Forfatter Emne: seriøst på røven.  (Læst 5037 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #15 Dato: 20. Marts 2012 kl: 15:49:48 »
Hej.
Jeg har gode erfaringer med GDS-værkstedet på Glentevej. De har en god autoophugger kontakt i Jylland der kan fremskaffe de meste til fornuftige penge. Som regel indgår den gamle motor i handlen.
Tag evt. derhen og få fat i Jan (rund mand med briller og et stor grin).

Mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #16 Dato: 20. Marts 2012 kl: 15:50:52 »
NET TLF: 2445 4016 - det er i hvert fald det der står på kalenderen fra ham...

Mht R4i konverteringer, så kræver det sådanset hele drivlinen fra en diesel T3, og det er gør-det-selv arbejde...

Det letteste for dig er at gøre som Jønne Ukendt siger, find en motor magen til, så er det ikke ret svært at skifte den ud...

Mit første motorskift (med en diesel T3) tog en dags tid, nu kan jeg gøre det på en times tid hvis alt er klart...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #17 Dato: 20. Marts 2012 kl: 16:52:08 »
Jeg tror at baade Mölle og Hintze har wbx'er på lager
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #18 Dato: 20. Marts 2012 kl: 18:44:19 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
seriøst på røven.
« Svar #19 Dato: 20. Marts 2012 kl: 18:45:54 »
Citér

frank binau; det er en dj motor men da den er importeret fra tyskland har den en kat på og dermed ved jeg ikke rigtigt om det er den udstødning som du snakker om den er som sagt fra 87 men ikke en synchro.


Er du sikker på at det ikke en en MV,, når der nu er kat på??

Citér

Mht R4i konverteringer, så kræver det sådanset hele drivlinen fra en diesel T3, og det er gør-det-selv arbejde...


Kan man ikke klare den med en adapterplade?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #20 Dato: 20. Marts 2012 kl: 19:02:07 »
Tjoeh, men det kræver stadig en del diesel-komponenter...
Og at finde en diesel gearkasse er mig bekendt lettere end at finde en adaptorplade :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
seriøst på røven.
« Svar #21 Dato: 20. Marts 2012 kl: 19:10:04 »
Du er velkommen til at kaste et blik i Frk Grå's motorrum hvis du vil se hvorden en R4 installation ser ud.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
seriøst på røven.
« Svar #22 Dato: 20. Marts 2012 kl: 20:00:43 »

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
seriøst på røven.
« Svar #23 Dato: 20. Marts 2012 kl: 21:22:59 »
Se her på siden der skriver Kristian krogsgård i en tråd DG motor sælges. kr.2500- mig bekendt ryger den lige i din fine bil uden ombygning. og sådan en udskiftning kan klares på en eftermiddag så kan du i ro og mag finde ud af hvad der er galt med din DJ/MV motor og hvad du vil fremover din gamle motor kan såmænd også indbringe lidt mønt hvis du vælger det!!!    hvis du ønsker min ide udpenslet er du altid velkommen til at ringe  :wink:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
seriøst på røven.
« Svar #24 Dato: 20. Marts 2012 kl: 22:05:34 »
Nu er jeg ikke klar over, hvad en Dehler camper vejer, men kunne forestille mig at en DG motor kunne gå hen og blive et meget tamt bekendskab i en sådan.

Jeg havde motorproblemer af samme kaliber som du beskriver her. Undersøgte også en masse forskellige muligheder, men besluttede dog at renovere min motor selv. Mit erfaringsgrundlag er lig nul, men fulgte stort set slavisk min Haynes/Bentley manual, og så gik det nogenlunde smertefrit. Dele finder du på vw-shoppen.dk til en rimelig pris - og her på forumet kan du få hjælp til det hele. Hvis du skal have ny toppe og/eller cylinderforinger kan det sikkert også opdrives her.

Mht. udstødning ser denne meget lækker ud og til en meget overkommelig pris: http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16733&cat=0&page=1

Der er flere her i Norge, som har monteret en sådan, her f.eks VonZu: http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=26540&start=150

Jeg håber at det hele løser sig.
Hvis du har brug for lidt assistance er du også velkommen til at ringe eller skrive. Du kan få mit nr. på PM.

Pøj pøj

Mattias

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
seriøst på røven.
« Svar #25 Dato: 20. Marts 2012 kl: 22:09:37 »
Citér


Tjoeh, men det kræver stadig en del diesel-komponenter...
Og at finde en diesel gearkasse er mig bekendt lettere end at finde en adaptorplade



<td>


Klart, klart.  :wink:
Jeg sad og tænkte i syncro, fordi jeg selv overvejer muligheden, af på sigt, at lægge en rækkemotor i.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
seriøst på røven.
« Svar #26 Dato: 20. Marts 2012 kl: 22:28:57 »
Ikke fordi jeg mener der bør lægges en DG motor i, men en DG som er iorden klarer sig faktisk så fint
 at det er ganske svært at mærke at der er 34 hk til forskel. Man kunne sætte sprøjtet på DG eren så
 den blir en sprælsk GW.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
seriøst på røven.
« Svar #27 Dato: 20. Marts 2012 kl: 23:18:32 »
Så æder jeg ordene i mig igen. Den eneste reference jeg har er min tidligere Transporter med en MEGET sløv DG motor.

dehler

  • Gæst
seriøst på røven.
« Svar #28 Dato: 21. Marts 2012 kl: 09:40:46 »
jeg ved ikke om det er en mv men tror det ikke. har fået fortalt at de tyske modeller t3 87 er født med kat modsat danske. men ved det ikke.
jeg tillader mig lige at spørge uddybende. var der nogen der rent faktisk havde en wbx som de vil sælge og kan så inden for og som jeg derved kan få i med det samme? og var der nogen der ville hjælpe mig med det? og det må gerne være snart hvis det kan.
hvis det ikke kan findes er det så muligt at købe en diesel og sætte lige i og har krogsgaard stadigvæk sin til salg og var der nogen der på gør det selv værkstedet kunne hjælpe mig?
jeg vil meget gerne have bilen funktionel her og nu da det er familiens transportmiddel og samtidig vil jeg gerne have ordnet min wbx motor men sådan som jeg hører jer er det bedste at skifte motoren ud og få den anden fikset imens?!

dehler

  • Gæst
seriøst på røven.
« Svar #29 Dato: 21. Marts 2012 kl: 09:42:00 »
og var det sådan at hvis jeg skifter til enten diesel eller wbx at nogen lå inden med en udstødning for min ser rent faktisk gennemtæret ud.