Forfatter Emne: Afgifter af import !!  (Læst 1638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Afgifter af import !!
« Dato: 09. Oktober 2012 kl: 08:10:16 »
Nu har jeg søgt som en gal på skat's hjemmeside, ude resultat
Har også prøvet her, men har heller ikke støt på noget..

Men hvad skal jeg regne med at skulle smide i afgift på en Syncro person bil, som ikke er vildt pæn, og så strippe den til gulplade??

Vh. Nikolaj

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Afgifter af import !!
« Svar #1 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 09:20:18 »
Hej Nikolaj

Vil du importere en Syncro med sæder og betale afgift til hvide plader, for derefter at lave den til guleplader? Det håber jeg ikke er ideen, for så skal du både betale afgift for hvideplader og derefter afgift for gule plader.

Hvis tilfældet er at du improterer en Syncro med sæder, men "bare" vil have den på guleplader, så er der bare igang med skrunøglerne og afmontere sæder, seler, mv. der har med persontransport at gøre, og derefter køre den til registrerings- og told-syn i DK. Husk vejeseddel.

Ang. pris på afgift. Hvis det er gule plader, så skal du nok regne med omkring 3000 kr. Afhængig af årgang, stand, brændstof og km. Til sammenligning har jeg lige indført et par VW LT 35'ere fra 1987/86 til 3154 kr i afgift på gule plader.
For ca et år siden en T4 diesel med 100000km på tælleren til 2940 kr på gule plader.

Håber gav anledning til lidt opklaring.

mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Afgifter af import !!
« Svar #2 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 09:35:40 »
Tak for svar, det var da en overkommelig pris.  :)

Kunne ikke rigtig gennemskue og det ville være rentabelt, men når det nu ikke er mere, kan det vist ikke gå helt galt.

Nikolaj

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Afgifter af import !!
« Svar #3 Dato: 09. Oktober 2012 kl: 09:42:32 »
Præcis. Og jeg mener at afgiften på hvideplader er ca 10000. Har selv en T3 autocamper igennem skatteuvæsenet nu, og regner med en afgift på 7-8000kr.


Held og lykke, men forvent laaang svartid fra SKAT.


mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.