Forfatter Emne: Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3  (Læst 3612 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

the-rabbit

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Dato: 14. Oktober 2009 kl: 18:02:49 »
Hej VW-freaks! :)

Jeg har indtil nu kun kørt motorcykel.
Men da jeg (desværre) er tvunget til at have et køretøj jeg kan bruge hele året, er jeg på jagt efter en bil.

Jeg har altid sagt, at hvis jeg skal have en bil, skal det være én med personlighed!
- Og da jeg spiller i band, og derfor godt kunne bruge pladsen, er jeg faldet lidt for de gamle VW Caravelle T3'ere.

Nu skal jeg så vide lidt ang. reglerne for sådan en satan :)

Hvor mange sæder må man køre med på alm. bilkørekort?
Må man frit bygge om på den indvendig?
(Skal alle sæder vende fremad, eller må man lave en grupe om et bord?)
- Og skal den altid synes bagefter?

Hvad er der ellers jeg skal være opmærksom på, ved denne model?
- Jeg er godt klar over at det er en gammel bil, som der kan/vil komme problemer med, men det er en del af planen ;)

Til sidst, hvis der er nogle herinde som kender en adresse med en T3'er der kunne være interessant, eller selv ejer en, så send lige en PM.
Evt hvis folk er interesseret i at bytte med en 1000 ccm Suzuki SV1000N Streetfigther ;)

Mvh.
Emil

Offline JK

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #1 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 18:53:20 »
Her hvad jeg skrev på VWnettet.dk:

-----

Hvor mange sæder må man køre med på alm. bilkørekort?
- 9 inkl fører. Derover skal du have buskørekort, men kan til gengæld få den på meget billig bus-vægtafgift.

Må man frit bygge om på den indvendig?
- ja, hvis den er på hvide plader. Inden for rimeligehedens grænser. Læs eventuelt færdselsstyrelsens vejledninger på deres site på de lange vinteraftener

(Skal alle sæder vende fremad, eller må man lave en grupe om et bord?)
- Nej. Bordgruppe må man gerne have

Og skal den altid synes bagefter?
- Ikke på grund af mildt ændret indretning, men en T3 skal jo synes hvert andet år.

Og velkommen på T3nettet også :-)

mvh
JAKOB

-----
PT busløs... Har tidligere haft 1965 T1, 1978 T2, 1980 T3 og 1991 T4.
Kører lige nu Xantia HDi m.læder&aircon + BMW motorcykel og har laden fuld af veteranbiler

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #2 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:02:43 »
Hej Emil !
Velkommen til , det er bare et super køretøj til bandbus , du må køre med 8 pers. plus fører , hvis den er på hvide plader må du bygge om som du vil , men der skal være seler til alle , jeg har selv 2 bagudvendte sæder bag førestolene , og bord man kan klappe op , det værste problem er rust ,men det er god tyk plade de er lavet af , så de fleste af os holder det nede med tynd olie og lidt pletmaling , men ellers kan du søge lidt rundt på siden der finder du svar på det meste . En god ide er at ta en fra t3 nettet med når du skal købe , de kender alle svagheder , og også mange af bilerne på markedet , så bare sig til .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

the-rabbit

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #3 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:18:00 »
Tak for det :)

Det er et pænt af dig at tilbyde at tage med ud inden en evt. handel. :)

Hvis nogle keder sig,  må de gerne linke til anoncer med hvidplade-T3'ere til en OK pris, som ser ordentlige ud :)

Emil

the-rabbit

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #4 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:25:53 »
Forresten leder jeg helst efter en Diesel. Hvilken motor vil i anbefale?

ibber

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #5 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:35:00 »
hvordan kører du i en bil , og hvor travlt har du , jeg kører med en konveteret 1,9 TD
og ville godt nok være ked af at ha en mindre , men de er født med en 1,6 TD.
eller helt skrabet men pålidelig 1,6D , men topfart - glem det...
har på fornemmelsen at kotymen er at straffer man dem , bliver man straffet , det har jeg dog ikke været T3 ejer lang tid nok til helt at kunne
bekræfte.
men er man lidt tålmodig er det en rigtig fed bil at ha.

en T4 er dog efterhånden billigerer , men kønsløs (dvs kedelig uden sjæl)og de ruster endnu mere.

the-rabbit

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #6 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 19:47:16 »
Jeg er ret sikker på det er en T3'er jeg skal have. - Netop pga. charmen :)

Jeg skal bruge den til de 50 km jeg har i skole hver morgen, og hjem igen om eftermiddagen. - Derfor også diesel pga. sparet penge.
De 50 km er på landevej, men det ville da ikke kunne gøre noget at den kan holde en marchfart der egner sig til motorvejen ;)

Det skal nok være en 1,6 TD eller 1,9 TD jeg skal have fat i.

Hvis nogle har tid må de gerne linke til nogle salgs-anoncer, for jeg syntes jeg har svært ved at finde frem til nogle ordentlige.

Emil

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #7 Dato: 14. Oktober 2009 kl: 20:10:28 »
Velkommen til. Der er dagevis af relevant læsning til dig her på siden. Først skal du forholde dig til at vægtafgiften for de fleste diesel-T3'ere på hvide plader er 10.500 om året plus en ekstra tudse om året fra nytår grundet manglende partikelfilter. Derudover skal du i en diesel forvente en brændstoføkonomi på 10-12 km/l, og du skal gøre dig helt klart, at du køber en bil, der er på nippet til at være en veteran med alt, hvad det indebærer af reparationer og løbende vedligeholdelse og dermed forbundne udgifter og driftstop. Der er endnu nogle tilbage, der har T3 som deres daglige transportmiddel, men de bliver ikke flere og flere...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #8 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 05:10:09 »
Hej Emil

Et godt sted at soege en god T3ér er ved www.sydfynsautocamper.dk Han roder kun med T3ére og har gjort det i over 15 aar. Han byggede bl.a Mary op fra bunden til vores jordomrejse og naar du foerst har faaet en snak med ham om mulige indretningsmuligheder, saa vil jeg godt saette en omgang paa hoejkandt paa hvor du koeber din T3ér :wink:

Du kan evt. se mere paa vores hjemmeside og se lidt mere paa hvad Mary har praesteret og hvordan hun er indrettet.

Og husk, en rigtig T3ér har et navn :P
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

ibber

  • Gæst
Regler ang. Opbygning af VW caravelle T3
« Svar #9 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 15:18:13 »
den her ser da fornuftig ud til prisen , så kan i sove når i er på job , ved ikke hvor meget plads i skal bruge til jeres "gear"

http://www.guloggratis.dk/vw/caravelle/annonce/6102478

og den her

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62585466

jeg ved ikke om du har fundet frem til alle biler sælges annoncerne her på sitet
ellers er de her:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewforum-f-3-sid-39e516a57d1653abf2ef6105b4cc5096.html

held og lykke

har selv lige købt en T3 multivan for en måned siden og er positivt overrasket , men er også vant med noget ældre og ikke nyerer , så der skal måske ikke så meget til ;0)