T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: claus efter 04. Februar 2014 kl: 10:08:34
-
Hej
Jeg har en VW LT der har svært ved at starte, både kold og varm.
Det drejer sig om en 2,5 TD med intercooler. I princippet somme opsætning som JX, bare med 2 ekstra cyl.
Den har fået nye gløderør, brændstof filtre, ny tandrem. Pumpen er indstillet.
Nogen der har prøvet noget lignende?
bh.
-claus
-
Kunne være meget falsk luft i brændstof systemet. utæt retur slange på dysse.,(r) din starter kan også rende for langsomt .v
-
Tak for input. Returslangerne er vist skiftet, og det lyder som om starteren kører lystigt.
Det underlige er, at når den er startet, så kører den meget fint, og trækker godt.
mvh.
-
Er du sikker på at der kommer strøm til de gløderør?
Gør koldstartshåndtaget noget forskel?
Det bør det jo gøre. Giver lettere start både kold og varm.
-
kontoler at ventiler er justeret rigtigt, og ikke står lidt åben. Hvis de kan justeres .
-
Den hjælpe ofte når koldstart håndtaget er trukket ud, også når den er varm. Hvad betyder det så?
Jeg tror der er hydrauliske ventiler.
mvh
-claus
-
P.s.
Der kommer strøm til gløderør. De er nemlig skiftet, da de det sad ikke virkede, og resulterede i røgsky ved start. Det er der ikke mere...
-
Koldstartshåndtaget påvirker timingen, så hvis den er vanskelig at starte uden andre problemer, som I jo har udelukket mht. gløderør og brændstof, kan det efter min bedste overbevisning kun være timing der er galt med.
Er den blevet timet med koldstarten slået til ved et uheld ?
Er timingen den er sat til den rigtige til lige akkurat den motortype og pumpe ? motorkode og pumpe nummer kan hjælpe os med at finde den rigtige timing til den kombination.
Såvidt jeg har kunnet finde info om LT 2,5 TDI skulle følgende link give info om timing : http://www.brick-yard.co.uk/vehiclespecific/t4/timing/timing.htm
Så kan I jo se om det afviger fra indstillingen der er lavet på jeres.
-
Jaeh, men det er ikke en 2,5 TDi (5 cyl.), men 2,5 TD (ACL) (6 cyl.)
mvh
-
Æeh, altså ikke fordi jeg vil undskylde jeg tog fejl, men det er altså en 2,4l motor så , hvilket netop passer med JX +2 cyl boring osv. altså IKKE en 2,5 ....
Umiddelbart tror jeg den står for tidligt i timing, men leder stadig efter data på den. Har i en håndbog eller en teknisk data manual ?
Her lidt wiki på motoren :
http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_D24TIC-motor
Når pumpen nu sidder på bagenden kan man jo tage fejl af omløbsretning mht, timingsavancering ?
-
Ja, du har ret. Jeg skrev forkert hele vejen,
2,4 TD. 6 cyl.
-
Nu er jeg ikke så stærk i bil motor. Men på gamle lastbiler (MAN 8 fra forsvaret) sætter vi tit en tilbageløbsventil på fordi brændstoffet løber tilbage i tanken fordi fødepumpen er slidt.
Hilsen Henrik.