Forfatter Emne: Tilbage til en T3  (Læst 1426 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Dato: 15. August 2012 kl: 16:51:51 »
Hej - dette er så min første post herinde efter at have luret her et stykke tid.

Min første bil var en herlig T3 allrounder med 60 flade heste som fik transporteret mig (og det der nu er min frue) rundt i DK og Europa, men som jeg desværre måtte skille mig af med da den blev for upålidelig.

Så efter 9 år i en T4 2.4 D - opgraderede jeg for 3 år siden til en 7 pers Caravelle med 151 TDI heste og alt i udstyr (læderkabine etc) som jeg havde regnet med jeg skulle nyde til den døde - men der var nogen der mente at det skulle jeg ikke, da den blev stjålet ud af carporten før sommer og nu sikkert kører rundt i østeuropa eller er skilt ad i atomer.....

Pga. T4 har jeg derfor de sidste mange år huseret på søsterforumet caravelle.dk - men da kørselsbehovet ikke længere er det helt store - har jeg nu fruens fulde opbakning til at finde en T3 til at transportere mig rundt til strandene om sommeren  :D

Jeg leder derfor nu efter en sund T3 på hvide plader helst med en DJ motor som basis for mit lille projekt;

Grundet mit særlige behov for indvendig opbevaring vil jeg bygge den om indeni så indretning og stand indvendigt er mindre vigtig (fordel selvfølgelig hvis den er pæn...)

Selve modellen er underordnet, men bør vel egentlig ikke hverken Multivan eller Carat da jeg vil skulle pille for meget af udstyret ud af den!? Faktisk vil en Caravelle nok være den ideelle, men intet krav.

Og helst med fast tag - dog kan et hævetag være en mulighed (men ikke højttag).

Så hvis der er nogen der kender til en, eller har en de skal af med - så hører jeg det gerne

Ser frem til at bruge mange informative timer herinde  :)

Offline chris-and

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 45
    • Vis profil
Tilbage til en T3
« Svar #1 Dato: 16. August 2012 kl: 08:13:57 »
Hej

Jeg har en Caravelle CL "twinslider" stående på frb, men måske har du brug for fast væg i venstre side?
Lidt info: Hvid, 1989, DJ - NJ AUT. gear  8) kørt ca 250.000, godt rusten i samlingerne...
Kom forbi og kig hvis du tror den kan bruges

Hilsner
Christian
-Christian
-- 6177 1471
MaCrusty 1986 Westy
Lupo 3L 2002

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Svar #2 Dato: 16. August 2012 kl: 20:21:47 »
Hej Christian

Lyder interessant - selvom jeg ikke umiddlebart havde forestillet mig automatgear, men aldrig sige aldrig :)
Men twin-slider kunne faktisk nok løse et problem omkring indretningen...

Jeg kontakter dig efter weekenden, så kan vi tage den derfra.

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Svar #3 Dato: 22. August 2012 kl: 18:14:30 »
Skal lige høre de kloge - jeg har kig på en svensk T3 i fin stand og skal over og kigge på den i weekenden, og har i en anden tråd fundet vejledningen/arbejdsgangen omkring import fra Sverige, men har lige et supplerende spørgsmål...

1. Har i erfaringer med at bede om værdifastsættelsen on-line ? - kan se at man kan gøre det via SKAT hjemmeside, eller er det bedre at gå ned "on-site" (efter hvad jeg læser så bare ikke i Høje Tåstrup...)

2. Iøvrigt kan jeg ikke finde nogle tidligere værdiansættelser derinde - er der et specielt modelnavn/nr jeg skal søge efter ? (har prøvet T25, Transporter, Multivan, Caravelle etc uden hits)

3. Hvorledes med prøve skilte, det er vel ikke noget problem bestille dem hjemmefra når man har stelnummer og nuværende svenske nummerplade ? og så sætte dem på ved broen ?

Håber i kan hjælpe...

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Tilbage til en T3
« Svar #4 Dato: 22. August 2012 kl: 18:55:46 »
Hej.
Jeg har en panelvan, kassevogn, til salg snart. God og sund, uden rust, kun i den ene samling.

Har det interesse? Så skriver jeg gerne mere info.

mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Svar #5 Dato: 22. August 2012 kl: 20:07:32 »
Citat fra: "claus"
Hej.
Jeg har en panelvan, kassevogn, til salg snart. God og sund, uden rust, kun i den ene samling.

Har det interesse? Så skriver jeg gerne mere info.

mvh
-claus

Hej Claus
Jeg kan se det er en diesel (hvis det er den i din avatar ? - flot iøvrigt)
 - jeg leder efter en benziner :)
Men tak for tilbuddet

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Svar #6 Dato: 24. August 2012 kl: 18:36:01 »
Citat fra: "surfingsen"
Skal lige høre de kloge - jeg har kig på en svensk T3 i fin stand og skal over og kigge på den i weekenden, og har i en anden tråd fundet vejledningen/arbejdsgangen omkring import fra Sverige, men har lige et supplerende spørgsmål...

1. Har i erfaringer med at bede om værdifastsættelsen on-line ? - kan se at man kan gøre det via SKAT hjemmeside, eller er det bedre at gå ned "on-site" (efter hvad jeg læser så bare ikke i Høje Tåstrup...)

2. Iøvrigt kan jeg ikke finde nogle tidligere værdiansættelser derinde - er der et specielt modelnavn/nr jeg skal søge efter ? (har prøvet T25, Transporter, Multivan, Caravelle etc uden hits)

3. Hvorledes med prøve skilte, det er vel ikke noget problem bestille dem hjemmefra når man har stelnummer og nuværende svenske nummerplade ? og så sætte dem på ved broen ?

Håber i kan hjælpe...

Nogen der ved ?

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Tilbage til en T3
« Svar #7 Dato: 24. August 2012 kl: 18:56:56 »
Hej.

1. Man kan ikke møde op på motorkontoret mere ifrb. med vardifastsættelse. Du kan sikkert godt aflevere papirerne der, hvis email ikke er en mulighed...
Blev vist nok afskaffet da der var for stor forskel på vurderingerne, fordi nogen var bedre end andre til at brokke sig med det samme.

2. På SKATs hjemmeside, som til tider kan være underlig, skal du huske at søge på værdifastsættelser FØR juni 2012. Mener det er det nederste link...

3. Prøveskilte kan rekvireres via motorkontorer. Og sættes på ved broen. Stelnr. er rigeligt. Jeg tror endda, at man gerne må bruge de danske i norden. Undersøg det lige efter for en sikkerhedsskyld.

Håber det gav lidt afklaring.

Bh Claus.
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

surfingsen

  • Gæst
Tilbage til en T3
« Svar #8 Dato: 24. August 2012 kl: 19:00:32 »
Super - takker :)