Forfatter Emne: Tips til en rejselysten nybegynder  (Læst 2550 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Tips til en rejselysten nybegynder
« Svar #15 Dato: 04. August 2013 kl: 02:56:22 »
Hej Kristian og velkommen til.

Vi får os nok en snak inden længe alligevel  :)

Meget kort.
En T3'er er noget nær perfekt til både daglig kørsel, fest med vennerne eller som fast rejsefælle overalt på jorden.
Den er stor nok til at vi 5 kan bo i den på vores tur og lille nok til at være i en 20 fods container for transport.
Den er rimelig simpel at repererer og man finder rimelig nemt og hurtigt ud af at løse de fleste småting med lidt værktøj, gaffatape og spændebånd. Vi har altid værktøj med så vi kan klare os uanset hvad der sker. Men værktøjet skal ikke fylde mere end et std. starterbatteri.
Overvej nøje at give noget mere og få en syncro. Det giver dig mulighed for at fortsætte hvor de andre stopper og hvor eventyret starter.
I Mary kører vi ofte længere ud i ødemarken end de fleste Land Rovere gør.
Og når den er indrettet til at sove i, så finder man meget meget nemt et sted for natten uanset hvor man er.
Vi er lige nu på 4 ugers ferie i Island og Mary er på vej hjem i en container pga. motorhavari. Vi har så købt en gammel jeep og klarer os med telt. Det går fint, men vi savner både køleskab, fyr, vandforsyning, stue, 220V og at vi bare kan holde ind og være soveklar på 5 minutter uanset vejret og hvordan jorden er.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

noergaard

  • Gæst
Tips til en rejselysten nybegynder
« Svar #16 Dato: 05. August 2013 kl: 00:04:13 »
Andreas, godt at vide.  Og Jens, thumps up til de tjekkere.

Tak Dennis, ja så har jeg også overvejet at gå højere netop fordi Syncroen virker så meget mere robust. Jeg var inde på jeres rejseblog hvor i netop beskrev fordelen ved T3 syncro. Hvad vil man skulle påregne for køb og istandsættelse af en Syncro, som jeg har forstået er relativt sjældne? De findes i noget varierende stand i Tyskland kan jeg se til omkring 100.000 kr.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tips til en rejselysten nybegynder
« Svar #17 Dato: 05. August 2013 kl: 08:05:50 »
Jeg gav ca. 100.000 for en 1989 syncro i nogenlunde stand, med 2 spær og decoupler hos Thing, Sydfyns Autocamper for 3 år siden.
Bilen blev efter aftale leveret tom bagi, så jeg selv kunne aptere.

Læs evt. min tråd Kims syncro Arnold den Grønne

[attachment=15226]h1fda41c.JPG[/attachment]
[attachment=15224]h3415e82.JPG[/attachment]
[attachment=15225]hdd30322.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

noergaard

  • Gæst
Tips til en rejselysten nybegynder
« Svar #18 Dato: 06. August 2013 kl: 19:59:29 »
Den er blevet fin Kim, lækker indretning. Jeg har taget jer op på jeres råd og taget kontakt til Sydfyns. Mon ikke de små hjul bevæger sig derfra:)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Tips til en rejselysten nybegynder
« Svar #19 Dato: 06. August 2013 kl: 21:59:52 »
En syncro camper løber op i betydeligt mere end en 2WD og den er heller ikke så enkel at skrue på.

Når det er sagt, er der også efter min mening mere sjov og nytteværdi i en syncro.

Ud over camper ture, bliver Arnold ofte brugt til at trække træer ned med, og til at transportere brænde rundt på vores skovgrund.

En tretons skurvogn, der skulle manøvreres på plads i skoven og en stor sten der skulle trækkes op af jorden klarer den også.

Vi er også sikre på aldrig at sne inde og så er den sjov at lege med i terræn og sne.

Så syncro camperen kan bruges til  både feriefartøj, traktor, legetøj og nødkøretøj
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen