Forfatter Emne: Skift fra JX til AAZ *update2*  (Læst 12838 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Dato: 13. Oktober 2009 kl: 19:54:14 »
Så kom tiden endelig. Den AAZ´er jeg har købt af Hasse, skal lægges i Syncroen.
Mølle er igen i ringhjørnet og er garanten for, at intet bliver vendt forkert  :wink:

Fra kl. 8.00 - 12.00 i dag nåede vi at få Jx´eren ud og bytte lidt stumper over. AAZ´eren skal også lige have et nyt pilotleje.

I morgen kl. 7.00 starter vi så med at lægge AAz´eren i, og med lidt held får vi den startet op.

Billeder kommer imorgen - i dag var der ikke lige tid til at få mobilen ud af lommen :D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #1 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 20:04:28 »
Bliver den med JX pumpe??
Multirib-rem eller normalt JX remsetup til generator??

Er specielt interesseret i at se et par billeder af hvordan i får sat oliepinden...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #2 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 20:11:01 »
Det lyder spændende , du har det vel som et barn før juleaften , man er altid spændt på om det hele nu virker som det skal , ( el. bedre ) pøj - pøj med imorgen el. knæk og bræk , som det hedder .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

onkelmac

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #3 Dato: 13. Oktober 2009 kl: 21:16:18 »
Glæder mig til at høre mere, har selv tænkt på at lave samme finte.
Og tager i nogle lækre billeder ??
Men den har kun 6 heste mere end JXeren ?
Jeg går ud fra at den har et helt andet moment.?

VH Svend med pomfritraceren

Bo

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:01:10 »
Citat fra: "BlackChart"
Bliver den med JX pumpe??
Multirib-rem eller normalt JX remsetup til generator??

Er specielt interesseret i at se et par billeder af hvordan i får sat oliepinden...


Pumpe er AAZ, vi snakker om at vende beslaget hvor speederkablet er fastgjort, det er vist nok til at motorpladen ikke går på. (Ellers må den have en bule med den store hammer) :twisted:

Multirib rem

Oliepinden bliver forhåbentligt ikke det store problem, der skal lige fiskes noget sammen af en JX´er og en eller anden Mølle havde liggende, vistnok fra en benz´er

Bo

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #5 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:02:50 »
Citat fra: "onkelmac"
Glæder mig til at høre mere, har selv tænkt på at lave samme finte.
Og tager i nogle lækre billeder ??
Men den har kun 6 heste mere end JXeren ?
Jeg går ud fra at den har et helt andet moment.?

VH Svend med pomfritraceren


Korrekt, ikke mange flere heste, men et væsentligt bedre moment

Kan ikke lige huske tallene - det er der sikkert andre der kan  :wink:

Bo

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #6 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:17:10 »
Dag 2

Der blev i dag skruet fra kl. 7.00

kl.  7.10  Værkstdet åbnet og værktøj fundet frem
kl.  9.15  AAZ´eren klar til at montere
kl.  9.25  Hasse ankom med en motor, og blev hængende lidt
kl.  9.40  AAZ´eren driller - vil ikke samles helt ved gearkasse
kl.  9.50 PIS!! bundkarret flækker da vi forsøger at spænde det sammen :evil:
kl.10.00 Hjem og hente nyt bundkar samt pakning på hylden
kl. 10.45 Motoren er i motorstanden og får nyt bundkar
kl. 11.30 Så prøver vi igen...
kl. 12.15 Så er motoren i!!
kl. 13.15 Mølle tager på job og jeg får monteret køleslanger, oliekøler, ført slanger under vognen, og fejet gulv :wink:

I morgen kl. 7.00 klør vi på igen, forhåbentligt får vi liv i den  :D

Skal nok poste billeder, men kan ikke lige finde kablet  :oops:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #7 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:22:01 »
Citat fra: "Bo"
Pumpe er AAZ, vi snakker om at vende beslaget hvor speederkablet er fastgjort, det er vist nok til at motorpladen ikke går på. (Ellers må den have en bule med den store hammer) :twisted:


Kan da gå ud og tage et billede af min modifikation...
Har fået sat pladen over motor idag, og det eneste jeg måtte gøre var at fjerne noget af det der skum-agtige isolering på pladen, lige over pumpen...

Citat fra: "Bo"
Oliepinden bliver forhåbentligt ikke det store problem, der skal lige fiskes noget sammen af en JX´er og en eller anden Mølle havde liggende, vistnok fra en benz´er


Jeg blev lidt irriteret på min idag, kom til at klippe den over samt mærke op med nye mærker på den forkortede pind...
Nu vender min olie pind lige op i vejret og kan kun tjekkes ved at løfte lugen bag i bilen men det kan jeg godt leve med...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #8 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 20:00:04 »
Citat fra: "BlackChart"
Citat fra: "Bo"
Pumpe er AAZ, vi snakker om at vende beslaget hvor speederkablet er fastgjort, det er vist nok til at motorpladen ikke går på. (Ellers må den have en bule med den store hammer) :twisted:


Kan da gå ud og tage et billede af min modifikation...
Har fået sat pladen over motor idag, og det eneste jeg måtte gøre var at fjerne noget af det der skum-agtige isolering på pladen, lige over pumpen...

Meget gerne !!!

Citat fra: "Bo"
Oliepinden bliver forhåbentligt ikke det store problem, der skal lige fiskes noget sammen af en JX´er og en eller anden Mølle havde liggende, vistnok fra en benz´er


Jeg blev lidt irriteret på min idag, kom til at klippe den over samt mærke op med nye mærker på den forkortede pind...
Nu vender min olie pind lige op i vejret og kan kun tjekkes ved at løfte lugen bag i bilen men det kan jeg godt leve med...


Det er samme løsning som jeg bruger

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.266
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #9 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 20:52:14 »
Er det rigtigt, at en syncro har mere plads til en AAZ end end LLE eller star model? De sænkede modeller fra star og LLE har ikke plads over motoren til en AAZ pumpe, der skal man save huller i lugen - right? undgår man i en syncro pga. mere plads???
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #10 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 20:57:51 »
Motoren hænger en anelse lavere i en syncro, derfor er der lidt mere plads til pumpen...
Har så samtidigt sat pumpen så den ligger så langt ind mod topstykket som det kan lade sig gøre, og så samtidigt kunne time den...

@Bo: Venter lige til imorgen med billedet, du kan alligevel ikke se det ordentligt hvis jeg tager et nu..
Men kort fortalt har jeg skåret selve regulatorarmen over, drejet den 90 grader og så lagt den så den kommer til at ligge næsten vandret når den er svejst på...
Måske lidt svært at se for sig, men skyder et billede når der er dagslys igen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #11 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 08:59:15 »
Så var der billeder...

Til trods for at jeg har flyttet regulator armen lidt rundt så kan jeg stadig ved speeder påvirkning få den til at ramme fuldgas anslaget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #12 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 09:09:00 »
Citat fra: "Bo"
Citat fra: "BlackChart"


Jeg blev lidt irriteret på min idag, kom til at klippe den over samt mærke op med nye mærker på den forkortede pind...
Nu vender min olie pind lige op i vejret og kan kun tjekkes ved at løfte lugen bag i bilen men det kan jeg godt leve med...


Det er samme løsning som jeg bruger


Samme her - og det bliver man træt af når der altid er fyldt med surfgrej i kassen  :roll:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Kkrogsgaard

  • Gæst
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #13 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 09:11:55 »
Hvorfor monterer i ikke bare et JX rør?

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Skift fra JX til AAZ *update2*
« Svar #14 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 09:19:51 »
Er der ikke noger med at JX røret kan gå ind i AAZ røret.   - Så lader man vel bare en stump AAZ rør sidde, Korter Jx røret af tilsvarende minus de par cm der proppes ind i AAZ røret. giver samlingen en klat sekundt lim.

Nå jeg har sikker ikke ret.  :wink: Det kan sikkeret ikke være så let.

Hvorfor har du ikke fundet en sugediesel pumpe og sætte på. når nu du ikke vil bruge turbo.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!