Forfatter Emne: Fra 1,6 TD til 1,9tdi  (Læst 3456 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tsh

  • Gæst
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #15 Dato: 09. August 2011 kl: 21:56:39 »
Ja et er selvfølgelig sandt.  Det havde jeg ikke lige tænkt. Så kan man vel kun bruge langs gående motor fra passat og audi. Der er jo også Passat motor med 6 gear.

tsh

  • Gæst
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #16 Dato: 09. August 2011 kl: 21:57:32 »
Ved overhovedet ikke om det er muligt. Kunne bare godt tænke mig at det var en TDI der kom i bilen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #17 Dato: 09. August 2011 kl: 22:03:22 »
Det har ikke noget med motoren at gøre...Det er gearkassen der er problemet...

Du skal finde ud af om du kan vende differentialet, og så skal du som du selv er inde på bruge en gearkasse fra en bil med langsgående...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #18 Dato: 09. August 2011 kl: 22:04:38 »
TDi er ikke umuligt, men det er heller ikke let ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

tsh

  • Gæst
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #19 Dato: 09. August 2011 kl: 22:08:23 »
Nej det tror jeg heller ikke det bliver. Men der er en bil jeg kommer til at køre meget i, og kommer nok aldrig til at gå af med dig, så jeg vil gerne have den er 100 % Er selv udlært mekaniker, men har ikke arbejdet med biler i 7 år. Vil gerne have min bil 100 % i orden. Har et budget på omkring 35000-45000 kr. og har givet 8500 for bilen. Så jeg har da lidt at lege med.
Jeg har en kammerat i tyskland, som har en passat 1,9 TD motor i sin T3 med ca. 80-85 heste, det er også en mulighed.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #20 Dato: 09. August 2011 kl: 22:17:00 »
Bestemt en mulighed...
Det er motorkode AAZ han har monteret, den findes også i Golf og vi er flere der kører med den motormodel...
Det er en ganske overkommelig ombygning når du alligevel har 1.6TD'eren i forvejen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

tsh

  • Gæst
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #21 Dato: 09. August 2011 kl: 22:19:34 »
Er det alt man skal bruge, eller er det bare motoren man skal bruge?

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #22 Dato: 10. August 2011 kl: 00:23:07 »
Citat fra: "tsh"
Er det alt man skal bruge, eller er det bare motoren man skal bruge?


I grove træk:

TD skal du bare bruge motoren
TDI skal du bruge en hel bil

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Fra 1,6 TD til 1,9tdi
« Svar #23 Dato: 10. August 2011 kl: 09:57:46 »
mojn,

opskrift til TDI-konvertering:
-en golf3 eller passat 35i (gerne med skade i numsen) med den ønskede motor (findes til ca 7-800€ i Tyskland)
-en renoveret gearkasse (mindst AAP, helst med længre gearing i 5. gear)  omkring 1500€ hos forskellige specialister
-speciallavet motorophæng på førersiden (kan let bygges selv)
-motor og dens ledingsnet tilpasses
-intercooler
-sliddele (tandrem, plejlleje, mellemakselleje osv.)

budgettet kan være nok, med kun hvis man laver det hele selv (2-3 ugers arbejde med det hele)

1,8 og 2,0 benzin er meget billigere og lettere at montere og i afgift og man kan køre med standard gearkasse (over 10.000 kr sparet, det får man meget benzin for)
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.