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #19 Dato: 19. Januar 2009 kl: 14:59:06 »
så er vi kommet så langt at vi har fået startet den! det var sku noget alternativt, en traktor foran også en tur op og ned af vejen... den nye motor køre bare godt. den går fuldstændigt rent i tomgang og den trækker fint gennem alle gearne. :D

grunden til traktoren foran, er at starteren nægtede at samarbejde... den tørnede fint første og anden gang, men 3. gang kun et klik og 4. ingen respons... vi har pillet starteren af og skal ud til huggeren i dag. håber han har de sidste småting. bla. indsugningsrøret fra møllen og op til filteret.

så til småskavankerne... :?
speedometeret virker ikke...
olietrykslampen lyser, tankmåleren kommer ikke op, temp måleren kommer ikke op og der er kun lys i halvdelen af instrumentbrettet...

jeg skal lige bruge lidt tid på at junglere med ledninger kabler og andet... det jeg er mest usikker på er hvordan jeg får speedometeret til at virke igen...??

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
motor SKAL skiftes
« Svar #20 Dato: 19. Januar 2009 kl: 17:07:46 »
Citat fra: "LJensen"
så er vi kommet så langt at vi har fået startet den! det var sku noget alternativt, en traktor foran også en tur op og ned af vejen... den nye motor køre bare godt. den går fuldstændigt rent i tomgang og den trækker fint gennem alle gearne. :D

grunden til traktoren foran, er at starteren nægtede at samarbejde... den tørnede fint første og anden gang, men 3. gang kun et klik og 4. ingen respons... vi har pillet starteren af og skal ud til huggeren i dag. håber han har de sidste småting. bla. indsugningsrøret fra møllen og op til filteret.

så til småskavankerne... :?
speedometeret virker ikke...
olietrykslampen lyser, tankmåleren kommer ikke op, temp måleren kommer ikke op og der er kun lys i halvdelen af instrumentbrettet...

jeg skal lige bruge lidt tid på at junglere med ledninger kabler og andet... det jeg er mest usikker på er hvordan jeg får speedometeret til at virke igen...??


Har I kontrolleret batteriet?

Lys i instrument = sprunget pære / knækket folie

speedo = sidder kablet rigtigt bag i instrumentet, drejer kablet rundt når I triller (tag det ud og se mens i kører)
Er det hoppet ud af smørekoppen i venstre forhjul? Ny låseskive / ny kop / nyt kabel.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
motor SKAL skiftes
« Svar #21 Dato: 19. Januar 2009 kl: 17:12:28 »
Citat fra: "LJensen"
så er vi kommet så langt at vi har fået startet den! det var sku noget alternativt, en traktor foran også en tur op og ned af vejen... den nye motor køre bare godt. den går fuldstændigt rent i tomgang og den trækker fint gennem alle gearne. :D

grunden til traktoren foran, er at starteren nægtede at samarbejde... den tørnede fint første og anden gang, men 3. gang kun et klik og 4. ingen respons... vi har pillet starteren af og skal ud til huggeren i dag. håber han har de sidste småting. bla. indsugningsrøret fra møllen og op til filteret.

så til småskavankerne... :?
speedometeret virker ikke...
olietrykslampen lyser, tankmåleren kommer ikke op, temp måleren kommer ikke op og der er kun lys i halvdelen af instrumentbrettet...

jeg skal lige bruge lidt tid på at junglere med ledninger kabler og andet... Start med at undersøge stikket oppe ved flexprintet, under den sorte kappe.
det jeg er mest usikker på er hvordan jeg får speedometeret til at virke igen...?? I første omgang giver du den et kærligt dask ovenpå sppedometeret, mens du kører (sådan starter jeg mit hver dag, i den kolde periode)
[/color]

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
motor SKAL skiftes
« Svar #22 Dato: 19. Januar 2009 kl: 18:11:38 »
Hvis du har tjekket ledningerne frem til dine olietryk-sensorer og de er på m.m. er det nok værd at kontrollere at der er olietryk for enden af topstykket, Hvis du ikke har et manometer skal der som et minimum komme godt med olie ud når motoren er i gang og sensoren tages ud. Ellers har du desværre vendt toppakningen forkert. Den har jeg selv prøvet...... Alt kørte perfekt meeen.... O olietryk  :cry:
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Mølle

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #23 Dato: 19. Januar 2009 kl: 19:33:22 »
Flot med jeres gå på mod. De sidste ting er småting, som formentlig blot handler om at få sat de rigtige ledninger på de rigtige stik. Og få skiftet nogle pærere i instrumentbrættet, og få styr på speedometerkablet, så er I kørende.

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #24 Dato: 19. Januar 2009 kl: 20:26:36 »
Citat fra: "Rollenlager"
Hvis du har tjekket ledningerne frem til dine olietryk-sensorer og de er på m.m. er det nok værd at kontrollere at der er olietryk for enden af topstykket, Hvis du ikke har et manometer skal der som et minimum komme godt med olie ud når motoren er i gang og sensoren tages ud. Ellers har du begået den klassiske ... med at vende toppakningen forkert. Den har jeg selv prøvet...... Alt kørte perfekt meeen.... O olietryk  :cry:


no worries, toppen har ikke været af...

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #25 Dato: 19. Januar 2009 kl: 20:41:34 »
så er det ny starter på og den kan starte selv!!
den er bare lidt treg, man skal tørne den længe før den begynder og skyde vi overvejer om gløderørene trænger til at blive skiftet... den gir meget hvid røg når man tørner. altså ikke toppakiningen-er-røget-hvid-røg men ligsom når traktoren ikke starter når den tørnes...

der sidder et relæ på det jeg vil kalde torpedopladen, den plade lige over starteren. jeg har ikke set det på andre t3ere og jeg aner ikke hvad det er... om det er til transformeren til 240w eller om det er en ombygning af et eller andet. der er en halvkraftig ledning der er knækket af i bunden og jeg har mistanke at den er på en eller anden måde sat til gløderørene.

Bluestar

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #26 Dato: 19. Januar 2009 kl: 20:59:35 »
gør jer selv den tjeneste at stille pumpen, det kan meget vel være den, der skaber problemerne!

jesper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
motor SKAL skiftes
« Svar #27 Dato: 19. Januar 2009 kl: 21:01:50 »
Hvis du er i tvivl om den knækkede ledning er til gløderørene, er det så ikke bare at følge ledningen??

Alternativt kan du jo måle om der er spænding over gløderørene...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
motor SKAL skiftes
« Svar #28 Dato: 19. Januar 2009 kl: 22:01:11 »
@ LJensen.

Jeg så i dit første indlæg at det er en ´81 I har fået  fat i, og på den årgang sidder der ikke en stor boks med ledninger og relæer i venstre side af motorrummet, som på senere modeller, men ca midtfor på den plade du omtaler sidder der en lille sikringsboks OG DIT FORVARMERRELÆ, så det er nok der du har fejlen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

LJensen

  • Gæst
motor SKAL skiftes
« Svar #29 Dato: 26. Januar 2009 kl: 10:12:09 »
davs igen alle sammen...

nu har vi indset at indretningen er noget klamp, så bilen er blevet tømt dels så vi kan lave rust... især det elektroniske! det er hjemme fusket i 45 forskællige farver...


er der nogen der har et diagram over en camper indretning? vi vil jo helst undgå en udbrænding...

bilen er indrettet med ekstra batt under forsædet og vil vil sætte et ekstra i under passager sædet. der er transformer til 230v og der er sikringsboks med 3 kontakter til vand, køl og lys...

hvordan har i andre gjort?