Hej på forum - fedt sted, har allerede nydt godt af diverse problemer der er blevet løst herinde
Købte i efteråret en humørpille af dimensioner - en westfalia joker med en AAZ motor ilagt. Har nydt (næææsten
) hvert eneste sekund af køreturene siden!
Jeg er dog løbet ind i et problem jeg ikke lige selv har kunnet lure mig ud af(læs: autodidakt mekker kammerat der roder med T2'ere i stor stil).
En opsummering af de symptomer jeg har oplevet:
(Stort) olieforbrug (ca 2L/1000km) (markant steget over de sidste 1000 km) -- tidligere ejer nævnte at han troede at måske ventilstyrene var ved at være utætte..?
Blå røg v belastning
insisterende susen ved acceleration (knap så meget hyletone. mere som hvis man puster lidt for hårdt i et nytårshorn (den der spøg og skæmt rulle ud fætter))
På sidste tur, periodisk mistet trækkraft kombineret med markant turbosus
Olie på/i udstødning (en T3'er der kan udfordre en Challenger kampvogn i røg udlægning :-D) og fregner på måsen af den fine bil.
Kan ikke umiddelbart se nogen utætheder/smattede områder der kan hænge sammen med mængden af olie- håber på at få lidt tid efter eksamensperioden hvor jeg næææænsomt kan vaske motoren, så det er nemmere at identificere hvis/hvor der er lækager.
Er jeg helt galt afmarcheret hvis jeg begynder at se mig om efter en turbo at montere..?
Mvh Hest